» آرشیو اخبار » با افزایش فشارها، بایننس به یک گروه لابی‌گری در آمریکا پیوست

با افزایش فشارها، بایننس به یک گروه لابی‌گری در آمریکا پیوست

30 آذر 1401 4

بایننس روز 20 دسامبر (29 آذر) اعلام کرد به اتاق تجارت دیجیتال پیوسته است که یک گروه لابی‌‌‌‌گری در صنعت رمزارها در ایالات متحده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس بیانیه مطبوعاتی که صرافی بایننس روز 20 دسامبر (29 آذر) منتشر کرد، این صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال به اتاق تجارت دیجیتال پیوسته است که یک گروه لابی‌‌‌‌گری در صنعت رمزارزها در ایالات متحده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً بایننس به دلیل غیرقانونی بودن، شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است.

اتاق تجارت دیجیتال و بایننس

جوآن کوبا (Joanne Kubba)، معاون امور عمومی بایننس، ابراز امیدواری کرد که به واسطه این همکاری بتوان به ایجاد مقررات روشن و واضحی برای صنعت رمزارزها در ایالات متحده رسید. وی اظهار داشت:

تبلیغات جام جهانی قطر

«به عنوان سازمانی که در راس فرایند رشد سریع این صنعت و محیط پیچیده نظارتی آن قرار دارد، همکاری نزدیک سیاست‌گذاران، نهادهای نظارتی و گروه‌های صنعتی مانند اتاق تجارت دیجیتال برای بایننس ضروری است. چنین کاری برای مأموریت مشترک ما مبنی بر تقویت و توسعه پایدار مقررات معقول در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین و در نهایت، تضمین محافظت حداکثری از کاربران، بسیار مهم و ضروری است.»

طبق اعلام وب‌سایت رسمی این گروه، اتاق تجارت دیجیتال از انواع سیاست‌های عمومی، از جمله برابری مالیاتی برای دارایی‌های دیجیتال، مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و احراز هویت مشتری برای مبادلات رمزارزی، افزایش وضوح نظارتی برای توکن‌های امنیتی و تحقیق در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی حمایت خواهد کرد.

گفتنی است که این اتاق از طریق کمیته اقدامات سیاسی خود، در سال 2022 به سه نامزد کنگره یعنی پاتریک مک‌هنری نماینده جمهوری‌خواه از کارلینای شمالی، بلیک مسترز آریزونا، نامزد جمهوریخواه سنا و سناتور دموکرات ران وایدن از اورگان کمک کرده است.

جنجال بایننس

از زمان فروپاشی صرافی بزرگ اف تی ایکس (FTX)، درخواست‌ها برای وضع مقررات روشن در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. در همین حال، بایننس به دلیل داشتن حجم معاملات بسیار بالا بدون داشتن یک مکان جغرافیایی یا وضعیت قانونی مشخص، تحت نظارت ویژه قرار گرفته است.

در جلسه استماع روز 14 دسامبر (23 آذر) کنگره، کوین اولری (Kevin O’Leary ) ادعا کرد که در اصل بایننس باعث فروپاشی اف تی ایکس (FTX) شده و آن را یک انحصار کنترل نشده خواند.

در مقابل، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل بایننس، روز 15 دسامبر (24 آذر) در مصاحبه خود با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) به ادعاهای اولری پاسخ داد و آنها را “یک سری ادعای مزخرف” خواند.

در همین حال رویترز روز 12 دسامبر (21 آذر)، گزارشی منتشر کرد و مدعی شد مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تصمیم گیری برای متهم کردن مدیران بایننس به خاطر جرایم مالی هستند. هرچند تا این لحظه هیچگونه اتهامی از مدیران اجرایی دریافت نشده است، اما همین گزارش کافی بود تا موج گسترده‌ای از خروج سرمایه، اعم از استیبل کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال، از بایننس آغاز شود.

بایننس برای اینکه بتواند ثابت کند قابل اعتماد بوده و قادر به پرداخت دیون خود هست، یک سند اثبات ذخیره حسابرسی شده را منتشر کرده است. هرچند، این اثبات ذخیره به دلیل افشا نکردن ساختار شرکتی یا کنترل‌های داخلی بایننس مورد انتقادات زیادی قرار گرفت.

شایان ذکر است که بایننس آمریکا (Binance.US) که یک صرافی مستقل با همان نام پلتفرم تجارت جهانی است، در سال 2020 به اتاق تجارت دیجیتال پیوسته بود. رقیب آن یعنی صرافی اف تی ایکس (FTX) نیز یکی از کمک کنندگان به سیاستمداران ایالات متحده بود. اما به نظر می‌رسد این اولین باری است که صرافی بین المللی بایننس، به طور مستقیم به یک گروه لابی‌گری در ایالات متحده می‌پیوندد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×