» آرشیو اخبار » اونس طلا پس از اصلاح دوباره به کانال 1930 برگشت
طلا

اونس طلا پس از اصلاح دوباره به کانال 1930 برگشت

12 بهمن 1401 8

طلا در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در سطح 1900 دلار حمایت شد و به سمت مقاومت 1930 دلار بازگشت. عقب‌نشینی دلار آمریکا از بازار طلا حمایت کرد. لازم به ذکر است که معامله‌گران پیش از تصمیم فدرال رزرو محتاط‌تر شده و حرکت بازار عادی به نظر می‌رسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، عقب‌نشینی دلار آمریکا از فلزات گرانبها حمایت کرد. معامله‌گران پیش از تصمیم فدرال رزرو نگران هستند. طلا پس از تلاش ناموفق برای کاهش قیمت به زیر کانال 1900 دلار به سمت رنج 1930 دلار در حرکت است. نقره در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 50 از حمایت قوی برخوردار شد و به محدوده معاملاتی قبلی بازگشت. پلاتین نتوانست زیر سطح حمایت 1000 دلار قرار گیرد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در سطح 1900 دلار حمایت شد و به سمت مقاومت 1930 دلار بازگشت. عقب‌نشینی دلار آمریکا از بازار طلا حمایت کرد. لازم به ذکر است که معامله‌گران پیش از تصمیم فدرال رزرو محتاط‌تر شده و حرکت بازار عادی به نظر می‌رسد.

نمودار طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

گرچه بازارهای طلا ابتدا در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه افت کردند، اما پس از رسیدن به این ناحیه دوباره حمایت شدند. در هر صورت به نظر می‌رسد که در بازاری هستیم که مدام به دنبال جذب خریداران است، چرا که در سراسر دنیا مردم به دنبال حفظ دارایی های خود هستند. با توجه به برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال، به نظر می‌رسد که این هفته شاهد نوسانات زیادی باشیم. بدیهی است که تصمیمات فدرال رزرو تأثیر زیادی بر بازار داشته و ممکن است بازار را کاملاً نوسانی نماید.

عقب‌نشینی فعلی طلا از بالاترین سطح 9 ماه اخیر نشان می‌دهد که برخی از بازارها در برابر غافلگیری از سوی فدرال رزرو گارد دفاعی گرفته‌اند.

معاملات طلای آتی

طلا

قیمت‌های آتی طلا از اوایل روز سه‌شنبه کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری ۲ روزه فدرال رزرو آمریکا که از روز سه‌شنبه آغاز شده است، موضع‌گیری کردند. اگرچه انتظار کاهش رشد نرخ بهره به طلا کمک کرده است تا به بالاترین سطح خود از آوریل گذشته برسد، اما بازار از پنجشنبه گذشته تحت فشار بوده و با افزایش بازدهی خزانه‌داری باعث افزایش دلار آمریکا شده است. کاتالیزور پشت این اقدام، داده‌های اقتصادی متفاوت ایالات متحده بوده است.

در ساعت 05:44 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای کومکس (Comex) تحویل آوریل در 1932.80 دلار معامله شد که 6.40 دلار یا 0.33 کاهش داشت. روز دوشنبه، صندوق سهام طلا SPDR (GLD) به 178.77 دلار رسید که 0.45 دلار یا 0.25 درصد کاهش داشت.

معامله‌گران طلا به فدرال رزرو چشم دوخته‌اند

فدرال رزرو روز چهارشنبه (1 فوریه) و ساعت 19:00 به وقت گرینویچ تصمیم خود را درباره نرخ بهره منتشر خواهد کرد. بازار به دنبال این است که بانک مرکزی نرخ پایه خود را 25 واحد افزایش دهد. اما این تنها بخشی از داستان است. بخش دیگر مربوط به نرخ پایانی فدرال رزرو است. پیش از اعلام افزایش نرخ، بازار نرخ پایانی را در حدود 4.94 درصد پیش‌بینی می‌کند، در حالی که سخنرانان اخیر فدرال رزرو نرخ پایانی بالای 5.0 درصد را پیش‌بینی کرده‌اند؛ و این ممکن است به خودی باعث بروز نوساناتی در بازار شود.

در صورتی که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ خود را کاهش دهد، طلا احتمالاً شاهد یک حرکت صعودی دیگر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که فدرال رزرو اعلام کند که تورم کماکان بالاست و افزایش نرخ‌ها متوقف می‌شود هم می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار نقره

نقره تلاش کرده است تا شتاب نزولی به دست آورد، اما عقب‌نشینی به سرعت باعث ورود خریداران به بازار شد. ناحیه مقاومت در محدوده 24.00 تا 24.50 دلار همچنان مشکل اصلی گاوهای نقره است. اگر فدرال رزرو رفتاری تهاجمی و جنگ‌طلبانه در پیش گیرد، نقره شانس مناسبی برای رسیدن به بالاتر از این منطقه خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتینیوم تلاش کرد تا به زیر سطح 1000 دلار برسد، اما نتوانست شتاب کافی را ایجاد کند و به بالای سطح 1015 دلار بازگشت. از دیدگاه کلی، معامله‌گران منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند. به نظر می‌رسد بازار فلزات گرانبها کاملاً جانب احتیاط را در نظر گرفته و سرمایه‌گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو هستند، تا سمت و سوی بعدی بازار مشخص شود.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×