» ارز دیجیتال » اندرو نیومن: هویت متاورسی در معرض خطر است
متاورس

اندرو نیومن: هویت متاورسی در معرض خطر است

24 آذر 1401 8

متاورس با سرعت تمام در دسترس کاربران قرار گرفته است. شرکت‌ها و برندها در حال روی آوردن به واقعیت دیجیتال هستند و طبق یک نظرسنجی که به تازگی انجام شد، علاقه مصرف‌کنندگان در کنار همه فعالیت‌ها در حال افزایش است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، متاورس با سرعت تمام در دسترس کاربران قرار گرفته است. شرکت‌ها و برندها در حال روی آوردن به واقعیت دیجیتال هستند و طبق یک نظرسنجی که به تازگی انجام شد، علاقه مصرف‌کنندگان در کنار همه فعالیت‌ها در حال افزایش است.

در عین حال، با پیوستن کاربران بیشتری به فعالیت‌های متاورس، میزان فعالیت‌های خطرناک در واقعیت دیجیتال افزایش می‌یابد. گزارشی از شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی (Kaspersky) نشان داد که بهره‌برداری و سوء استفاده در متاورس در سال آینده افزایش خواهد یافت.

تهدیدها و کلاهبرداری، می‌تواند در حیطه تعاملات دیجیتال و همچنین سرقت هویت و سوء استفاده مرتبط با آواتار باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

برای درک بهتر خطراتی که کاربران می‌توانند در ورود به واقعیت دیجیتال با آن مواجه شوند، کوین تلگراف با اندرو نیومن Andreo Newman، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری ریزن لبز (ReasonLabs) و معمار سابق نرم افزار ویندوز دیفندر (Windows Defender) مایکروسافت صحبت کرد.

متاورس

به گفته نیومن، مفهوم اولیه‌ای که کاربران باید درک کنند، این است که هویت فراجهانی «احتمالاً به هویت دیجیتال کاربران تبدیل می‌شود».

“با ادامه ادغام هویت واقعی و آنلاین، خطر سرقت هویت در متاورس افزایش خواهد یافت.”

او تاکید کرد که کلاهبرداری‌های آواتار قبلاً در سیستم عامل‌هایی مانند روبلاکس (Roblox) گزارش شده است. مثالی که نیومن ارائه کرد این بود که هکر ممکن است سعی کند کاربر را متقاعد کند که به دلایلی به آواتار خود نیاز دارد و هدف نهایی آن سرقت هویت دیجیتال اوست.

اگرچه تهدیدهای هویت دیجیتالی یک اتفاق رایج است، اما با گره خوردن پول یا ارزهای مجازی به آواتار‌های متاورس، این تهدیدها افزایش خواهند یافت. نیومن به مصرف کنندگان هشدار می‌دهد، زیرا پول بیشتری برای دارایی‌های دیجیتال برای این آواتارها خرج می‌شود.

همانطور که ما از دارایی‌های فیزیکی خود محافظت می‌کنیم، باید مطمئن شویم که افراد از دارایی‌های دیجیتال و اطلاعات شخصی خود در متاورس محافظت می‌کنند.

مقدار و انواع مختلف دارایی‌های دیجیتال با ارزش واقعی که کاربران می‌توانند مالکیت آنها را داشته باشند به طور بی‌پایان در حال گسترش است. این امر باعث می‌شود که جرایم سایبری و سرقت پیچیده‌تر شوند و واقعیت دیجیتال گسترش یابد.

در بلاکچین و فناوری‌های نوظهور نویدهای زیادی برای شفافیت و امنیت وجود دارد. با این حال، نیومن می‌گوید که کاربران باید هوشیار باشند:

“ما نباید فرض کنیم که وجوه ما مستعد سرقت نیست، صرفاً به این دلیل که آنها در متاورس هستند.”

یکی دیگر از مؤلفه‌های سرقت هویت در متاورس این است که خردسالان در معرض چنین تهدیدهایی هستند. از بسیاری جهات، متاورس برای درگیر کردن جوانان و بزرگسالان طراحی شده است.

ماینکرافت (Minecraft)، فورتنایت (Fortnite) و روبلاکس (Roblox) همگی پایگاه‌های کاربران جوان را جذب کرده اند. اغلب، خردسالان اهمیت امنیت سایبری یا ردپای دیجیتالی خود را درک نمی‌کنند. نیومن گفت، در حال حاضر تهدیدهایی وجود دارد که خردسالان در دنیای دیجیتال آنلاین با آن مواجه هستند. با این حال:

“ممکن است در طول زمان ارز و آیتم‌های مجازی درون بازی، به امور مالی سنتی‌تر مانند پول واقعی یا پیوندهای رمزنگاری شده به هویت‌های جدیدتر وب 3 در بازی‌ها تغییر کند. این امر ارزش بیشتری را برای استثمار از خردسالان ناآگاه ایجاد می‌کند.”

در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان اصلی وب 3 مانند چین لینک (Chainlink) در حال توسعه پروتکل‌های امنیتی جدید برای کاربران در واقعیت دیجیتال هستند. توسعه دهندگان در داخل و خارج از صنعت به دنبال ایجاد یک سیاست متاورس جهانی برای عیب یابی لیستی از نگرانی‌های در حال رشد هستند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×