» آرشیو اخبار » بازار طلا از سودهای اولیه چشم پوشی می‌کند
بازار طلا

بازار طلا از سودهای اولیه چشم پوشی می‌کند

5 آذر 1401 6

بازار طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت، اما با نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی 200 روزه، برخی از سودها را از دست داد تا نشانه هایی از فرسودگی را نشان دهد. به این ترتیب بازار طلا، در طول هفته معاملاتی اندکی افت کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار طلا در جریان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت، اما با نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی 200 روزه، برخی از سودها را از دست داد تا نشانه هایی از فرسودگی را نشان دهد. به این ترتیب بازار طلا، در طول هفته معاملاتی اندکی افت کرد. به نظر می رسد که بازار صرفاً نشانه هایی از یک روند نزولی را نشان می دهد، تا بتواند طی آن روند را عکس کرده و با ایجاد یک الگوی چکش (hammer) به ثبات برسد.

شایان ذکر است که نقدینگی در جلسه معاملاتی روز جمعه یک مشکل بزرگ بوده است؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگتر در هفته نزدیک به جشن روز شکرگزاری از کار خارج می‌شوند. ساده ترین راه برای بررسی نمودار طلا، نگاه کردن به آن از طریق میانگین های متحرک است. با کاهش سود بازار، طلا نشانه هایی از فرسودگی را نشان داد. میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) دقیقاً در بالا قرار گرفته و همانطور که مشاهده می کنید، اندکی مقاومت ایجاد می کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بازار طلا

قیمت ها در بازار طلا در طول هفته معاملاتی به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما پس از آن چرخید تا یک الگوی چکش (hammer) را شکل دهد. جالب اینجاست که ما شاهد یک چرخش کامل بوده ایم و خط روند هم ادامه دارد. در نهایت، من فکر می‌کنم که ما در شرایطی قرار داریم که سعی می‌کنیم تغییر جهت دهیم. آنچه مسلم است، ما باید از قسمت بالای کندل استیک هفتگی قبلی عبور کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

پس از آن، ما با سطح 1800 دلار سروکار داریم، اما مطمئناً طلا در تلاش است تا مسیر کلی خود را تغییر دهد؛ آن هم در حالی که کاهش دلار آمریکا می تواند در این راستا به نفع طلا باشد. اما واقعیت این است که هم دلار و هم طلا می توانند به طور همزمان افزایش یابند، زیرا این همبستگی گهگاهی از بین می رود. در نهایت، اگر بتوانیم از سطح 1800 دلار عبور کنیم، این بازار به سمت سطح 2000 دلار حرکت خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر بخواهیم به سمت پایین برگردیم و زیر کندل شکسته شویم، امکان حرکت به سطح 1680 دلار باز می شود.

بازار طلا

اگر همه چیز به همین صورت باشد، این موقعیتی است که در آن، در شرف انجام یک حرکت بزرگتر در بازار طلا هستیم، بنابراین یک یا دو هفته آینده می تواند بسیار مهم باشد. در نهایت، این وضعیتی است که در آن باید به دنبال سیگنال بزرگی در یک جهت مشخص باشیم. برای فهمیدن جهت حرکت واقعی طلا، باید شاهد یک تغییر روند با 50 دلار ارزش در یکی از جهت ها باشیم. به نرخ‌های بهره توجه کنید؛ زیرا اگر به سرعت کاهش پیدا کنند، ممکن است به همان سرعت، طلا شروع به افزایش نماید.

اگر اخبار نگران کننده ای منتشر شود و بازار به سمت رسیدن به سطح ایمنی بیشتر حرکت کند، این موضوع باعث بالاتر رفتن قیمت ها خواهد شد. رسیدن به متحرک نمایی 200 روزه در بالا می‌تواند بازار را بالاتر ببرد، سپس در نهایت، هدف 1800 دلار باشد. از سوی دیگر، اگر به عقب برگردیم و به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه سقوط کنیم، احتمالاً بازار می تواند تا سطح 1680 دلار پایین بیاید، جایی که قبلاً کمی «الگوی W» را تشکیل داده بودیم.

به بازارهای نرخ بهره توجه کنید، زیرا آنها همبستگی منفی قوی با آنچه در بازار طلا اتفاق می افتد، دارند؛ بنابراین باید همیشه در ذهن شما باشد. من انتظار دارم که در این هفته شاهد ناآرامی های زیادی در بازار طلا باشیم، چرا که بسیاری از مردم به احتمال زیاد به گزارش آمار تعداد مشاغل در روز جمعه به عنوان نشانه ای از حرکت بعدی فدرال رزرو و سیاست پولی آن نگاه می کنند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×