» ارز دیجیتال » برزیل و تصویب لایحه مقررات کریپتو؛ آیا این خبر بیت کوین را پمپ می کند؟

برزیل و تصویب لایحه مقررات کریپتو؛ آیا این خبر بیت کوین را پمپ می کند؟

9 آذر 1401 4

قانون‌گذاران برزیلی بالاخره موفق شدند که لایحه ای را برای بازار کریپتو تهیه کنند. این لایحه با امضای «ژایر بولسونارو» وارد فاز اجرایی خواهد شد.  

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قانون‌گذاران برزیلی بالاخره موفق شدند که لایحه ای را برای بازار کریپتو تهیه و تنظیم کنند. این لایحه کاملا ًآماده شده است و رگولاتورها منتظرند تا با امضای «ژایر بولسونارو» نهایی شده و وارد فاز اجرایی شود.

همانطور که اشاره شد، قانون‌گذاران برزیلی بالاخره لایحه بازار کریپتو را تنظیم کردند. پس از تصویب، این لایحه برای دریافت تایید نهایی رئیس جمهور، ژایر بولسونارو، آماده است. پس از هفت سال کشمکش، مجلس نمایندگان لایحه(PL) 4,041/2021 را که بخش رمزارزهای برزیل را کنترل می ‌کند، در اوایل روز سه‌ شنبه (هشتم آذر، 29 نوامبر) تصویب کرد.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

استفاده از بیت کوین به عنوان روش پرداخت؟

طبق قوانین جدید، بیت کوین (BTC) به عنوان یک نمایش دیجیتالی از ارزش استفاده می شود که می تواند به عنوان وسیله پرداخت و به عنوان دارایی سرمایه گذاری در کشور آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گیرد. شایان ذکر است که استفاده از بیت کوین یا هر رمزارز دیگری در این کشور هنوز یک روش معاملاتی غیرقانونی محسوب می شود. به عبارت دیگر، برزیل بیت کوین را به عنوان ارز قانونی تعیین نکرده، اما قانونی را تصویب کرد که کریپتو را به عنوان ابزار پرداخت در سراسر کشور قانونی می ‌کند و به پذیرش ارزهای دیجیتال و گسترش اکوسیستم کمک شایان توجهی خواهد کرد.

شرکت چینی «وو بلاک چین» (Wu Blockchain) در توییتی که اخیرا منتشر کرده فاش کرد که دولت برزیل تفکیک دارایی را از قوانین حذف کرده است. قابل ذکر است، تفکیک دارایی روشی است که به سرمایه‌گذاران اطمینان می دهد که دارایی های آنها، حتی زمانی که در یک کارگزاری نگهداری می شود، هنوز متعلق به آنها است و اگر یک شرکت ورشکسته شود، آن دارایی ها به جای استفاده برای پرداخت به طلبکاران به سرمایه گذار بازگردانده می شود.

بین 2 تا 6 سال زندان در انتظار متخلفان

مقررات جدید بر اشخاص حقوقی تمرکز داشته و اعمال می‌شود؛ افرادی که ارزهای مجازی را با ارزهای داخلی یا خارجی مبادله می‌ کنند، دارایی ‌های مجازی را مبادله می ‌کنند، نقل و انتقالات انجام می‌دهند یا در خدمات مالی مرتبط با صادرکنندگان یا فروشندگان دارایی ‌های مجازی شرکت می‌ کنند.

طبق این لایحه، همه ارائه دهندگان ارزهای دیجیتال فعال محلی باید یک شرکت فیزیکی در کشور داشته باشند، علاوه بر این، همچنین در این لایحه آمده است، افرادی که از این قانون پیروی نمی کنند باید جریمه بپردازند یا به ۲ تا ۶ سال زندان محکوم خواهند شد.

برزیل از نظر مقررات و پذیرش ارزهای دیجیتال در بین سرمایه گذاران پیشرفت قابل توجهی داشته است. در حال حاضر این کشور دارای بیشترین ETF ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین است و اکثر بانک‌ها و کارگزاران بزرگ کشور در حال حاضر خدمات مختلف مربوط به رمزارزها را ارائه می‌کنند. حتی ایتائو، یکی از بزرگترین بانک های خصوصی برزیل، در تلاش است تا دارایی ها را به عنوان بخشی از بسته خدمات آینده خود به سرمایه گذاران، توکن کند.

بیت کوین

موضوع مورد بحث دیگر اصلاح پیشنهاد ارائه شده توسط سنا بود. «اورئو ریبیرو» (Aureo Ribeiro) به عنوان خالق این طرح، مخالف اصلاحات پیشنهادی بود. او گفت که این اصلاحات به ویژه تفکیک دارایی ها مانع از بهبود روند معاملات بازار خواهند شد که در نهایت توسط مجلس ممنوع شد.

علاوه بر این، معافیت مالیاتی برای استخراج ارزهای دیجیتال با انرژی پایدار نیز از طرح ارائه شده به سنا حذف شد. به گفته «اکسپدیتو نتو» (Expedito Netto)، نگرانی های مربوط به امور مالیاتی باید در پروژه های خاص کریپتو رسیدگی شود. همچنین، در حال حاضر اقدامات مختلفی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در این صنعت در کنگره مورد بحث قرار گرفته است.

فروپاشی صرافی FTX به عنوان یکی از سه صرافی برتر ارزهای دیجیتال در جهان، بحث و اظهارنظرها درباره موضوع تفکیک را در گفتمان عمومی برانگیخته است. همه این نشانه ها بیانگر آن است که «سم بنکمن-فرید» بنیانگذار صرافی ورشکسته شده از پول مشتریان خود برای انجام فعالیت های مالی استفاده کند. به گفته کارشناسان پس از این اصلاحات، صرافی ها ممکن است فعالیت هایی مشابه با بانک ها انجام دهند و از سپرده های مشتریان برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×