» آرشیو اخبار » بایننس، حساب شرکتی یک میلیون دلاری را مسدود کرد
بایننس یک حساب شرکتی یک میلیون دلاری را به دلیل درخواست اجرای قانون مسدود کرد

بایننس، حساب شرکتی یک میلیون دلاری را مسدود کرد

5 شهریور 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بایننس یکی از سهامداران ابزار تزوس (Tezos) را متهم کرد که با اظهار بی اطلاعی از علت مسدود شدن حساب شرکتی خود توسط این صرافی رمزارز، جامعه را گمراه کرده است.

بایننس، حساب شرکتی یک میلیون دلاری را مسدود کرد

تبلیغات جام جهانی قطر

 


بایننس، یکی از صرافی های بزرگ ارز دیجیتال، تأیید کرده است که پس از فراخوانی در رسانه های اجتماعی،‌ دسترسی به حساب رمزنگاری شده یک میلیون دلاری یکی از سهامداران ابزار تزوس را محدود کرده است.

این صرافی در روز پنجشنبه در یک تاپیک توییتری اعلام کرد که حساب بازرس جوایز تزوس به نام بِیکینگ بَد (Baking Bad)، را به علت یک درخواست اجرای قانون محدود کرده است. این سهامدار تزوس ادعا کرد که بایننس دسترسی به حساب شرکتی او که حاوی بیتکوین (BTC)، اتر (ETH)، پالیگان (MATIC)، تتر (USDT) و سایر توکن ها است را از ابتدای جولای و بدون هیچ توضیحی مسدود کرده است. ادعایی که بایننس آن را تکذیب کرد.

بیکینگ بد از اقدامات بایننس کاملاً آگاه بوده است

این صرافی گفت: «BakingBad از اقدامات بایننس کاملاً آگاه است زیرا پیش از این چندین بار پیام اطلاع رسانی در این مورد دریافت کرده و در سامانه گفتگوی آنلاین پشتیبانی این صرافی در تاریخ ششم، دوازدهم، و بیست و دوم جولای 2022 فرم تماس ارائه کرده است. متأسفانه تلاش برای گمراه کردن جامعه، چیزی را در مورد شما تغییر نخواهد داد».


این صرافی افزود:
«بایننس، مانند هر صرافی دیگری، موظف است در مورد چنین درخواست هایی همکاری کند. برای اعتراض کردن به سازمان مجری قانون روند مشخصی وجود دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید. اما بایننس نقشی در برطرف کردن علت درخواست اعمال قانون ندارد و باید فرآیند را از طریق سازمان درخواست کننده پیگیری کنید.»

«حساب مورد نظر در نتیجه یک درخواست اعمال قانون محدود شده است و حساب توییتری تزوس بیکینگ بد (TezosBakingBad) کاملاً از آن آگاه است زیرا قبلاً چندین بار به او اطلاع رسانی شده بود و او فرم تماس را از طریق سامانه گفتگوی آنلاین پشتیبانی ما در تاریخ ششم، دوازدهم، و بیست و دوم جولای 2022 ارائه کرده بود»


با توجه به این که بایننس و شرکت های زیرمجموعه آن در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارند، مشخص نیست که این صرافی به کدام سازمان مجری قانون اشاره دارد. صفحه لینکدین Baking Bad، نشان می‌ دهد که این پلتفرم در کشور استونی قرار دارد، جایی که در آن بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط با رمزارز از ماه فوریه مشمول محدودیت های اضافی ضد پولشویی شده اند.

 

بایننس پیش از این با بسیاری از مقامات مجری قانون و نظارتی که پس از شروع جنگ در اوکراین تحریم هایی را علیه نهادها و افراد مستقر در روسیه اعمال کرده اند، همکاری کرده است. یک سخنگو در ماه فوریه به کوین تلگراف گفت که بایننس «به طور یک جانبه حساب‌های میلیون ها کاربر بی گناه را مسدود نخواهد کرد» و مدیر عامل شرکت چانگپنگ‌ ژائو (Changpeng Zhao) گفت که این صرافی باید به همان شیوه‌ی مؤسسات مالی سنتی از تحریم ها پیروی کند.

 

بایننس، حساب شرکتی یک میلیون دلاری را مسدود کرد

صاحب حساب توییتری بیکینگ بد نیز در یک توییت در تاریه 25 آگوست (3 شهریور)،  تصویری از تاریخچه تراکنش های خود منتشر کرد و نوشت:
«حساب کاربری ما در صرافی بایننس از اول جولای بدون هیچ توضیحی مسدود شده است. امروز تمام موجودی های ما یعنی بیش از 1 میلیون دلار به صفر  تبدیل شده است. ما تمام مواد لازم را برای شروع تحقیقات و اطلاع رسانی به جامعه داریم، اما در حال حاضر فقط از این صرافی و مدیرعامل آن دوری کنید»

بایننس حساب های ساکنان روسیه را مسدود کرده بود

در ماه آوریل، این صرافی حساب های اتباع و ساکنان روسیه را مسدود کرد. بنابراین، آن‌ها نمی توانند با استفاده از کیف پول های نقدی (spot)، آتی (future) و حضانتی (custody) خود در بایننس و همچنین سپرده های سهام گذاری شده و درآمد‌های خود، واریز یا معامله ای انجام دهند.

مترجم: رائفه خلیلی

منبع: cointelegraph

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×