» آرشیو اخبار » اقرار کارولین الیسون و گری وانگ؛ گام بعدی چیست؟
اعتراف الیسون

اقرار کارولین الیسون و گری وانگ؛ گام بعدی چیست؟

1 دی 1401 9

کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ و گری وانگ، از بنیانگذاران FTX به اتهامات فدرال مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و گری وانگ (Gary Wang) یکی از بنیانگذاران صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) به اتهامات فدرال مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرده و قرار است در تحقیقات وزارت دادگستری در مورد سم بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق این صرافی، همکاری کنند.

کارولین الیسون

دامیان ویلیامز (Damian Williams) دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک (SDNY) روز 22 دسامبر (ا دی) ضمن انتشار این خبر، تأکید کرد که بدون شک این آخرین پیشرفت ما در این پرونده بزرگ نخواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی افزود:

«همانطور که هفته گذشته گفتم، این تحقیقات ادامه داشته و به سرعت در حال انجام است. هفته گذشته گفتم که این اطلاعیه آخر ما نخواهد بود. اکنون نیز به شما می‌گویم که این آخرین خبر خوب ما نیست. دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک (SDNY) در ارتباط با نقش آنها در کلاهبرداری‌هایی که به سقوط اف تی ایکس منجر شده است، اتهاماتی را علیه کارولین الیسون و گری وانگ مطرح کرده است. خانم الیسون و آقای وانگ هر دو به این اتهامات اعتراف کرده و هر دو در پیشبرد پرونده با دادستانی همکاری می‌کنند.»

افزون بر این، ویلیامز تأیید کرد که سم بنکمن، ملقب به ای‌بی‌اف (SBF) اکنون در بازداشت اداره تحقیقات فدرال (FBI) و “در راه بازگشت به ایالات متحده” است. وی از آنجا مستقیماً به منطقه جنوبی نیویورک منتقل می‌شود تا در اسرع وقت در برابر قاضی حاضر شود.”

ویلیامز از این بیانیه برای اعلام یک هشدار جدی به تمام کسانی استفاده کرد که ممکن است به نوعی در خرابکاری‌های اف تی ایکس (FTX) یا آلامدا ریسرچ دخیل بوده باشند:

«اکنون زمان آن است که یک گام جلوتر قدم برداریم. ما به سرعت در حال حرکت هستیم و صبر ما ابدی نیست.»

شکایت SEC از الیسون و وانگ

در اقدامی جداگانه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز 21 دسامبر (30 دی) اعلام کرد که الیسون و وانگ را به دلیل نقشی که در یک “طرح چند ساله برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران سهام در اف تی ایکس (FTX) داشته‌اند” متهم کرده است و افزود که به بررسی سایر موارد نقض قوانین اوراق بهادار و سایر نهادها و اشخاص مرتبط با این تخلف ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اذعان داشته است که الیسون و وانگ هر دو در روند تحقیقات در حال انجام با این نهاد نیز همکاری می‌کنند.

گفتنی است که بنکمن روز 21 دسامبر (30 دی) رسماً از بازداشت در باهاما به مقامات ایالات متحده تحویل داده شد. این اتفاق پس از آن صورت گرفت که وی از حق خود برای ممانعت از استرداد رسمی که ممکن بود هفته‌ها طول بکشد، چشم پوشی کرد. وکیل او ادعا کرد که اس‌بی‌اف (SBF) خواهان آن است که این روند در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد، زیرا اولویت او در حال حاضر احقاق حق مشتریان است.

در همین حال، اعتراف به گناه و همکاری اخیر الیسون با دادستان ایالات متحده احتمالاً برای برخی تعجب‌آور نیست، زیرا گزارش شده است که او روز 5 دسامبر (14 آذر) در یک کافی شاپ در فاصله کوتاهی از دفتر دادستانی ایالات متحده و دفتر FBI نیویورک دیده شده بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×