» آرشیو اخبار » اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ سرانجام منتشر شدند
ترامپ از انتقاد ایران می‌ترسد

اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ سرانجام منتشر شدند

10 دی 1401 5

یک کمیته کنگره آمریکا روز جمعه سرانجام تیر خلاص را به تلاش طولانی‌مدت دونالد ترامپ برای منتشر نشدن اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش و محرمانه نگه داشتن آنها زده و شش سال اظهارنامه‌های مالیاتی او را منتشر کرد.

به گزارش گذارنیوز به نقل از روزنامه گاردین، این اظهاریه‌ها بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ را در بر گرفته و جوانبی پیچیده از دارایی‌ها و حساب‌های بانکی خارجی مردی که متهم به سواستفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای منفعت شخصی خود شده و چندی پیش نامزدی‌ مجددش برای ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد، روشن می‌کنند.

یک گزارش اوایل ماه جاری میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد که در این اسناد مورد تحلیل قرار گرفته و مشخص می‌کند که ترامپ و همسرش ملانیا در سال ۲۰۲۰، آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ هیچ مالیات بر درآمد فدرالی پرداخت نکرده‌اند.

این زوج در سال ۲۰۱۵، سالی که ترامپ کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد، ۶۴۱۹۳۱ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کردند. آنها ۷۵۰ دلار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، نزدیک به یک میلیون دلار برای سال ۲۰۱۸، ۱۳۳۴۴۵ دلار در سال ۲۰۱۹ برای این مالیات پرداخت کردند اما در سال ۲۰۲۰ که در آن ترامپ در تلاش برای رسیدن مجدد به ریاست جمهوری ناکام ماند، هیچ مالیات بر درآمد فدرالی پرداخت نکردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش پایگاه ان.پی.آر، اظهارنامه‌های مالیاتی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رئیس جمهور سابق آمریکا توسط کمیته “راه‌ها و تدابیر” مجلس نمایندگان فعلی آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌هاست علنی شده و به این ترتیب به یک نزاع سیاسی چند ساله دموکرات‌ها برای به دست آوردن این اسناد و انتشار آنها پایان داد.

این کمیته اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را صبح روز جمعه در وب‌سایت خود منتشر کرد و هیچ اطلاعات یا اظهارات اضافی جدیدی ارائه نکرد.

این اقدام بیش از یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که این کمیته به انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی رئیس جمهور سابق آمریکا رأی داد و اعلام کرد که “سرویس درآمد داخلی” آمریکا، دارایی‌های ترامپ را در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ که او در قدرت بود حسابرسی نکرد در حالی که این سازمان موظف است سالانه این حسابرسی را برای دارایی‌های رئیس جمهور آمریکا و معاونش انجام دهد.

ریچارد نیل، رئیس این کمیته، هفته گذشته پس از اعلام این خبر در بیانیه‌ای گفت: “رئیس‌جمهور آمریکا یک مالیات‌دهنده عادی نیست. آنها برخلاف هر آمریکایی دیگری قدرت و نفوذ دارند و همراه با قدرت زیاد، مسئولیت‌پذیری حتی زیادتری باید باشد.”

در ضمن این اعلام اولیه، گزارشی از سوی یک کمیته غیرحزبی کنگره، موسوم به کمیته مشترک مالیات‌بندی، منتشر شد که یافته‌های مهم مربوط به شش سال از اظهارنامه‌های مالیاتی دریافتی رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ را شرح می‌داد.

همچنین این گزارش دریافت که ترامپ هیچ درآمد مشمول مالیاتی را در اظهارنامه‌های مشترک خود برای سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ مستند نکرده است.

در اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ برای هر یک از این سال‌ها، یک درآمد اضافی در قالب وام‌های اشخاص وابسته به چند تن از فرزندان ترامپ وجود داشت که برای بازه سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سالانه ۵۱۰۰۰ دلار و در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۴۶۰۰۰ دلار بوده است.

ترامپ روز جمعه در بیانیه‌ای یک ساعت پس از انتشار این گزارش، این اقدام دموکرات‌ها را محکوم کرد و گفت که آنها “همه چیز را به سلاح تبدیل کرده‌اند.” او افزود: “این یک خیابان دوطرفه خطرناک است.”

انتشار اظهارنامه‌های مذکور در روز جمعه پایان یک نبرد حقوقی بین ترامپ و کمیته تحت رهبری دموکرات‌ها در کنگره است که به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد. ماهیت مالیات‌های پرداختی از سوی ترامپ از زمان کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ مورد سوال قرار گرفت؛ در آن زمان او از انتشار داوطلبانه اطلاعات مالیات‌های پرداختی‌اش بر خلاف سنتی که نامزدهای ریاست جمهوری قبلی آمریکا انجام داده بودند، خودداری کرد.

در پاییز امسال نیز، ترامپ به تلاش‌های خود برای جلوگیری از انتشار این اطلاعات ادامه داد و از دیوان عالی آمریکا درخواست کرد، اقدام کمیته “راه‌ها و تدابیر” در علنی کردن اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را ممنوع کند. دادگاه عالی آمریکا ماه گذشته میلادی با این خواسته مخالفت کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×