» آرشیو اخبار » بازار خرسی امسال 116 میلیارد دلار از جیب ثروتمندان برداشت
بازار خرسی

بازار خرسی امسال 116 میلیارد دلار از جیب ثروتمندان برداشت

4 دی 1401 3

بازار نزولی و موج ورشکستگی که در صنعت کریپتو به راه افتاده است، طی 9 ماه گذشته حدود 116 میلیارد دلار از جیب بنیانگذاران و سرمایه گذاران این بازار خارج کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مجله اقتصادی فوربس در تازه‌ترین برآوردهای خود اعلام کرده است که بازار نزولی و موج ورشکستگی گسترده‌ای که در صنعت کریپتو به جریان افتاده است، طی 9 ماه گذشته حدود 116 میلیارد دلار از جیب بنیانگذاران و سرمایه گذاران این بازار خارج کرده است.

بازار خرسی

این رقم نشان دهنده مجموع زیانی است که در دارایی شخصی 17 نفر از بزرگان این صنعت مشاهده شده است. بیش از 15 نفر از آنها، از ماه مارس (اسفند 1400) تاکنون، بیش از نیمی از دارایی خود را از دست داده‌اند. در نتیجه این تغییرات، نام 10 نفر از لیست میلیاردرهای بازار رمزارزها حذف شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ثروتمندان بازار کریپتو که دیگر میلیاردر نیستند

یکی از بزرگ‌ترین زیان‌های اخیر، به چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao)، مدیرعامل بایننس نسبت داده می‌شود. برای مثال بد نیست بدانید در ماه مارس، 70 درصد سهام او در این صرافی ارزهای دیجیتال، بالغ بر 65 میلیارد دلار ارزش داشت، اما اکنون این رقم به حدود 4.5 میلیارد دلار رسیده است.

دارایی خالص برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، اکنون چیزی در حدود 1.5 میلیارد دلار است که نسبت به 6 میلیارد دلار ثبت شده در ماه مارس، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. ثروت کریس لارسن (Chris Larsen)، بنیانگذار ریپل، از 4.3 میلیارد دلار به 2.1 میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که ثروت 4 میلیارد دلاری کامرون و تایلر وینکلووس (Cameron and Tyler Winklevoss)، از جمینی در ماه مارس، اکنون به حدود 1.1 میلیارد دلار رسیده است.

در میان کسانی که موقعیت خود در گروه میلیاردرهای صنعت کریپتو را از دست داده‌اند، می‌توان به بنیانگذاران صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX)، سم بنکمن-فرید و گری وانگ اشاره کرد که دارایی آنها در ماه مارس به ترتیب 24 و 5.9 میلیارد دلار بوده و در ماه دسامبر (آذر 1401) به صفر (0) رسیده است. بر اساس گزارش فوربس، ثروت 3.2 میلیارد دلاری بری سیلبرت (Barry Silbert)، بنیانگذار و مدیر عامل دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) نیز در نتیجه موج منفی ناشی از فروپاشی اف تی ایکس (FTX) به کلی از بین رفت.

در میان میلیاردرهای سابق نیز نام افراد مشهوری چون نیکل ویسواناتان و جوزف لی از شرکت نرم افزارهای رمزارزی آلکمی (Alchemy)، دِوین فینزر و الکس آتاالله از اُپن‌سی (OpenSea)، فرد اهرسام (Fred Ehrsam) از کوین بیس، مایکل سیلر، بنیانگذار مایکرواستراتژی و تیم درِیپر سرمایه‌گذار خطرپذیر به چشم می‌خورد.

به گزارش کوین تلگراف، به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، بعید است بازار نزولی ارزهای دیجیتال به این زودی پایان یابد، زیرا بحران ایجاد شده بعد از فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX) اعتماد سرمایه گذاران را نابود کرده و بحران نقدینگی بزرگی را در سراسر این صنعت ایجاد نموده است. در نتیجه، انتظار می‌رود روند نزولی بازار تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×