» اقتصاد » بورس سبز در روز برفی
بورس

بورس سبز در روز برفی

3 دی 1401 9

بازار بورس پس از مدت ها کاهش، امروز جامه قرمز را از تن در آورد و سبز پوش شد؛ به گونه‌ای که شاخص کل بورس بیش از ۴۱ هزار واحد افزایش را تجربه کرد.

به گزارش گذارنیوز، بازار بورس پس از مدت ها کاهش، امروز جامه قرمز را از تن در آورد و سبز پوش شد؛ به گونه‌ای که شاخص کل بورس بیش از ۴۱ هزار واحد افزایش را تجربه کرد.

شاخص کل بورس امروز (سوم دی 1401) با ۴۱ هزار و ۸۰۲ واحد افزایش در سطح یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی قرار گرفت. شایان ذکر است که شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۵۲ واحد افزایش یافت و به سطح ۴۵۶ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. این روند مثبت موجب شد تا در این بازار ۵۵۳ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال صورت گیرد.

امروز تعداد نماد‌های در صف خرید 201 نماد با ارزش صف‌ های خرید معادل 615  میلیارد تومان بود. همچنین، تعداد نماد‌های در صف فروش نیز ۱۵ نماد محاسبه شد که ارزش صف ‌های فروش نیز به ۴۰۵ میلیارد تومان می‌رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

در خصوص نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند، می توان به فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت تهران اشاره کرد که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص داشتند.

در جلسه معاملاتی امروز سه نماد «وبهمن»، «وبیمه»، «وبشهر» با بیشترین افزایش قیمت در بورس مواجه شدند. در مقابل ۳ نماد «قمرو»، «دانا»، «آسیاتک» بیشترین کاهش قیمت را به چشم دیدند.

میزان ورود پول حقیقی در بورس 369 میلیارد تومان بود. در این میان ۳ نماد شتران، وپاسار، شپدیس با بیشترین ورود پول حقیقی، و در مقابل شستا، فولاد، خودرو با بیشترین خروج پول حقیقی مواجه شدند.

شاخص فرابورس و افزایش ۳۶۵ واحدی

امروز شاخص فرابورس در یک افزایش چشمگیر 365 واحدی به ۱۹ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. امروز در بازار مذکور بیش از پنج میلیارد و ۵۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی معامله شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۵ هزار و ۶۰۱ مورد بود.

نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر این بازار گذاشتند، شامل «پلیمر آریاساسول» (آریا)، «سنگ آهن گهرزمین» (کگهر)، «مجتمع جهان فولاد سیرجان» (فجهان)، «شرکت سرمایه گذاری صبا تامین» (صبا)، «پتروشیمی تندگویان» (شگویا)، «شرکت آهن و فولاد ارفع» (ارفع) و «پتروشیمی زاگرس» (زاگرس) بودند.

نویسنده: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×