» ارز دیجیتال » تسهیل تجارت در اوکراین با ایجاد ارز دیجیتال ملی
ارز دیجیتال ملی

تسهیل تجارت در اوکراین با ایجاد ارز دیجیتال ملی

8 آذر 1401 6

بانک ملی اوکراین اعلام کرد که به ایجاد ارز دیجیتال ملی (CBDC) به عنوان راهی برای پرداخت های خرده فروشی، گردش دارایی های مجازی و تراکنش های بین بانکی نگاه می کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک ملی اوکراین اعلام کرد که به ایجاد ارز دیجیتال ملی (CBDC) به عنوان راهی برای پرداخت های خرده فروشی، گردش دارایی های مجازی و تراکنش های بین بانکی نگاه می کند و در حال بررسی راهی برای استفاده احتمالی گریونای دیجیتال اوکراین در مبادلات تجاری آینده است.

بانک ملی اوکراین در حال بررسی نسخه دیجیتال آتی گریونای اوکراین است که می تواند تبادل دارایی های مجازی، صدور آنها و سایر عملیات ها را تسهیل کند.

براساس اطلاعیه رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، بانک مرکزی با نمایندگان بانک ها، موسسات مالی غیربانکی و بازار رمزارزها درباره چشم انداز و برنامه خود برای راه اندازی ارز دیجیتال حاکمیتی کشور، بحث و تبادل نظر کرده است. این بانک در حال بررسی پرداخت‌های غیرنقدی خرده ‌فروشی، گردش دارایی‌ های مجازی و تراکنش‌ های فرامرزی به‌ عنوان برنامه ‌های ممکن و احتمالی برای CBDC است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این گزارش آمده است: « گریونای دیجیتال می ‌تواند به یکی از عناصر کلیدی توسعه زیرساخت کیفی برای بازار دارایی ‌های مجازی در اوکراین تبدیل شود».

CBDC

اوکراین از سال 2017 به دنبال یک CBDC بوده است و یکی از بیش از 100 حوزه قضایی در سراسر جهان بوده که در حال بررسی صدور ارز دیجیتال ملی است. «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین، در ژوئیه 2021 قانونی را امضا کرد که به بانک مرکزی اجازه می دهد تا یک CBDC صادر کند که می تواند در همان دسته پول نقد یا پول الکترونیکی قرار گیرد. دسامبر گذشته، تاسکوم‌بنک (Tascombank) یکی از قدیمی ‌ترین بانک‌ های تجاری اوکراین برنامه‌ هایی را برای آزمایش یک گریونای دیجیتال ساخته شده بر روی شبکه استلار فاش کرد.

بانک مرکزی گفت که به توسعه پروژه گریونای الکترونیک با مشارکت فعالان بازار و ارگان های دولتی ادامه می دهد. همچنین در گزارش بانک مرکزی آمده است که در عین حال، بانک ملی این کشور مانند اکثر بانک ‌های مرکزی جهان، به موضوع انتشار ارز دیجیتال خود با دقت و به‌ ویژه با توجه به همه جوانب مربوط به تاثیر احتمالی معرفی آن بر سیستم مالی دولت، مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×