» آرشیو اخبار » افزایش نابرابری اقتصادی با طرح دولت جدید بریتانیا

افزایش نابرابری اقتصادی با طرح دولت جدید بریتانیا

6 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات اقتصادی جدید ارائه شده توسط دولت بریتانیا “به احتمال زیاد نابرابری را افزایش خواهد داد”.

یکی از سخنگویان صندوق بین‌المللی پول گفت: در حالی که بسته مالی پیشنهادی دولت بریتانیا ( که شامل کاهش مالیات های سنگین است و این کاهش شامل پردرآمدترین افراد بریتانیا هم می شود) با هدف کمک به خانواده ها و مشاغل برای مقابله با شوک انرژی است، اما صندوق بین المللی پول بسته های مالی بزرگ و غیر هدفمند را در این مقطع توصیه نمی کند.

بازارها به شدت تحت تاثیر اقدامات جدید قرار گرفتند، به طوری که اوراق قرضه بریتانیا سقوط کرد و پوند انگلیس به پایین ترین سطح خود در روز دوشنبه سقوط کرد.
صندوق بین‌المللی پول همچنین منتظر اعلام بودجه کامل آینده است که قرار است توسط وزیر دارایی کواسی کوارتنگ در 23 نوامبر ارائه شود، و گفت که این یک فرصت مناسب است برای دولت بریتانیا تا راه‌هایی را برای ارائه حمایت‌های هدفمند بررسی کند.و همینطور ارزیابی اقدامات مالیاتی، به ویژه آنهایی که به نفع افراد با درآمد بالا است.
به گفته ایان هارنت، یکی از بنیانگذاران و استراتژیست سرمایه گذاری در شرکت تحقیقاتی Absolute Strategy، کاهش های بزرگ بدون توجه به بودجه منفی و تزریق های مالی تقریبا بی سابقه، اقتصاد بریتانیا را در وضعیت دشواری قرار داده است. او در روز چهارشنبه گفت که این اقدامات موقعیت بانک مرکزی انگلیس را تقریبا متزلزل کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته اقتصاد دان ارشد این بانک، پیل، در حالی که هیچ حرکتی قبل از نشست برنامه ریزی شده بعدی بانک در ماه نوامبر انجام نخواهد شد، این اعلامیه های به عنوان یک محرک عمل خواهند کرد. در همین حال، مؤسسه رتبه‌بندی اعتباری مودیز گفت: «کاهش‌های بزرگ بدون بودجه اعتباری منفی است»، که باعث ترس از کسری بودجه بیشتر و نرخ‌های بهره بالاتر در بریتانیا شده است. ویدر ادامه گفت: از نظر ساختاری هزینه‌های بیشتر بودجه می‌تواند به طور دائمی استطاعت بدهی بریتانیا را تضعیف کند.

به گفته کوارتنگ،طرح “بودجه کوچک” که توسط دولت جدید بریتانیا در روز جمعه اعلام شد، رویکردی جدید برای تمرکز بر رشد اقتصادی بود و شامل لغو افزایش برنامه ریزی شده مالیات شرکت ها که این طرح باعث حذف 45 درصد از درآمد دولت بود و میزان مالیاتی که برای درآمدهای بیش از 150000 پوند (160000 دلار) تعیین شده است را تا 40 درصد کاهش می دهد.
قیمت پوند از پایین ترین سطح خود یعنی 1.0382 دلار در ابتدای هفته تا حدودی بالا رفته است و در صبح چهارشنبه به حدود 1.0666 دلار رسید.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×