» آرشیو اخبار » اولین بازار ملی NFTها در چین هفته آینده افتتاح می‌شود
بازار NFT چین

اولین بازار ملی NFTها در چین هفته آینده افتتاح می‌شود

8 دی 1401 6

چین اولین پلتفرم قانونی خود برای معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) را روز اول ژانویه 2023 (11 دی) راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس گزارش روز 28 دسامبر (7 دی) خبرگزاری محلی سینا نیوز (Sina News)، چین اولین پلتفرم قانونی خود برای معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) را روز اول ژانویه 2023 (11 دی) راه اندازی خواهد کرد. این بستر که به عنوان یک بازار ثانویه برای مبادله NFTها عمل می‌کند، توسط سازمان دولتی بورس فناوری چین، نمایشگاه‌های هنری دولتی چین و شرکتی خصوصی هوبان دیجیتال کپی رایتس (Huban Digital Copyrights Ltd)، ایجاد شده است.

چین

در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است که علاوه بر NFTها، این پلتفرم داد و ستد حق چاپ یا کپی رایت مربوط به دارایی‌های دیجیتال را نیز تسهیل می‌کند. هدف این پروژه تنظیم و جلوگیری از گمانه‌زنی‌های بیش از حد در بازارهای ثانویه [NFT] است. یو جیانینگ (Yu Jianing)، کارشناس برجسته در زمینه دارایی‌های دیجیتال و تحولات متاورس در چین، در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

تبلیغات جام جهانی قطر

«از منظر نظارت و قانون‌گذاری صنعتی، دارایی‌های دیجیتال شکل جدیدی از تجارت را به تصویر می‌کشند و بسیاری از قوانین، مقررات و سیاست‌های نظارتی آن باید اصلاح شوند. بنابراین، نوعی معامله با عدم قطعیت در این میان وجود دارد. پلتفرم‌ها مسئولیت روشنی در قبال فهرست کردن و معاملات دارایی‌های دیجیتال بر عهده دارند. نسبت به حقوق مالکیت معنوی و کپی رایت دیجیتال، مقررات دارایی‌های دیجیتال با خطر بیشتری روبرو هستند.»

دادگاه اینترنتی هانگژو (Hangzhou)، که متخصص در منازعات حقوقی مرتبط با اینترنت در چین است، روز 29 نوامبر (8 آذر) حکم داده بود که NFTها دارایی‌های مجازی هستند که توسط قانون محافظت می‌شوند و اینکه از «ویژگی‌های عینی حقوق مالکیت مانند ارزش، کمبود، کنترل‌پذیری و قابلیت تجارت» برخوردار هستند. در همین حال، فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال از سال 2021 در چین ممنوع شده است، هرچند در اختیار داشتن رمزارزها به عنوان یک دارایی مجازی، “تحت حفاظت قانونی” تلقی می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×