» اسلایدر ویژه » افزایش بهای مس با تقاضای بیشتر چین

افزایش بهای مس با تقاضای بیشتر چین

3 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز؛قیمت و تقاضای مس به امید زیرساخت های چینی افزایش یافته است،کمبود انرژی در چین سیاست گذاران را ترغیب به افزایش سرمایه گذاری در شبکه برق می کند که باعث بالا رفتن تقاضای مس و همینطور آلمینیوم می شود.
قیمت مس روز پنجشنبه با کاهش ارزش دلار و پس از تزریق محرک جدید و افزایش تقاضا در چین که می تواند به پروژه های زیرساختی و صنعت کمک کند، افزایش یافت.
مس پس از سه ماه در بورس فلزات لندن بعد از کاهش 1.1 درصدی در روز قبل، با 1.1 درصد افزایش به 8122 دلار در هر تن تا ساعت 1015 GMT رسید. مس از زمانی که در 25تیر ماه به پایین‌ترین حد خود در 20 ماه گذشته رسید،این هفته 17 درصد رشد کرد، اما نسبت به رکورد خود در اسفند و فروردین ماه، 25 درصد کاهش یافت.
چین برای تقویت اقتصاد خود 19 سیاست جدید را در کنار اقدامات موجود به برنامه خود اضافه کرده است، از جمله افزایش سهمیه ابزارهای تامین مالی سیاستی به میزان 300 میلیارد یوان (43.69 میلیارد دلار). شیائو فو، رئیس استراتژی بازار کالا در بانک بین‌المللی چین در لندن گفت: برخی از مردم نگران عدم رشد زیرساخت‌ها علاوه بر ضعف بازار املاک بوده‌اند، بنابراین مطمئناً کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد.
از نظر مقیاس با آنچه در سال 2009 دیدیم قابل مقایسه نیست،ولی هدف مندانه است، اما با این وجود هنوز مفید است. در حال حاضر آنها نمی خواهند یک بازوکا بزرگ داشته باشند. چشم انداز نامشخص تقاضا قیمت مس را تضعیف می کند.
یک مقام چینی روز پنجشنبه گفت که چین بر گسترش مشاغل و ترویج سیاست های مالی، پولی و صنعتی برای حمایت از ثبات بازار کار تمرکز خواهد کرد. ANZ(بانک بین المللی چین) در یادداشتی اعلام کرد، کمبود انرژی چین نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در شبکه برق را برجسته می کند که منجر به افزایش تقاضا برای مس و آلومینیوم می شود.
این بانک برآورد رشد تقاضای مس در چین را در سال جاری از 2.2 درصد به 3.6 درصد رساند. ما شاهد کسری بازار هر دو فلز در چین در سال آینده هستیم.
همچنین حمایت از بازار، شاخص قیمت دلار ضعیف تر و رو به کاهش بود، که باعث می‌شود کالاهای قیمت‌گذاری شده به ارز ایالات متحده آمریکا برای خریدارانی که از ارزهای دیگری برای خرید استفاده می‌کنند، ارزان‌تر شود. آلومینیوم LME با 0.1 درصد کاهش به 2428.50 دلار در هر تن، روی 1.1 درصد افزایش به 3551.50 دلار، سرب با 0.7 درصد افزایش به 1986.50 دلار، نیکل با 0.8 درصد افزایش به 21530 دلار و قلع 0.7 درصد افزایش یافت و به 3551.5 دلار رسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×