» ارز دیجیتال » بیت کوینی ها در تلاش برای فرار از تشعشعات  FTX
بیت کوین

بیت کوینی ها در تلاش برای فرار از تشعشعات  FTX

24 آبان 1401 2

سرمایه گذاران بیت کوین و دیگر رمزارزها در پی سقوط هفته گذشته FTX به طور فزاینده ای نسبت به مبادلات در صرافی‌های متمرکز محتاط شده اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سرمایه گذاران بیت کوین و دیگر رمزارزها در پی سقوط هفته گذشته FTX به طور فزاینده ای نسبت به مبادلات در صرافی‌های متمرکز محتاط شده اند. همانطور که می دانید، تا قبل از ورشکستگی FTX باور اکثریت فعالان حوزه رمزارز بر این بود که دومین صرافی بزرگ جهان، از هر آسیب مالی مصون است. بنابراین، ورشکستگی این صرافی دور از تصور بود. فروپاشی آن اما، ثابت می کند که آنقدر بزرگ نبود که شکست نخورد، به خصوص اگر ذخایری برای پوشش آسیبی که رخ داده، نداشته باشد.

طی یک هفته گذشته یا بیشتر از آن، سرمایه‌ گذاران بیت ‌کوین دارایی‌ های خود را از صرافی ‌ها به کیف پول شخصی خود انتقال داده اند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط «گلسنود»، بزرگترین سایت تحلیل آنچین، پس از این تاریخ بیش ترین افزایش در فعالیت کیف پول آنچین در تاریخ بیت کوین رخ داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

گلسنود

سایت گلسنود در گزارش هفتگی آنچین خود تحت عنوان «Week On-chain» که در 14 نوامبر منتشر شد، گزارش داد که صرافی ها شاهد یکی از بزرگترین کاهش خالص موجودی کل بیت کوین در تاریخ بوده اند. مقدار بیت کوین موجود در صرافی ها، تنها در هفت روز گذشته 73000 عدد کاهش یافت.

شایان ذکر است که خروج این حجم از بیت کوین یعنی بیش از 106000 بیت کوین در ماه، تنها در آوریل و نوامبر 2020، ژوئن و ژوئیه 2022 و اکنون در نوامبر 2022 مشاهده شده است.

وب سایت یاد شده در اقدامی مشابه روند تغییرات اتریوم را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار داد، که این بررسی ها حرکتی مشابه با بیت کوین را نشان داد. بر اساس این تجزیه و تحلیل، بیش از 1.1 میلیون اتریوم در هفته گذشته از صرافی‌ های متمرکز خارج شد. این بزرگترین کاهش تراز ماهانه از سپتامبر 2020 بود که در آن زمان، تقاضا برای اتریوم در طول روزهای پررونق بازار دیفای به شدت افزایش یافت.

علیرغم ارائه گواه اثبات ذخایر توسط برخی از بزرگترین صرافی ها مانند بایننس و کراکن، سرمایه گذاران رمزارزها بازهم در مورد استفاده از آنها محتاطانه رفتار می کنند.

نکته جالب اینکه عکس این موضوع در مورد استیبل کوین‌ هایی که در یک هفته گذشته یا پیش از آن در صرافی‌ها جریان داشته‌ اند، اتفاق افتاده است. ذخایر استیبل کوین که در تمام صرافی ها نگهداری می شود، هفته گذشته به بالاترین حد خود یعنی 41 میلیارد دلار رسید.

عرضه و ذخایر تتر (USDT) و یو اس دی کوین متعلق به شرکت Circle با نماد اختصاری (USDC) اندکی کاهش یافته است و بایننس USD با نماد (BUSD) با افزایش ذخایر خود در بورس افزایش یافته است.

طبق مشاهدات گلسنود، تعداد زیادی از این استیبل کوین ‌ها با نرخ 4.63 میلیارد دلار در ماه از قراردادهای هوشمند خارج شده‌ اند. امری که به وضوح نشان می دهد، تقاضا برای نقدینگی دلار به شدت افزایش یافته است. همچنین، افزایش ارزش دلار، تقاضا برای این استیبل کوین را افزایش داده است، زیرا با تبدیل شدن رمزارز به استیبل کوین، تقاضا برای این دارایی نیز افزایش یافته است.

تعادل کیف پول بیت کوین

این گزارش همچنین نشان داد که همه گروه‌های دارندگان کیف پول بیت کوین از میگوها گرفته تا نهنگ ها، شاهد افزایش موجودی کیف پول خود بودند.

کیف پول های کوچک تر با کمتر از یک کوین تنها در این هفته 33700 بیت کوین اضافه کردند. این منجر به افزایش ماهانه 51400 بیت کوین شد که دومین جریان ورودی بزرگ در تاریخ است.

بازار رمزارزها در طی یک روز گذشته اندکی با ثبات تر شده است. به عبارت دیگر، در حال حاضر ارزش کل این بازار میزان اندکی افزایش یافت و در زمان نگارش مقاله به 880 میلیارد دلار رسید.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×