» ارز دیجیتال » انتخابات میان دوره ای آمریکا عامل تعیین کننده آینده صنعت رمزارز؛ آیا جمهوری خواهان اکثریت را به دست خواهند آورد؟
انتخابات و رمزارز

انتخابات میان دوره ای آمریکا عامل تعیین کننده آینده صنعت رمزارز؛ آیا جمهوری خواهان اکثریت را به دست خواهند آورد؟

18 آبان 1401 4

انتخابات میان‌دوره‌ ای ایالات متحده از دیروز آغاز شده است؛ انتخاباتی که نتیجه آن می تواند تاثیر شایان توجهی برآینده قوانین و مقررات حوزه رمزارز داشته باشد.  تاثیری بیش از آنچه مردم و فعالان این حوزه تصور می کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، انتخابات میان‌دوره‌ ای ایالات متحده از دیروز آغاز شده است؛ انتخاباتی که نتیجه آن می تواند تاثیر شایان توجهی بر آینده قوانین و مقررات حوزه رمزارز داشته باشد؛ تاثیری بیش از آنچه مردم و فعالان این حوزه تصور می کنند. حال سوال اساسی این است که حزب جمهوری خواه یا دموکرات، کدامیک پیروز این رقابت ها خواهد شد و پیروزی کدامیک بیشتر به نفع این صنعت خواهد بود؟

نظرسنجی های صورت گرفته حاکی از برتری آشکار حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان است، با این وجود اما نتیجه رقابت ها در سنا هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. اگر جمهوری خواهان بتوانند رای اکثریت را در مجلس نمایندگان و سنا به دست آورند، با توجه به اینکه کاخ سفید حداقل برای دو سال دیگر تحت کنترل دموکرات ها باقی می ماند، ایالات متحده ممکن است در سال های آینده با بن بست سیاسی بیشتری مواجه شود.

برای صنعت کریپتو نتایج رقابت های انتخاباتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا دولت نظارت بر این عرصه را در دستور کار خود قرار داده است. طبق جدیدترین گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، فعالان حوزه رمزارزها به طور گسترده انتظار داشتند که سال 2022 در نهایت شفافیت در مقررات این صنعت ایجاد یا دست کم طرحی برای تنظیم مقررات این حوزه توسط دولتمردان ارائه شود.

تبلیغات جام جهانی قطر
تاثیر انتخابات بر صنعت رمزارز
با وجود اینکه فقط 2 ماه تا پایان سال فرصت باقی مانده است، احتمال تصویب لوایح مربوط به صنعت رمزارز توسط کنگره بسیار اندک است. با این حال، همه خبرها برای صنعت کریپتو منفی نیست، زیرا اکثر فعالان این عرصه بر این باورند که  جمهوری خواهان نسبت به دموکرات ها نگاهی مطلوب تر و منعطف تر به این عرصه دارند.

به عنوان نمونه، «برد شرمن» (Brad Sherman) نماینده حزب دموکرات و یکی از برجسته ‌ترین منتقدان صنعت کریپتو در مجلس نمایندگان است. او نخستین بار در سال 2019 با پیشنهاد ممنوعیت خرید دارایی ‌های رمزنگاری شده در ایالات متحده، در جامعه کریپتو شناخته شد. شرمن، نماینده کالیفرنیا در جریان یک جلسه استماع در مورد دارایی‌ های دیجیتال که توسط کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان برگزار شد، انتقادات شدیدی را علیه صنعت ارزهای دیجیتال به راه انداخت.

افزون بر آن، به باور الکثریت جامعه کریپتو اگر کنترل کنگره در دست جمهوری خواهان قرار گیرد، آنها برای تصویب لوایحی که صنعت کریپتو نیاز دارند، همکاری های لازم را به عمل خواهند آورد. علاوه بر این، بلومبرگ همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری‌خواهان احتمالاً بر رگولاتورهایی مانند «کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا» (SEC)  فشار می‌آورند تا مواضع تهاجمی خود را در قبال صنعت کریپتو کاهش دهند.

کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا

«مایک کاناوی» (Mike Conaway) رئیس سابق کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان، به نمایندگی از صنعت کریپتو در مورد چشم انداز نظارتی این بازار، در صورتی که جمهوری خواهان پیروز رقابت های انتخاباتی شوند، به بلومبرگ گفت که به آینده فرایند قانونگذاری صنعت رمزارزها امیدوار است.

رئیس سابق کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان در توضیح بیشتر اظهار نظرهای خود گفت: «تاکنون، در اکثر قوانین و مقررات حوزه کریپتو نسبتا دو دستگی وجود داشته است. بنابراین، تصویب قانون کریپتو یک پیروزی و موفقیتی آسان برای کاخ سفید و کنگره خواهد بود. او گفت در عین حال، برای همه روشن خواهد شد که دموکرات ها و جمهوری خواهان هنوز هم می توانند با هم کار کنند.»

به گزارش پولیتیکو، تا زمان انتشار این مقاله در ساعت 21:00 به وقت گرینویچ، آخرین نظرسنجی همچنان حاکی از پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان بود، در حالی که نتیجه رقابت های سنا همچنان در هاله ای از ابهام قرار داشت.  این نشریه همچنین گفت که جمهوری خواهان در روز انتخابات با اطمینان خاطر نشان کردند که حزب آنها در مسیر دستیابی به  اکثریت در هر دو مجلس کنگره است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×