» آرشیو اخبار » بشنوید/ ۱۰ برف‌آهنگ برای خاطره‌بازی
آدم برفی

بشنوید/ ۱۰ برف‌آهنگ برای خاطره‌بازی

25 دی 1401 9

واپسین روزهای دی‌ماه سرد و برفی است. برای همین شاید بد نباشد این روزها را با یک مکمل موسیقایی همراه کنیم؛ لحظاتی از کارهای روزمره‌مان دست بکشیم و دل به نغمه‌های دل‌انگیز زمستانی بدهیم و فقط نگاه کنیم به دانه‌های برف که آرام آرام می‌نشینند روی بام خانه‌ها.

گذارنیوز: ما برای این کار کمکتان می‌کنیم و فهرست کوتاهی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا علاقه‌مند به هر ژانری از موسیقی که هستید، بتوانید موسیقی برفی مورد علاقه‌تان را انتخاب و چند دقیقه‌ای با خودتان خلوت کنید.

«زمستان است» با آواز خسرو آواز ایران

«زمستان است» نام یک آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است با صدای محمدرضا شجریان، تار حسین علیزاده، کمانچه‌ کیهان کلهر و تمبک همایون شجریان که در سال ۱۳۷۹ به صورت زنده در کالیفرنیا، اجرا و ضبط شد و یک سال بعد یعنی سال ۱۳۸۰ به بازار عرضه شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این آلبوم در مقام «داد و بیداد» اجرا شده که از طرح‌ها و ابداعات حسین علیزاده است. در ابتدای آلبوم، رِنگ اصول در داد و بیداد نواخته می‌شود و سپس آواز بر شعر زمستان مهدی اخوان ثالث آغاز می‌شود که تا پایان برنامه ادامه می‌یابد و ضربی‌هایی در لابلای آواز به صورت بداهه نواخته می‌شود.

«زمستان» به روایت ویوالدی

شاید دوست داشته باشید مکمل روز برفی‌تان یک قطعه از موسیقی کلاسیک غربی باشد. «چهارفصل» اثر آنتونیو ویوالدی یکی از بهترین‌هاست. این مجموعه‌ متشکل از ۴ کنسرتو ویلن  است که کنسرتو شماره ۴ در فا مینور به فصل زمستان اختصاص دارد. این مجموعه که در سال ۱۷۲۳ ساخته شد، شناخته‌شده‌ترین اثر ویوالدی و همچنین در زمره مردم پسندترین قطعات دوره باروک است. زمستان را به روایت یک آهنگساز ایتالیایی بشنوید.

«زمستون» افشین مقدم و واروژان

قطعه «زمستون» با صدای افشین مقدم یکی از مشهورترین قطعات موسیقی پاپ با حال و هوای برفی و زمستانی است. این قطعه در دهه ۵۰ منتشر شده است و ترانه‌اش را سعید دبیری سروده است. از دیگر ویژگی‌های این اثر تنظیم آن است که توسط زنده‌یاد واروژان انجام شده است.

«برف» با آواز محمد معتمدی

محمد معتمدی خواننده آواز ایرانی نیز چندی پیش قطعه‌ای را با نام «برف» منتشر کرده است. این قطعه برفی عاشقانه توسط زنده‌یاد فریدون صلاحی سروده شده است و بهنام خدارحمی نیز آن را تنظیم کرده است. اگر دوست دارید روز برفی را با چاشنی موسیقی ایرانی همراه کنید، این قطعه پیشنهاد خوبی است.

«برف» بابک جهانبخش برای دوستداران پاپ

موسیقی پاپ همیشه طرفداران و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. اگر شما طرفدار این ژانر از موسیقی هستید، بابک جهانبخش یک قطعه به نام «برف» دارد که ترانه‌اش را یاحا کاشانی سروده و بابک جهانبخش آن را تنظیم کرده است.

«امسال خدا کنه دوباره برف بیاد»

مانی رهنما از خوانندگان قدیمی موسیقی پاپ نیز یک قطعه موسیقی با حال و هوای زمستانی و برفی دارد. ترانه این اثر را بابک صحرایی سروده و امین قباد آن را آهنگسازی کرده است. تنظیم اثر را نیز نیکان عهده‌دار شده است.

و باز هم فرهاد…

یکی دیگر از قطعات مشهوری که با حال و هوای زمستانی و برفی اجرا شده، ‌ قطعه «برف» با صدای زنده‌یاد فرهاد مهراد است. فرهاد این اثر را خودش آهنگسازی کرده و بر روی شعری از نیما یوشیج آن را ساخته است. این قطعه آرام هم می‌تواند پیشنهاد موسیقایی خوبی برایتان باشد.

«برف» و چارتار

«چارتار» حالا خیلی وقت است که جای خود را میان علاقمندان موسیقی پاپ و تلفیقی باز کرده است؛ برف یکی از قطعات شنیدنی این گروه موسیقی جوان است که برای این روزها شنیدنی است.

«برف آمد» با صدای حجت اشرف‌زاده

حجت اشرف‌زاده علاوه بر اینکه برای پاییز و باران قطعات ماندگاری خوانده، قطعه‌ای با عنوان «برف آمد» نیز منتشر کرده است. ترانه این اثر را روزبه بمانی سروده و آهنگسازی آن نیز بر عهده علیرضا افکاری بوده است.

میلاد درخشانی و «پشت شیشه برف می‌بارد»

میلاد درخشانی نامی آشنا برای علاقمندان موسیقی فیوژن است. «پشت شیشه برف می‌بارد» یکی از قطعات آلبوم موفق «اشارات نظر» است که بر روی یکی از اشعارفروغ فرخزاد اجرا شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×