» آرشیو اخبار » استقبال کاربران از ETHW
استقبال کاربران از ETHW

استقبال کاربران از ETHW

26 مهر 1401 2

طرفداران روش اثبات کار، با ایجاد یک فورک در بلاکچین اتریوم، نسخه قابل استخراج این رمزارز را که همچنان بر مبنای اثبات کار عمل می‌کند ایجاد کردند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می‌رسد که فورک جدید شبکه اتریوم با نام ETHW (ای تی اِچ دبلیو) که بر اساس مکانیزم اثبات کار (PoW) فعالیت می‌کند، توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و در نتیجه از حامیان بسیاری برخوردار است. اواسط ماه سپتامبر (شهریور) بود که شبکه اتریوم با اجرای ارتقاء مرج، از مکانیزم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) مهاجرت کرد و پس از آن، طرفداران روش اثبات کار، با ایجاد یک فورک در بلاکچین اتریوم، نسخه قابل استخراج این رمزارز را که همچنان بر مبنای اثبات کار عمل می‌کند، ایجاد کردند.

لوگوی ETHW مشابه لوگوی زنجیره اصلی است، اما بر روی آن 5 نقطه به نشانه نود‌های این زنجیره به چشم می‍خورد. این نقاط با اتصال به یکدیگر، حرف W (حرف اول کلمه Work) را تشکیل داده اند، که نشان دهنده مفهوم اثبات کار است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر
لوگو ETHW
لوگوی ETHW

 

در سال 2017 و با ایجاد بلوک جنسیس یا همان بلوک اولیه در زنجیره بیت کوین کش، راه این رمزارز از برادر بزرگترش یعنی بیت کوین جدا شد و اکنون در اقدامی مشابه، جدا شدن دو نسخه PoW و PoS اتریوم، نبرد دیگری را بین طرفداران این دو زنجیره آغاز کرده است.

فورک جدید توسط چندلر گوئو (Chandler Guo) یکی از ماینر‌های قدیمی اتریوم که در ICO ها نیز سرمایه‌گذاری می‌کند، ایجاد شد. وی در تاریخ 14 اکتبر (22 مهر) و طی یک پست توئیتری اعلام کرد که تنها در مدت یک ماه، بیش از 100 پروژه بر روی این شبکه راه اندازی شده است.

ETHW
تنها در مدت یک ماه، بیش از 100 پروژه بر روی این شبکه راه اندازی شده است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) هم بنیانگذار اتریوم، در تلاش بود تا اتریوم کلاسیک را بعنوان زنجیره ایده‌آل برای طرفداران اثبات کار معرفی کند، اما به اعتقاد آقای گوئو، مشکل این زنجیره، نداشتن اکوسیستم بود. پشتیبانی سریع استخر‌های معتبر و برتر مانند F2Pool، Poolin، AntPool،Nanopool و BTC.com، به منزله تضمینی برای ادامه فعالیت اثبات کار بود.

خبرگزاری چینی ووبلاکچین، در تاریخ 13 اکتبر (21 مهر) گزارشی را در مورد اکوسیستم اتریوم اثبات کار (Ethereum PoW) منتشر نموده و اعلام کرد که حداقل 80 سرویس غیر متمرکز از جمله برنامه‌های DEX، GameFi، DeFi و خدمات NFT بر روی این شبکه راه‌اندازی شده‌اند. در این گزارش آمده است:

علی‌رغم اینکه زنجیره ETHW تنها کمتر از یک ماه به عنوان زنجیره عمومی فعال بوده است، اما رشد این اکوسیستم، با میزان توسعه و رشد چند ساله اتریوم کلاسیک برابری می‌کند.

 

برخی از پروژه‌های مذکور، متعلق به بنیاد Wagmi33 (یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری aWSB که یکی از بزرگترین جوامع web3 است) هستند. این پروژه‌ها شامل صرافی‌های غیرمتمرکز مانند اِل اِف جی سواپ (LFGSwap) و یونی دبلیو سواپ (UniWSwap)، پروژه‌های استیبل کوین مانند پِیپر دائو (PaperDAO)، میم کوین Shibaw و پلتفرم NFT به نام Nuwton هستند.

شرکت Wagmi33 همچنین از توسعه یک سرویس نام دامنه به نام WENS (مخفف عبارت EthereumPoW Name Service) پشتیبانی می‌کند که رقیبی برای سرویس نام دامنه اتریوم (ENS) به شمار می‌رود.

گوئو نگرانی‌های زیست‌محیطی مربوط به اثبات کار را رد کرده و معتقد است که عملیات استخراج هوشمند به برق یک شبکه مرکزی وابسته نیست، بلکه با استفاده از انرژی‌های ارزان، فراوان و تجدید پذیر انجام می‌شود.

چشم انداز قیمت ETHW

قیمت این توکن، در زمان عرضه در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)، تا 60 دلار افزایش یافت اما از آن زمان، مانند بسیاری دیگر از رمزارز ها با کاهش قیمت روبرو بوده است.

استقبال کاربران از ETHW

بر اساس داده‌های سایت کوین گکو (CoinGecko) قیمت رمزارز ETHW پس از ریزش 2.3 درصدی در روز گذشته، در محدوده 7.54 دلار قرار دارد. با توجه به پایان یافتن تب و تاب اولیه و فعالیت‌های تبلیغاتی، قیمت این رمزارز نسبت به سقف تاریخی ماه سپتامبر، 87 درصد ریزش داشته است. لازم به ذکر است که رقیب این رمزارز، یعنی اتریوم کلاسیک نیز همین میزان ریزش را نسبت به سقف تاریخی خود تجربه کرده است و اکنون در قیمت 24 دلار معامله می‌شود.

با در نظر گرفتن این میزان افت قیمت در کنار رشد و توسعه شبکه ETHW، این رمزارز می‌تواند یکی از مواردی باشد که با فرا رسیدن بهار بازار رمزارزها، رشد خوبی را تجربه می‌کند.

 

مترجم: حسن نصیری

منبع: Cryptopotato.com

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×