» آرشیو اخبار » استیبل کوین جدید کاردانو تا ژانویه 2023 روانه بازار می‌شود
کاردانو

استیبل کوین جدید کاردانو تا ژانویه 2023 روانه بازار می‌شود

1 آذر 1401 4

استیبل کوین Djed کاردانو قرار است پس از پشت‌سر گذاشتن یک ممیزی موفقیت‌آمیز و یک سری تست استرس دقیق، در ماه ژانویه 2023 (دی 1401) روی شبکه اصلی عرضه شود

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه بلاکچین اثبات سهام کاردانو (Cardano)، اعلام کرده است که با همکاری یک پروتکل لایه اول مبتنی بر دَگ (DAG) با نام کوتی (COTI)، یک استیبل کوین الگوریتمی با وثیقه مضاعف (Overcollateralized) را روانه بازار خواهد کرد. به گزارش کوین‌تلگراف، این استیبل کوین توسط وثیقه اضافی و به شکل یک ارز دیجیتال ذخیره شده در یک خزانه، پشتیبانی می‌شود.

اطلاعیه رسمی: استیبل کوین Djed تا ژانویه 2023 (دی 1401) در شبکه اصلی کاردانو راه اندازی می شود!

—(DjedStablecoin@)  21 نوامبر 2022

تبلیغات جام جهانی قطر

استیبل کوین کاردانو

زمان راه‌اندازی در شبکه اصلی کاردانو

بر اساس این اطلاعیه، استیبل کوین دی‌جِد (Djed) قرار است پس از پشت‌سر گذاشتن یک ممیزی موفقیت‌آمیز و یک سری تست استرس دقیق، در ماه ژانویه 2023 (دی 1402) روی شبکه اصلی عرضه شود. به گفته توسعه‌دهندگان، Djed با پشتیبانی رمزارز کاردانو (ADA) به دلار آمریکا متصل خواهد شد و پشتوانه آن توکنی با نام Shen است.

ظاهراً این استیبل کوین الگوریتمی در یک سری شرکای منتخب و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ادغام خواهد شد و آنها در ازای تامین نقدینگی، به کاربران با استفاده از Djed پاداش می‌دهند. توسعه‌دهندگان قصد دارند با اتخاذ یک رویکرد تدریجی و آهسته برای ارائه نقدینگی آدا (ADA) در قرارداد هوشمند Djed، زمینه یک فضای سالم و پایدار را برای رشد این استیبل کوین فراهم کنند.

شهاف بارگِفِن (Shahaf Bar-Geffen)، مدیر عامل کوتی (COTI) در بیانیه رسمی در اجلاس کاردانو گفت:

«رویدادهای اخیر بازار بار دیگر اثبات کرد که ما به یک پناهگاه امن در برابر نوسانات شدید این فضا نیاز داریم و Djed به عنوان یک پناهگاه امن در شبکه کاردانو همین نقش را ایفا خواهد کرد. ما نه تنها به یک استیبل کوین نیاز داریم، بلکه استیبل کوینی می‌خواهیم که علاوه‌بر غیرمتمرکز بودن، از گواه اثبات ذخایر (proof of reserves) نیز برخوردار باشد.»

علیرغم پرایس اکشن ضعیف کاردانو، این شبکه بلاکچین به‌طور مستمر به ساخت و نوآوری در این اکوسیستم ادامه می‌دهد. روز 22 سپتامبر (31 شهریور)، هاردفورک واسیل (Vasil) پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام راه‌اندازی شد. این هاردفورک با هدف کمک به بهبود مقیاس‌پذیری اکوسیستم و ارتقای ظرفیت عملیاتی عمومی تراکنش‌ها و همچنین ظرفیت توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز کاردانو (DApps) طراحی شد.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، کاردانو (ADA) با 1.58 درصد کاهش در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.301 دلار و ارزش بازاری در حدود 10 میلیارد و 387 میلیون دلار، معامله می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×