» آرشیو اخبار » اونس طلا به گمانه‌زنی‌های نرخ بهره واکنش نشان داد

اونس طلا به گمانه‌زنی‌های نرخ بهره واکنش نشان داد

29 دی 1401 8

اظهارات یکی از اعضای فدرال رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره باعث شد که قیمت طلا کاهش یابد. این صحبت ها باعث تردید بازار شده و این گمانه زنی را به وجود آورد که احتمال دارد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کماکان بالا باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اظهارات یکی از اعضای فدرال رزرو در رابطه با افزایش نرخ بهره باعث شد که قیمت طلا کاهش یابد. این صحبت‌ها باعث تردید بازار شده و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که احتمال دارد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان بالا باشد.

آیا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا خیر؟

در رابطه با میزان افزایش نرخ بهره، اعضای فدرال رزرو نظرات متفاوتی دارند. برخی متمایل به افزایش نرخ بهره و برخی متعادل‌تر هستند.

در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) گفت که فدرال رزرو نباید افزایش نرخ‌های خود را متوقف کند. وی همچنین گفت، فدرال رزرو اگر بخواهد نرخ تورم را به مقدار هدف برساند، باید از سیاست پولی خود با قدرت دفاع کرده و نرخ بهره را به بالای 5 درصد برساند. 

تبلیغات جام جهانی قطر

لورتا مستر (رئیس فدرال رزرو کلیولند) از این موضع حمایت می‌کند که فدرال رزرو باید نرخ بهره خود را کمی بالاتر از هدف فعلی برده و تا  5 الی 5.25 درصد افزایش دهد. او امروز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت، ما باید به راه خود ادامه دهیم و در جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال درباره کارهایی که باید انجام شود، بحث کنیم.

این اظهارات برخلاف صحبت‌های قبلی بسیاری از مقامات فدرال رزرو در سال گذشته است. در آخرین مصاحبه جروم پاول (ریاست فدرال رزرو) بیان کرد که این بانک قصد دارد سرعت افزایش نرخ بهره را در سال 2023 کاهش دهد. صحبت‌های امروز (19 ژانویه، 29 دی) پاتریک هارکر (رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا) نیز این گفته پاول را تقویت کرد.

در حال حاضر، تحلیلگران و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. این احتمال با ابزار اندازه‌گیری فد واچ ( FedWatch CME) اندازه‌گیری شده است. به این ترتیب با احتمال 93.3 درصد میزان افزایش نرخ بهره 25 واحد و با احتمال 6.7 درصد، میزان افزایش نرخ بهره 50 واحد تعیین شده است. 

فدرال رزرو در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری از دهه 1980، نرخ معیار خود را افزایش داد. از مارس 2022، فدرال رزرو در هر 4 جلسه کمیته بازار آزاد فدرال به صورت متوالی میزان افزایش نرخ بهره را 75 واحد در نظر گرفته است. این باعث شد که نرخ بنچمارک فدرال رزرو از 0-25 واحد در فوریه به 425-450 واحد در پایان سال برسد.

فدرال رزرو در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که این بانک میزان افزایش نرخ بهره را تا رسیدن به هدف نهایی 5.25 تا 5.50 درصد در سال جاری در دستور کار خواهد داشت. در این میان، صحبت‌های متناقض اعضای فدرال رزرو این نگرانی را ایجاد کرده است که فدرال رزرو ایده کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را دنبال نخواهد کرد.

تأثیر صحبت‌های فدرال رزرو بر قیمت طلا

نمودار طلا

این موضوع قیمت طلا را در دو روز گذشته کاهش داده است. پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 1931 دلاری دیروز، قیمت طلای آتی فوریه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. از ساعت 15:50 به وقت ایالات شرقی آمریکا، فعال‌ترین قرارداد آتی در حال حاضر با در نظر گرفتن کاهش دیروز و 4.10 دلاری امروز، در 1905.60 دلار ثابت است. اگر قیمت آتی طلا به زیر 1900 دلار برسد، می‌تواند به حدود 1880 دلار کاهش یابد.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×