» آرشیو اخبار » بازارهای نقره برای یافتن خریدار عقب نشینی کردند
بازارهای نقره

بازارهای نقره برای یافتن خریدار عقب نشینی کردند

1 آذر 1401 6

نقره (XAG/USD) در روز دوشنبه، با کاهش قیمت، توجه خریداران را به خود جلب کرد و در اوایل صبح روز سه شنبه، با نزدیک شدن قیمت به سطح 21.00 دلار، از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نقره طی دو روز گذشته نوسانات زیادی را نشان داده اند. نقره (XAG/USD) در روز دوشنبه، با کاهش قیمت، توجه خریداران را به خود جلب کرد و در اوایل صبح روز سه شنبه، با نزدیک شدن قیمت به سطح 21.00 دلار، از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی کرد. از سوی دیگر، واگرایی نزولی «شاخص قدرت نسبی» (RSI) فروشندگان را امیدوار نگه داشته که بتوانند «میانگین متحرک ساده 200 روزه» (200-SMA) را هدف قرار دهند.

تجزیه و تحلیل قیمت نقره

بازارهای نقره در طول هفته افزایش یافتند. با این حال، ما شاهد یک چرخش کامل برای نشان دادن نشانه هایی از تردید بوده ایم. در این مرحله، بازار همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهد بود، به خصوص که ما به سطح 22 دلار به عنوان منطقه ای نگاه می کنیم که قبلاً از حمایت اصلی برخوردار بود. این واقعیت که ما از آنجا عقب نشینی کرده‌ایم، نشان می دهد که بازار احتمالاً همچنان شاهد سر و صدای زیادی خواهد بود.

اگر به پایین‌ترین سطح هفته سقوط کنیم، امکان دارد که به سطح 20 دلار برگردیم. سطح 20 دلار یک سطح روانی بوده، و بنابراین به احتمال زیاد شاهد اندکی فشار خرید خواهیم بود. در نهایت، قیمت نقره رابطه منفی زیادی با دلار آمریکا و بازارهای نرخ بهره دارد، بنابراین به احتمال زیاد شاهد ادامه بازار با همان نوع سر و صدایی باشیم که معامله گران در سراسر جهان با آن مواجه هستند (سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو و روند آتی آن).

تبلیغات جام جهانی قطر

با این وجود، به دلیل اینکه بازار به‌خاطر نرخ بهره با نوسان زیادی همراه بوده است، احتمالاً بازارهای نقره در کوتاه مدت نوسانات زیادی خواهند داشت. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که نقره یک فلز صنعتی اصلی بوده، و اگر اقتصاد جهانی دچار رکود شود، ممکن است با شرایطی مواجه شویم که تقاضا برای نقره کاهش یابد.

به وضعیت نرخ بهره در ایالات متحده به خوبی توجه کنید، زیرا همبستگی منفی زیادی با بازار نقره و سایر فلزات گرانبها دارد. فعالان بازار به طور کلی به بازار اوراق قرضه توجه زیادی دارند؛ چرا که در نهایت، نقره در بهترین شرایط بازار فوق‌العاده‌ بی‌ثباتی است.

«میانگین متحرک ساده 100 روزه» (100-SMA) در اطراف 20.80 دلار به عنوان حمایت فوری قبل از هدایت خرس های نقره به سمت سطح روانی 20.00 دلار عمل می کند.

خط روند صعودی 200-SMA و یک ماهه، به ترتیب نزدیک به 19.95 دلار و 19.80 دلار قرار دارد که می تواند در نهایت، سوگیری نزولی را به چالش بکشد. ادامه معاملات فراتر از خط مقاومت فوق‌الذکر، تا نزدیک به 21.15 دلار، می‌تواند خریداران نقره را از بازار خارج کند.

با این حال، اوج اکتبر و سطح اصلاح فیبوناچی 23.6 درصدی بازارهای نقره در سطح نزدیک به 21.30 دلار، می تواند گاوهای نقره را قبل از اینکه آنها را به بالاترین قیمت ماهانه 22.25 دلار هدایت کند، به چالش بکشد.

