» آرشیو اخبار » ایپ کوین (APE) طی دو هفته، 43 درصد سقوط کرد
ایپ کوین

ایپ کوین (APE) طی دو هفته، 43 درصد سقوط کرد

29 آبان 1401 4

روز 8 نوامبر با آشکار شدن بحران اف‌تی‌ایکس (FTX)، روند احیای قیمت ایپ کوین متوقف شد؛ این رمزارز به مسیر کاهش بازگشته و تا مرز 2 دلار و 61 سنت سقوط کرده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از اوایل ماه آگوست (10 مرداد) زمانی که ایپ‌کوین (APE) از منطقه مقاومت 7 دلار و 70 سنت ریجکت شد، در یک روند نزولی پیوسته قرار گرفت. در این میان، سطوح 4 دلار و 17 سنت و 3 دلار و 18 سنت از ماه ژوئن (خرداد و تیر) تاکنون به عنوان حمایت‌های مهم عمل کرده‌اند.

در این مدت، بیت کوین نیز قدرت چندانی را در نمودارها به نمایش نگذاشته است. بر اساس داده‌های موجود، همبستگی ایپ کوین (APE) با بیت کوین (BTC) به حدود 0.97+ می‌رسد، بنابراین اگر رهبر بازار رمزارزها نتواند بار دیگر قدرت خود را به رخ بکشد، احتمالاً ایپ کوین نیز مبنای حمایتی کافی برای آغاز یک حرکت صعودی قابل قبول را به دست نخواهد آورد.

احساسات صعودی کوتاه مدت در بازار ایپ کوین

نمودار روزانه ایپ کوین
نمودار روزانه جفت ارز APE/USDT منبع: TradingView

در نمای روزانه ایپ کوین می‌بینیم که در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) یک اوردر بلاک صعودی (bullish order block) تشکیل شده است. از آن زمان، این رمزارز طی دو نوبت (28 مهر و 11 آبان)، حمایت 4 دلار و 17 سنت را تاچ کرده است. پس از لمس مقاومت 4 دلار و 61 سنت در روز 16 سپتامبر (25 شهریور)، این اوردر بلاک صعودی شاهد واکنش مثبت قیمت بود. هرچند، گاوها (خریداران) نتوانستند قدرت خود را برای مدت زیادی حفظ کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به بیانی دقیق‌تر، روز 8 نوامبر (17 آبان)، زمانی که بحران اف‌تی‌ایکس (FTX) آشکار شد، روند احیای قیمت متوقف شد. از آن زمان به بعد، ایپ‌کوین به مسیر کاهش بازگشته و تا مرز 2 دلار و 61 سنت سقوط کرده است. از این رو، اوردر بلاک صعودی مذکور، اکنون می‌تواند به عنوان یک بریکر نزولی (bearish breaker) در نظر گرفته شود.

در همین حال، مجموعه‌ای از سطوح فیبوناچی اصلاحی با توجه به روند نزولی سقف 5.25 دلار تا کف قیمت 2.618 دلاری ترسیم شد. سطوح اصلاحی 61.8 درصد و 78.6 درصد به ترتیب در 4.24 دلار و 4.68 دلار بودند که با بریکر فوق تلاقی داشتند.

افزون بر این، اندیکاتور جریان پول چایکین (CMF) در نمودار روزانه ایپ کوین، از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به طور مداوم زیر سطح 0.05- بوده است که خروج جریان سرمایه قابل توجهی را از این سیستم نشان می‌دهد. اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) نیز در یک روند نزولی قرار داشت و این دو اندیکاتور هر دو، از وجود فشار فروشی سنگین در بازار حکایت دارند. به همین ترتیب، شاخص مقاومت نسبی (RSI) اکثر روزها زیر خط میانی و سطح 50 قرار داشته و بیش از همیشه وجود یک روند نزولی مستمر را به تصویر می‌کشد.

در مواجهه با این فشار فروش، آغاز حرکتی به سمت بالا بعید به نظر می‌رسد. با این حال، اگر ایپ کوین بتواند حداقل تا سطوح 4 دلار و 20 سنت یا 4 دلار و 60 سنت صعود کند، خرس‌ها می‌توانند منتظر فرصت برابر برای ایجاد پوزیشن‌های شورت (فروش) باشند. بسته شدن کندل روزانه این ارز بالاتر از تراز 4 دلار و 80 سنت می‌تواند تاییدکننده این ورودی کوتاه مدت باشد.

احساسات منفی در بازار ایپ کوین

احساسات بازار ایپ کوین

از اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان)، معیار احساسات وزنی این دارایی دیجیتال، در محدوده منفی قرار گرفته است. به غیر از روز 11 نوامبر (20 آبان)، چیرگی اجتماعی نیز برای APE زیاد نبوده است. این معیار از اواخر اکتبر (اوایل آبان) شروع به کاهش کرده است.

این واقعیت به آن معناست که چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی برای ایپ کوین چندان روشن نیست، که البته با توجه به قیمت آن طی سه هفته گذشته، کاملاً قابل درک است. ناگفته نماند که در این مدت آدرس‌های فعال روزانه ایپ کوین شاهد افزایش ملموسی بوده‌اند که در کوتاه‌مدت تأثیر صعودی چندانی بر روند قیمت آن ندارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×