» ارز دیجیتال » برنامه‌های کلاهبرداری استیک در خصوص ریپل
ریپل

برنامه‌های کلاهبرداری استیک در خصوص ریپل

5 بهمن 1401 7

کلاهبرداران آنلاین با ایجاد وب‌ سایت‌های جعلی و کلاهبرداران ایمیلی که وانمود می‌کنند، خدمات استیکینگ برای XRP ارائه می‌کنند از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند ریپل و بایننس جعل می‌کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کلاهبرداران آنلاین با ایجاد وب‌ سایت‌های جعلی و کلاهبرداران ایمیلی که وانمود می‌کنند، خدمات استیکینگ برای XRP ارائه می‌کنند از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند ریپل و بایننس جعل می‌کنند.

یکی از این وب‌سایت‌ها، ripple.com-staking.tech، شامل یک پست وبلاگی با عنوان «سرمایه‌گذاری ریپل برای اولین‌بار در ژانویه 2023 (دی 1401) برای کاربران خرد است»، از کاربران دعوت می‌کند تا ریپل خود را با بازده سرمایه‌گذاری غیرواقعی (ROI) که از 12درصد تا 27 درصد متغیر است، قرار دهند. این طرح جعلی با بیان اینکه تنها 10,000 حساب اول بازده بالاتری دریافت خواهند کرد، باعث عجله در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران XRP می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وب‌سایت جعلی با کپی کردن طرح‌بندی اصلی و فونت‌ها و پیوند دادن برخی از پست‌های وبلاگ قبلی خود، شبیه‌سازی خوبی از وب‌سایت ریپل، ripple.com، ارائه می‌کند. جعل‌کنندگان همچنین سعی کردند با افزودن اطلاعاتی در مورد اهمیت نگهداری شخصی با استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری اصلی مانند لجر(Ledger) یا ترزور (Trezor)، اعتبار بیشتری به پست‌های خود بیفزایند.

وب سایت کلاهبرداری دارای دامنه‌های زیادی مانند ripple.org.th یا ripple.com.ve است که کاربران XRP از سراسر جهان را هدف قرار می‌دهد.

جامعه ارزهای دیجیتال هشدارهایی را درباره یک طرح کلاهبرداری جدید که سرمایه‌گذاران XRP را از طریق یک برنامه پرداخت جعلی هدف قرار می‌دهد، بالا برده است.

ریپل

کلاهبرداری وب سایت استکینگ (staking XRP) با ایمیل‌های تقلبی همراه بوده و جعل هویت بایننس است و تا 31٪ بازدهی سرمایه را در استیکینگ XRP ارائه می‌دهند. یکی از علاقه مندان به صنعت، ریپل پاندا ایکس‌آر‌پی (RipplePandaXRP)، در 21 ژانویه (1 بهمن) در توییتر به جامعه XRP در مورد این کلاهبرداری هشدار داد.

ریپل پاندا ایکس‌آر‌پی نوشت: “XRP خود را به یک آدرس ناشناس ارسال نکنید و همیشه آدرس را بررسی کنید تا ببینید آیا یک سایت قانونی است یا خیر.”

گفتنی است، صرافی واقعی بایننس در واقع سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز مالی (DeFi) را برای XRP به عنوان بخشی از برنامه بایننس اِرن (Binance Earn) خود ارائه می‌دهد. با این حال، برنامه استیکینگ XRP بایننس تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا 1.4 درصد در سال درآمد کسب کنند.

توجه به این نکته مهم است که XRP را نمی توان استیک کرد زیرا با یک سیستم اثبات سهام (PoS) همچون ارزهای دیجیتال اصلی مانند اتر اجرا نمی‌شود. در عوض، تراکنش‌های XRP به شبکه‌ای از «نودهای منحصربه‌فرد» تکیه می‌کنند که در مورد اینکه کدام تراکنش‌ها می‌توانند در شبکه پردازش شوند، توافق دارند.

به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری، تحقیقات کاملی را برای اطمینان از مشروعیت یک پلتفرم انجام دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×