» آرشیو اخبار » پی‌ال‌سی اولتیما امکان استخراج رمزارز با موبایل را فراهم می کند
استخراج

پی‌ال‌سی اولتیما امکان استخراج رمزارز با موبایل را فراهم می کند

28 آبان 1401 4

استخراج بیت کوین (BTC) یا هر رمزارز دیگری، روی کامپیوتر شخصی دیگر امکان پذیر نیست؛ اما فناوری های جدید، فرآیند خلق کوین های جدید را دوباره امکان پذیر می کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استخراج بیت کوین (BTC) یا هر رمزارز دیگری، روی کامپیوتر شخصی دیگر امکان پذیر نیست؛ اما فناوری های جدید، فرآیند خلق کوین های جدید را دوباره امکان پذیر می کنند. فناوری جدیدی که توسط تیم PLC Ultima توسعه یافته است، امکان خلق رمزارز را فراهم می‌کند. این فناوری جدید حتی در تلفن های همراه بسیار ساده نیز قابلیت استفاده دارد.

موانع اصلی در مسیر استخراج رمزارز

ماینینگ در دنیای ارزهای دیجیتال به معنای حل مسائل پیچیده محاسباتی ریاضی با استفاده از سخت‌افزارهای تخصصی و کارت‌ های ویدئویی یا ASIC است.

دستگاه های استخراج برای اینکه اولین ماشینی باشند که این مسئله پیچیده را حل می کنند، با یکدیگر رقابت می‌کنند، زیرا هر کدام زودتر به راه حل دست یابد، پاداش دریافت می‌کند. هر چه کامپیوترهای بیشتری در فرآیند استخراج شرکت داشته باشند، رقابت بین ماینرها پیچیده تر می شود. سطح رقابت را می توان با «هش ریت» اندازه گیری کرد؛ شاخصی که نشان دهنده تعداد تلاش هایی است که در هر ثانیه برای حل مسئله انجام می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در همین راستا، هش ریت شبکه بیت کوین در ماه اکتبر به بالاترین حد خود در تاریخ و به 321.15 اگزاهش در ثانیه رسید. این بدان معناست که رقابت بین استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین در حال سخت‌ تر شدن است. این موضوع همچنین نشان می دهد که با افزایش هش ریت جایی برای استخراج‌ کنندگان خُرد وجود ندارد. بنابراین، این بخش سودآور صنعت ارزهای دیجیتال فقط در دست چند سرمایه گذار بزرگ قرار دارد که در حال حاضر میلیون‌ ها دلار در اختیار دارند. به این ترتیب، استخراج کنندگان کوچک از عرصه استخراج کنار گذاشته شدند.

نوع دیگری از ماینینگ بر اساس الگوریتم «اثبات سهام» (Proof-of-Stake) ایجاد شد که هدف آن حل این دست مشکلات است. در شبکه های اثبات سهام، بلوک های تراکنش از طریق اعتبارسنجی به بلاکچین فرستاده می شوند که نه به خاطر قدرت محاسباتی آن ها، بلکه به خاطر میزان رمزارزهای ارسالی و قفل شده در یک آدرس خاص انتخاب می شوند.

استخراج رمزارز

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار در سپتامبر 2022 از اثبات کار به اثبات سهام تغییر یافت، که بر این اساس، ماینرها با کارت‌ های گرافیک و ASIC جایگزین شدند. شبکه بلاکچین اتریوم در مقایسه با نسخه اثبات کار خود در شبکه، اکنون 99 درصد برق کمتری مصرف می کند؛ اما حتی با وجود این تغییرات، سرمایه گذاران کوچک تر با فرصت های محدودی رو به رو هستند.

اگر پذیرش جهانی همان چیزی است که صنعت کریپتو آرزویش را دارد، پس برای رسیدن به این آرزو لازم است که ماینینگ دوباره ابداع شود تا موانع ورود به آن مرتفع شده و میلیون ها کاربر بتوانند وارد این صنعت شوند؛ در غیر این صورت، رویای دنیای غیر متمرکز با خدمات مالی موجود تنها توسط تعداد کمی از علاقه مندان شکل خواهد گرفت.

اکنون این فناوری جدید با ده ها ایده جدید در دسترس است. تیم اکوسیستم PLC Ultima، یک پلتفرم غیرمتمرکز فین ‌تک است که توسط «الکس راینهارت» یک کارآفرین و سرمایه‌گذاری آلمانی و موسس بیش از ۱۰ پروژه در صنایع فناوری اطلاعات و فین‌تک راه‌ اندازی شده است. این پلتفرم فناوری جدیدی ایجاد کرده که امکان ایجاد ارزهای جدید را از طریق برنامه‌ های کاربردی ویژه روی دستگاه‌ های تلفن همراه معمولی ممکن می ‌سازد.

 

خلق کوین توسط این پلتفرم چگونه است؟

«پی ال سی اولتیما» (PLC Ultima) مانند سایر سیستم های غیرمتمرکز، به مشارکت فعال جامعه خود بستگی دارد. این جامعه رمزنگاری است که عملکرد شبکه بلاکچین، تکمیل تراکنش ها در بلاک ها، نوشتن بلاک ها در شبکه و مواردی این چنینی را تضمین می کند.

تیم اکوسیستم پی ال سی اولتیما برای حفظ سطح بالایی از تمرکززدایی، یک فناوری به نام «کوینیج» (Coinage) را ایجاد کرد. این فناوری به همه اجازه می دهد تا بدون نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت استخراج یا قفل کردن رمزارزهای خود به ارزش ده ها هزار دلار، عضو فعال از جامعه رمزنگاری باشند.

کریپتو ماینینگ

برای تبدیل تلفن همراه به یک مزرعه بارور، کاربر باید دو اپلیکیشن موبایل (Ultima Farm و Ultima Wallet) را نصب، در سیستم ثبت نام و کیف پول را با تعداد تصادفی کوین از اکوسیستم Ultima PLC پُر کند. این شبیه به نحوه عملکرد بلاکچین اتریوم است، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد. هیچ آستانه حداقلی برای مشارکت در فرآیند استخراج کوین در اکوسیستم PLC Ultima وجود ندارد.

شروع استخراج با هر مقدار رمزارز امکان پذیر است. علاوه بر این، در حالی که کوین ها برای مشارکت در شبکه اتریوم باید بلوکه شوند، در شبکه PLC Ultima هیچ وجهی مسدود نمی‌شود و کوین های کاربر تحت کنترل کامل وی باقی می‌مانند. به عبارتی کاربر مالک همه کلیدهای دسترسی به کیف پول و تمام کوین های موجود در آن است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coinjournal

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×