» آرشیو اخبار » دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

12 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «علی اکبر کریمی» در واکنش به برخی گزارش‌ها و شایعات درباره احتمال گرانی بنزین، گفت: با توجه به اعلام رسمی مقامات عالی دولت، دولت در سال جاری هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت و بنزین در دستورکار ندارد.

شایعات درباره احتمال گرانی بنزین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت هر زمانی که بخواهد تصمیمی در این زمینه اتخاذ کند، باید شرایط مردم را در نظر بگیرد، به گونه‌ای که آنان بتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند.

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

تبلیغات جام جهانی قطر

حجم مصرف بنزین در این روزها بسیار زیاد است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از عواملی که این روزها سبب ایجاد شایعاتی درباره احتمال گرانی بنزین شده، افزایش حجم بنزین در شهریور ماه و روزهای پایانی مسافرت‌های تابستانی است. در واقع، حجم مصرف بنزین در این روزها بسیار زیاد است اما بحث گرانی بنزین مطرح نیست.

کریمی ادامه داد: ما نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که حجم مصرف مسرفانه بنزین و سوخت در کشور ما بسیار زیاد است که باید تمهیداتی برای کنترل مصرف انرژی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت بارها اعلام کرده برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: البته کنترل مصرف سوخت باید از طریق راهکارهای مناسب دنبال شود که یکی از راهکارهای آن، ایجاد تغییر در قیمت است و این موضوع تنها راه ممکن نیست.

کریمی با تاکید بر اینکه اما راهکارهای تشویقی زیادی برای کنترل و محدود کردن مصرف سوخت داریم، تصریح کرد: یکی از این راهکارها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است. زمانی که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، مردم از خودروهای شخصی خود کمتر استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث کاهش حجم مصرف بنزین می‌شود.

وی بیان کرد: باید همه راهکارهای لازم برای کنترل مصرف سوخت دنبال شود تا ما در نهایت بتوانیم به مصرف منطقی سوخت و انرژی در کشور برسیم.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×