نقره

تقاضای جهانی نقره

تقاضای ضعیف سرمایه گذاری در معاملات آتی نقره و صندوق های قابل معامله در بورس، قیمت ها را در بیشتر بخش های سال 2022 به سمت روند نزولی سوق داده است. با این حال و با وجود عملکرد ضعیف قیمت، تقاضای فیزیکی نقره در سطوح بی سابقه ای افزایش یافته است.

در گزارش موقتی که هفته گذشته در نیویورک منتشر شد، موسسه نقره اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای جهانی نقره امسال به رکورد جدیدی در حدود 1.21 میلیارد اونس برسد که نسبت به سال 2021 رشد 16 درصدی داشته است.

در تجزیه و تحلیل بازار نقره، شرکت تحقیقاتی بریتانیا اعلام کرد که پیش بینی می شود تقاضای صنعتی در سال جاری به 539 میلیون اونس افزایش یابد. تقاضای صنعتی به دلیل انتقال انرژی سبز جهانی، تقاضای رو به رشد برای وسایل نقلیه الکتریکی و افزایش پذیرش فناوری‌های جدید ادامه دارد.

در عین حال، انتظار می رود که تقاضای سرمایه گذاری فیزیکی بازارهای نقره به 329 میلیون اونس افزایش یابد که 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اشتهای سیری ناپذیری برای محصولات شمش نقره وجود داشته است، به طوری که حق بیمه سکه ها به سطوح بی سابقه ای افزایش یافته و نزدیک به 100 درصد رسیده است. در این گزارش آمده است که، حمایت نقره ناشی از ترس سرمایه‌گذاران از تورم بالا، جنگ روسیه و اوکراین، نگرانی‌های رکود اقتصادی، بی‌اعتمادی به دولت و خرید ناشی از کاهش قیمت‌ها بوده است.

 نقره

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که هند در تقاضای نقره در جهان پیشتاز است. ماه گذشته در کنفرانس سالانه فلزات گرانبهای انجمن بازار شمش لندن، تحلیلگران گفتند که انتظار می رود هند 10000 تن نقره وارد کند که دو برابر میانگین واردات در پنج سال گذشته است؛ در حالی که تقاضا برای نقره فیزیکی به بالاترین حد خود رسیده است، علاقه سرمایه گذاران به محصولات مبادله شده با پشتوانه نقره نوع دیگری از رکوردها را ثبت کرده است.

بزرگترین عامل تاثیرگذار بر قیمت بازارهای نقره، موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است. گمانه زنی های مربوط به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانک مرکزی باعث افزایش 21 درصدی قیمت نقره در دو ماه گذشته شده و حتی مدت کوتاهی قیمت را به بالای 22 دلار در هر اونس رسانید.

از سوی دیگر شواهد حاکی از آن است که، فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره خود را با افزایش 50 واحدی در ماه آینده کاهش دهد؛ اما بازارها کماکان شاهد افزایش نرخ نهایی بالای 5 درصد خواهند بود. پیش بینی های شرکت تحقیقاتی Metals Focus، حاکی از احتمال یک روند نزولی برای سال 2023 است. این شرکت تحقیقاتی کاهش 17 درصدی قیمت نقره را برای سال آینده، با میانگین تقریبی 21 دلار در هر اونس اعلام نموده است.

تحلیلگران معتقدند که بازارهای نقره در سال آینده عملکرد ضعیفی نسبت به طلا خواهد داشت، زیرا ترس از رکود بر استفاده صنعتی این فلز گرانبها تأثیر می گذارد. مشکل دیگری که وجود دارد، عدم تعادل عرضه و تقاضا است؛ زیرا تولید معادن در سال 2022 تقریبا ثابت بوده است. در گزارش Metals Focus آمده است که انتظار می رود عرضه فلز گرانبها در بازارهای نقره، امسال با 1 درصد افزایش به 830 میلیون اونس برسد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، kitco

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×