» آرشیو اخبار » بازار طلا در حال ثبت رکوردهای جدید
طلا

بازار طلا در حال ثبت رکوردهای جدید

24 دی 1401 8

بازارهای طلا رکوردهای جدید را نشان می‌دهند. بازدهی بالاتر خزانه‌داری به گاوهای نر بازارهای طلا و نقره آسیبی وارد نکرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای طلا رکوردهای جدیدی را نشان می‌دهند. بازدهی بالاتر خزانه‌داری به گاوهای نر بازارهای طلا و نقره آسیبی وارد نکرد.

پلاتین تلاش کرد تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) قرار گیرد. طلا همچنان با سرعتی قوی به رشد خود ادامه می‌دهد. بازدهی خزانه‌داری امروز بالاتر می‌رود، اما گاوهای نر طلا این حرکت را نادیده گرفتند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) اخیراً وارد محدوده خرید بیش از حد شده است، اما روند صعودی همچنان قوی است. در صورتی که طلا بتواند بالاتر از مقاومت در 1915 دلار قرار گیرد، به سمت سطح 1930 دلار خواهد رفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار طلا امروز

 

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز جمعه رشد قابل توجهی داشته‌اند، زیرا ما از کانالی که برای مدت طولانی در آن قرار داشتیم خارج شده‌ایم. در این مرحله، پیش‌بینی می‌شود که بازار احتمالاً به دنبال سطح 1950 دلار حرکت خواهد کرد، شاید حتی بتواند به سطح مقاومت 2000 دلار نیز نزدیک شود. این به این معنی است که هرگونه عقب‌نشینی را می‌توان به عنوان یک فرصت خرید بالقوه دید.

بدیهی است که حرکت قیمتی طلا به گونه‌ای بوده که نقاط ورود خوبی را در اختیار معامله‌گران قرار نداده است. بنابراین اگر معامله‌گر طلا هستید و از خرید جا مانده‌اید بهتر است اندکی صبر داشته باشید تا در عقب‌نشینی‌ها وارد بازار شوید.

آنچه مسلم است، ورود به یک بازار کاملاً صعودی، بسیار پر ریسک است و باید جانب احتیاط را رعایت کرد. حتی در حالتی که بازار در حال عقب‌نشینی و پولبک هم هست، توصیه می‌شود اندازه موقعیت خود را کاملاً مشخص نمایید تا متضرر نشوید. در حال حاضر همبستگی منفی بین دلار آمریکا و طلا تا حدود زیادی شکسته شده است؛ بنابراین کاملاً بدیهی است که تجارت در این بازار کاملاً پیچیده است.

تحلیل هفتگی قیمت طلا

بازارهای طلا در طول هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند و از سطح 1900 دلار و کانالی که در آن قرار داشتیم، گذشته‌اند.

بازارهای طلا در طول هفته یک روند صعودی دیگر را تجربه کرده و از سطح 1900 دلار عبور کردند، به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله (ساعت 11:34 روز 24 دی) در قیمت 1920.13 دلار معاملات صورت می گیرد.

به نظر می‌رسد که در حال ورود به فاز نوسانی بازار هستیم. هرگونه عقب‌نشینی به احتمال زیاد فرصت‌های خرید خوبی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. در صورتی که معامله‌گر این بازار هستید، بهتر است کاملاً محتاط باشید.

در این مرحله، پیش‌بینی می‌شود که بازار احتمالاً به سطح 1950 دلار و سپس در نهایت سطح 2000 دلار حرکت کند. معلوم نیست که به راحتی به این نقطه می‌رسیم یا نه، و قطعاً فکر می‌کنم که برای کمی عقب‌نشینی دیر شده است.

همانطور که گفته شد، این بازاری است که به طور کلی همچنان بسیار صعودی است. با این حال، من فکر می‌کنم در موقعیتی هستیم که مطمئناً بازار به یک جهت به خصوص متمایل است، و این جهت در حال حاضر، افزایش است. رابطه منفی بین دلار آمریکا و طلا در بلندمدت وجود داشته است، اما اخیراً این همبستگی شکسته شده است.

کاربرد طلا به عنوان یک دارایی امن جهت حفظ سرمایه در حال افزایش است. بنابراین من در مورد آنچه در بازارهای فارکس در مورد معامله طلا می‌گذرد، حداقل در حال حاضر، چندان نگران نیستم. من به دنبال فرصت‌های معامله هستم و امیدوارم در چند هفته آینده آن را پیدا کنم.

تحلیل روند نقره

نقره نیز در جلسه معاملاتی امروز صعودی است. در حال حاضر، نقره در تلاش است تا بالاتر از سطح مقاومت در 24.00 دلار قرار گیرد. این سطح مقاومت قبلاً بارها آزمایش شده و قدرت خود را ثابت کرده است. حرکت به بالای سطح 24.00 دلار راه را برای آزمون مقاومت قابل توجه بعدی در 24.50 دلار باز خواهد کرد.

نمودار نقره

تحلیل روند قیمت پلاتین

پلاتین اخیراً تلاش کرده است تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) و در سطح 1055 دلار قرار گیرد. این تلاش موفقیت آمیز نبود، اما پلاتین همچنان نزدیک به این سطح حمایتی مهم معامله می‌شود. اگر پلاتین کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، شانس خوبی برای به دست آوردن شتاب نزولی بیشتر ایجاد خواهد شد.

نمودار پلاتین

به طور خلاصه

طلا توانست از مقاومت 1900 عبور کرده و بالاتر از سطح 1900 دلار قرار بگیرد و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نقره در تلاش است تا از سطح مهم 24 دلار عبور کند.

بازارهای پلاتین همچنان تحت فشار هستند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×