» آرشیو اخبار » بیت کوین به زیر 20 هزار دلار رفت
افت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار به دنبال سخنرانی جروم پاول

بیت کوین به زیر 20 هزار دلار رفت

6 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، معامله گران هشدار می‌دهند که بیت کوین می‌تواند دوباره به زیر 20هزار دلار سقوط کند. در حال حاضر تارگت تریدرها برای این ارز دیجیتال تا 16هزار دلار هم می‌رسد.

تحلیلگران بیت کوین (BTC) پس از اینکه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار برای مدت کوتاهی به زیر 20هزار دلار سقوط کرد، اهداف قیمتی جدیدی را برای آن  رسم کرده‌اند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

افت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار به دنبال سخنرانی جروم پاول

نمودار یک ساعته BTC/USD (Bitstamp). منبع: TradingView

 

اهداف قیمتی زیر 20هزار دلار بیت کوین

نمودار BTC/USDT  نشان می‌دهد که بیت‌کوین پس از اظهارنظرهای تند فدرال رزرو ایالات متحده، به 19945 دلار (در صرافی بیت استمپ) رسیده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی خود در سمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول گفت: “بازگرداندن ثبات به قیمت‌ها مدتی طول می‌کشد و مستلزم استفاده از ابزارهای ما برای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا  است. کاهش تورم احتمالاً مستلزم یک دوره پایدار از رشد اقتصادی زیر خط روند است.”

در پی این سخنان بیت کوین با ریزش مواجه شد و زیان روزانه آن به  9 درصد هم رسید.

وی افزود: «علاوه بر این، به احتمال زیاد شرایط بازار کار کمی آرام تر خواهد شد. هرچند نرخ‌ بهره بالاتر، رشد اقتصادی آهسته‌تر و شرایط ملایم‌تر بازار کار باعث کاهش تورم می‌شود، اما دردسرهایی را برای خانوارها و کسب‌وکارها به همراه خواهد داشت. این پیامدهای ناگوار کاهش تورم است. اما ناکامی در بازگرداندن ثبات به قیمت‌ها به معنای هزینه‌های بسیار بیشتری خواهد بود.”

پاول با افزودن این نکته که سیاست سختگیری کمی ممکن است «برای مدتی» برقرار باشد، باعث افزایش نوسانات بازارهای پرریسک در جهت منفی شد.

همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، بازارهای سهام ایالات متحده در مجموع 1.25 تریلیون دلار سرمایه در طی یک روز از دست دادند (بیشتر از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال).

بیت کوین در طول روز توانست 20هزار دلار را دوباره به دست آورد اما بعدتر با انتشار شایعاتی پیرامون فروش بیت کوین توسط صرافی ام تی گاگس (MT. Gox)، دوباره این سطح را از دست داد.

این برای تریدرها یک رالی امدادی بود که با خود زیان‌های سنگین‌تری به همراه داشت.

حساب کاربری معروف توییتر ملقب به Il Capo of Crypto امروز در اولین پست توییتری خود به دنبال کنندگانش گفت: « BTC بیشتر از آنچه انتظار داشتم افت کرد، اما سناریو همچنان پابرجاست. ابتدا صعود قیمت برای لیکویید کردن تریدرهای شورت، سپس ریزش.»

در ادامه، Il Capo از Crypto اهداف کوتاه مدت قیمت را بین 23هزار تا 23هزار و 500 دلار و سپس  اهداف19هزار و 16هزار دلاری را برای میان مدت معرفی کرد.

و اما دیگر تریدرها به احتمال افزایش خرید یا انباشت بیت کوین در حوالی 20هزار دلار به عنوان سطح حمایت قیمت اشاره داشتند.

تریدر معروف توییتر TraderSZ  سطح 19هزارو 400 دلار را به عنوان سکوی پرتاپ بالقوه بیت کوین در صورت اصلاح آن شناسایی کرد. برای ادامه روند، او یک حرکت صعودی تا قیمت گشایش کندل هفتگی در نزدیکی 23هزار دلار و سپس  سقوط قیمت تا  17هزارو 600 دلار را پیش‌بینی نمود.

در همین حال، خط روندهای کلیدی بازارهای صعودی قبلی، اکنون برای BTC/USD به مقاومت تبدیل شده‌اند. این خط روندها شامل قیمت تحقق یافته در 21هزار و 600 دلار و میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200) در نزدیکی 23هزار دلار است.

پلتفرم معاملاتی دیسن تریدر (Decentrader) در بخشی از تحلیل بازار خود نوشت: »مقاومت  در 21هزارو 100 دلار. حمایت در 19هزار و 850 دلار و سپس 19هزار و 200 دلار.»

 

افزایش شاخص دلار به دنبال اظهارات جروم پاول

در همین اثنا، شاخص دلار آمریکا دوباره به شکار بازارهای ارز دیجیتال بازگشت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که در ابتدا شاهد نزولی شدید بود، به سطوحی بازگشته که دوباره آن را در محدوده بالاترین حد بیست سال اخیر خود قرار داد.

در پایان 26 آگوست، DXY در عرض چند ساعت از 107.6 افزایش پیدا کرد و به عدد 108.9 رسید.

 

افت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار به دنبال سخنرانی جروم پاول

نمودار یک ساعته شاخص دلار آمریکا (DXY). منبع: TradingView

کوین سونسون (Kevin Svenson)، تحلیلگر بازارهای مالی، بیان داشت: «ادامه سیاست فعلی فدرال رزرو به معنی ادامه روند فعلی شاخص دلار امریکاست و نتیجه این امر نیز کاهش بیشتر بازارهای مالی است.

در همین حال، دنی بالدوس استراوس (Danny Baldus-Strauss)، سرمایه‌گذار و کارآفرین، به دنبال کنندگان توییتر خود در خصوص همبستگی معکوس بین DXY و BTC به عنوان یک شاخص هشدار داد.

او ضمن ارسال نموداری از پلتفرم معاملاتی Stockmoney Lizards خاطرنشان کرد: «اگر در حال انباشت بیت کوین در این روند نزولی هستید، شاخص دلار ((DXY را زیر نظر داشته باشید. همه کف‌های قیمتی بیت‌کوین با سقف‌های محلی DXY مطابقت داشته‌اند.

 

افت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار به دنبال سخنرانی جروم پاول

شاخص دلار آمریکا (DXY) در مقابل نمودار BTC/USD. منبع: دنی بالدوس-استراوس/ توییتر

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

تارگت های بیت کوین در سناریوی نزولی کدام سطوح است؟

تریدرها اهداف کوتاه مدت قیمت را بین 23000 تا 23500 دلار و سپس  اهداف 19،000 و 16،000 دلار را برای میان مدت پیشبینی کرده اند.

چگونه کف قیمت بیت کوین را شناسایی کنیم؟

طبق گفته سرمایه‌گذار و کارآفرین، دنی بالدوس، همه کف‌های قیمتی بیت‌کوین با سقف‌های محلی DXY مطابقت داشته‌اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×