» آرشیو اخبار » بیانیه مشترک آژانس‌های فدرال درباره خطرات رمزارزها و مهار آن
بیانیه آژانس های فدرال

بیانیه مشترک آژانس‌های فدرال درباره خطرات رمزارزها و مهار آن

14 دی 1401 5

آژانس‌های نظارت بانکداری فدرال ایالات متحده سال جدید را با صدور بیانیه‌ای مشترک در مورد دارایی‌های دیجیتال و تمرکز به مشکلات بخش رمزارزها در سال 2022 آغاز کردند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آژانس‌های نظارت بانکداری فدرال ایالات متحده سال جدید را با صدور بیانیه‌ای مشترک در مورد دارایی‌های دیجیتال با تمرکز به مشکلات بخش رمزارزها در سال 2022 آغاز کردند. فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز ( OCC) روز سوم ژانویه (13 دی) بیانیه مشترکی را در مورد مشکلات گذشته بازار و تلاش‌ برای حفظ عملکرد سالم بانک‌ها علیرغم وجود این چالش ها منتشر کردند.

بیانیه مشترک آژانس های فدرال

این آژانس‌ها اعلام داشتند: «مسئله مهمی است که اجازه ندهیم ریسک‌های غیرقابل کاهش و غیرقابل کنترل مربوط به بخش دارایی‌های دیجیتال به سیستم بانکی منتقل شوند». این ریسک‌ها به طور کلی در هشت گروه خاص از جمله کلاهبرداری، نوسانات، سرایت مالی و مسائل آشنایی از این دست شناسایی می‌شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این آژانس‌ها خاطرنشان کردند که «سازمان‌های بانکی از ارائه خدمات بانکی به مشتریان با هر طبقه یا نوع خاصی که به واسطه قانون و مقررات مجاز شمرده می‌شود، نه منع شده و نه دلسرد می‌شوند»، اما این بخش را با یک هشدار جدی هدف قرار دادند:

«بر اساس درک و تجربه‌ای که آژانس‌ها تا به امروز به دست آورده‌اند، این نهادها بر این باورند که صدور یا نگهداری دارایی‌های رمزپایه اصلی که در یک شبکه باز، عمومی و یا غیرمتمرکز یا سیستمی مشابه چاپ، ذخیره یا منتقل می‌شوند، به احتمال بسیار زیاد با رویه‌های بانکی مطمئن و سالم ناسازگار است.»

این بیانیه با اشاره به وضعیت مقررات حوزه رمزارزها در ایالات متحده و امکان تغییر آن با ارجاع به “رویکردهای موردی” آژانس‌ها می‌گوید:

«آژانس‌ها از طریق رویکردهای مورد به مورد خود تا به امروز، به ایجاد دانش، تخصص و درک خطراتی که ممکن است دارایی‌های رمزپایه برای سازمان‌های بانکی، مشتریان آنها و سیستم مالی گسترده‌تر ایالات متحده ایجاد کند، ادامه می‌دهند.»

همه آژانس‌های نظارتی در حوزه بانکداری قبلاً نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز تردید کرده‌اند. هرچند، نگرش آنها یکپارچه نیست. به عنوان مثال، یکی از نمایندگان FDIC در مورد استیبل کوین‌ها با دیدی مثبت صحبت کرده است. دفتر کنترل ارز (OCC) اخیراً اقداماتی را برای تعامل بیشتر با بخش فین‌تک انجام داده است، و فدرال رزرو نیز علاقه‌ای فعال، اگرچه غیرمتعهد، به مبحث ارز دیجیتال بانک مرکزی نشان داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×