» ارز دیجیتال » بوترین به چه بخشی در 2023 خوش‌بین است؟
بوترین

بوترین به چه بخشی در 2023 خوش‌بین است؟

12 دی 1401 8

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در سال پیش رو برخی از خوش‌بینی‌ها از جمله رسیدن به نقطه عطف برای مقیاس‌بندی طبق نقشه راه اتریوم را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در سال پیش رو برخی از خوش‌بینی‌ها از جمله رسیدن به نقطه عطف برای مقیاس‌بندی طبق نقشه راه اتریوم را به اشتراک گذاشته است.

توسعه‌دهنده اتریوم همچنین عرضه پروتکل بهبود اتریوم یا همان EIP 4884 را در زمانی در سال 2023 تأیید کرد که به‌عنوان بخشی از بخش ارتقای آینده شانگهای برای مارس (اسفند) حذف شده بود.

بوترین در پاسخ به پست 31 دسامبر ( 10 دی) از مدیر ارشد فناوری سابق کوین‌بیس (Coinbase)، بالاجی سرینیواسان (Balaji Srinivasan)، که از کاربران می‌پرسید در سال 2023 نسبت به چه چیزی خوش‌بین هستند، گفت که مشتاقانه منتظر رسیدن به نقطه عطف «مقیاس‌سازی رول‌آپ» است که در نقشه راه اتریوم مشخص شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

او توضیح داد که این به معنای عرضه پیشنهاد بهبود اتریوم EIP 4884 است.

انتظار می‌رفت EIP-4884 در ابتدا در شانگهای تکمیل، و پیش از اجرای کامل ارتقاء شاردینگ (Sharding) در اواخر سال آینده، برای افزایش قابل‌توجه مقیاس‌پذیری لایه‌ای ۲، یعنی Surge، معرفی شود.

او همچنین با اشاره به پست 22 نوامبر (1 آذر) در “تالار گفتمان اتریوم”، که سه مرحله از “مدل اعتماد” را توضیح می‌دهد، گفت که این بدان معناست که جمع‌آوری‌ها “تا حدی چرخ‌های آموزشی را حداقل تا مرحله 1 بر اساس اینکه فناوری یک پروژه چقدر بالا بوده است، برمی‌دارند.

مرحله 0، که بوترین آن را به داشتن «چرخ‌های آموزشی کامل» تشبیه می‌کند، الزامات لازم را برای تمام تراکنش‌ها دارد که به صورت زنجیره‌ای باشند و به کاربران امکان برداشت دارایی‌های خود را بدون اپراتور می‌دهد.

بوترین

مرحله 1 یا «چرخ‌های آموزشی محدود» باید دارای یک روش تأیید تراکنش مانند اثبات تقلب یا طرح اثبات اعتبار برای پذیرش یا رد تراکنش‌هایی باشد که توسط قرارداد هوشمند مجاز هستند تا همراه با یک شورای امنیتی مهم برای نظارت بر فرآیند اجرا شود.

در حالی که مرحله 2 “هیچ چرخ آموزشی” ندارد و باید دارای دو اثبات کننده تقلب متمایز، دو اثبات کننده اعتبار مجزا یا یکی از هر کدام باشد، ارتقاء در این مرحله مجاز است اما باید بیش از 30 روز تاخیر داشته باشد.

در یک پست جداگانه در توییتر یک روز قبل از آن در 30 دسامبر ( 9 دی) ، بوترین همچنین نظراتی در مورد اینکه به نظر او ممکن است «آینده رمزارزی خوب» چگونه باشد؟، ارائه کرد.

بوترین چندین حوزه از رمزارزی را که نیاز به اصلاح دارند، از جمله مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی، تجربه کاربر و ایمن‌تر کردن حساب‌های کاربری برای کاربران معمولی نسبت به سرویس‌های متمرکز بیان کرد.

او همچنین پرداخت‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را بخشی از این آینده و پارادایم‌های سازمانی جدید می‌داند که توسط سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) طراحی شده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×