» آرشیو اخبار » بستنی‌ها از تورم آب شد
بستنی

بستنی‌ها از تورم آب شد

2 بهمن 1401 11

تولیدکنندگان لبنیات با نزدیک شدن به رکود بالقوه ایالات‌متحده، تحت تاثیر تورم و آب‌وهوای بد قرار گرفته‌اند.

به گزارش گذارنیوز، کارشناسان اظهار کردند که مطمئناً صحبت‌های زیادی در مورد تورم در قفسه‌ها و قیمت مواد غذایی وجود دارد و باید وجود داشته باشد، زیرا این افزایش هشت تا ۱۲ درصدی، که در برخی موارد بیشتر است، نسبت به سال گذشته خانواده‌ها را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگرچه تورم در ایالات‌متحده نشانه‌هایی از کاهش را نشان داده است، اما بر اساس آخرین انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) همچنان بالا و در ۶.۵ درصد باقی مانده است.

گاوداری

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت کالاهای اساسی خانگی مانند تخم‌مرغ، کره و شیر همچنان در سال گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده حاکی از آن است که قیمت تخم‌مرغ کمتر از ۶۰ درصد نسبت به سال قبل و ۱۱.۱ درصد ماهانه افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان است. در همین حال، قیمت کره سالانه ۳۵.۳ درصد افزایش یافت در حالی که قیمت شیر ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

این هزینه‌های بالاتر نه تنها بر مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، بلکه بر تولیدکنندگان لبنیات و شرکت‌های لبنی نیز تأثیر می‌گذارد. قیمت بستنی که با محصولاتی مانند شیر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود، در آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده سالانه ۱۵ درصد افزایش یافت.

مهم است که بدانیم شرایط اقتصادی فعلی و تأثیری که بر کشاورزان می‌گذارد، چیست؟. هزینه‌های ورودی در سطح مزرعه به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش فاینس، در بررسی که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، ۴۲ درصد از کشاورزان هزینه‌های بالای نهاده را به عنوان نگرانی اصلی خود برای سال ۲۰۲۳ ذکر کردند، در حالی که ۲۱ درصد افزایش نرخ بهره را انتخاب کردند. یکی دیگر از عواملی که باعث عدم اطمینان و قیمت‌های بالاتر برای کشاورزان می‌شود، شرایط آب‌وهوایی متغیر بوده که چالش برانگیز است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×