» ارز دیجیتال » از سرگیری برداشت مشتریان در FTX ژاپن تا پایان 2022
سقوط اف تی ایکس

از سرگیری برداشت مشتریان در FTX ژاپن تا پایان 2022

1 آذر 1401 3

طبق گزارش های رسیده به نظر می رسد که صرافی FTX ژاپن قصد دارد سیستم خود را تغییر دهد و تا پایان سال فرایند برداشت مشتریان را که چندی پیش متوقف کرده بود، از سر بگیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گزارش های رسیده به نظر می رسد که صرافی FTX ژاپن قصد دارد سیستم خود را تغییر دهد و تا پایان سال فرایند برداشت مشتریان را که چندی پیش متوقف کرده بود، از سر بگیرد. علیرغم سقوط غیرمنتظره این صرافی اما، طبق گزارش ها، شعبه ژاپنی این شرکت قصد دارد تا پایان سال اجازه برداشت وجوه را به مشتری بدهد.

همانطور که می دانید ورشکستگی صرافی با مدیریت «سم بنکمن- فرید» که چندی پیش اتفاق افتاد، به یکی از رخدادهای مهم در تاریخ صنعت رمزارز تبدیل شد. سقوط این صرافی درست زمانی رخ داد که ارزش این شرکت تقریبا 32 میلیارد دلار بود و در پی این رخداد، مشتریان زیادی متضرر شدند و تبعات آن دامن بسیاری از شرکت های مهم را گرفت. این صرافی پس از ورشکستگی به درخواست‌ های مربوط به برداشت دارایی کاربران پاسخ نداد و علت آن را مشکلات شدید نقدینگی عنوان کرد. صرافی FTX چند روز بعد از این اقدام اعلام ورشکستگی کرد تا فرآیندی برای بهبود روند استرداد وجوه مشتریان ایجاد کند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

آیا صرافی FTX ژاپن به راه حل رسیده است؟

یکی از شعبه های FTX که در ژاپن مستقر است از سیستم مشابه شرکت اصلی استفاده می کند و به همین دلیل تاکنون نتوانسته است روند برداشت وجوه مشتریان را از سر بگیرد. این شرکت بر اساس تغییراتی که در سیستم های خود داده است، در حال حاضر مشغول توسعه زیرساخت جدیدی است که امکان انجام چنین معاملاتی را تا پایان سال 2022 فراهم می کند.

FTX ژاپن ادعا کرد که تا 10 نوامبر حدود 19.6 میلیارد ین ژاپن (معادل 138 میلیون دلار)، پول نقد و سپرده در این شرکت وجود داشته است.  این شرکت همچنین هیچ خروجی وجوه مشتری در خارج از کشور را گزارش نکرده است.

شایان ذکر است که این پلتفرم سرمایه گذاری، در ژوئن سال جاری شعبه ژاپنی خود را به منظور افزایش حضور خود در عرصه جهانی و همچنین، خدمت رسانی به مشتریان محلی راه اندازی کرد و در این مسیر موفق شد تا تمام تاییدیه ‌های لازم را از رگولاتورهای محلی دریافت کند، اما به دلیل فروپاشی شرکت مادر، این روند تحت تاثیر قرار گرفته و به طور کامل مختل شد.

ورشکستگی صرافی

نگاهی گذرا به روند فروپاشی دومین صرافی مطرح کریپتو

مشکلات اصلی صرافی FTX از ابتدای ماه شروع شد، وقتی صرافی بایننس تصمیم گرفت که کل ذخیره 23 میلیون توکن FTT خود را نقد کند. پس از این تصمیم بایننس، گزارش‌ هایی مبنی بر تلاش مشتریان صرافی FTX  برای خروج سرمایه خود از این شرکت منتشر شد. موضوعی که همچون دومینو اثرات خبر نخست را تشدید کرد.

پس از این رخداد، «سم بنکمن- فرید» موسس و بنیانگذار صرافی FTX اطمینان داد که روند معاملات این صرافی خوب است و دارایی های این شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما پس از آن مجددا فاش کرد که صرافی بایننس قصد خرید شرکت وی را دارد.

با وجود انتشار این خبر و تایید آن توسط مدیرعامل بایننس اما شرکت بایننس پس از بررسی هایی که در صورت های مالی صرافی ورشکسته انجام داد، از انجام این معامله منصرف شد و اظهار داشت که مسائل مربوط به FTX فراتر از کنترل یا توانایی ما برای کمک است. مدت کوتاهی پس از آن، سم بنکمن- فرید از سمت خود استعفا داد و درخواست ورشکستگی فصل 11 را اعلام کرد. این آخرین میخ بر تابوت FTX بود که موج شدیدی از شوک را در کل فضای دارایی دیجیتال ایجاد کرد.

به این ترتیب، ارزش بازار که قبل از بحران این صرافی یک تریلیون دلار بود، به کمتر از 850 میلیارد دلار کاهش یافت. امری که باعث شد، قیمت بیت کوین حدود 25 درصد کاهش یافته و در حال حاضر در بین 15500 تا 16000 دلار در نوسان است.

ضررهای هنگفت سرمایه گذاران که بسیار منطقی هم هست، انبوهی از انتقادات شدید را علیه بنکمن- فرید برانگیخته است. «ایلان ماسک» مالک جدید توییتر و ثروتمندترین مرد جهان نیز گفت که با مدیر عامل سابق صرافی FTX گفت‌وگو کرده است و نظر خوبی درباره او ندارد. وی افزود: «من حدود نیم ساعت با او صحبت کردم و می‌دانم که چرند می گفت. برداشت من این بود که بنکمن فرید مزخرف می گفت».

در نهایت «چانگ پنگ ژائو» مدیر عامل صرافی بایننس از مدیرعامل سابق FTX درخواست کرد که از انتشار پیام های گمراه کننده در توییتر خودداری کند و در عوض روی مشکلات خود متمرکز شود. این صحبت های ژائو زمانی مطرح شد که بنکمن- فرید شایعاتی مبنی بر اینکه بایننس در سقوط FTX دست داشته است را مطرح کرده بود. مدیرعامل بایننس نیز ضمن رد این ادعا توصیه کرد که سم بنکمن- فرید آماده شود و به سوالات مردم پاسخ دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×