» ارز دیجیتال » احتمال کناره گیری ایلان ماسک از توییتر؛ چرا و چگونه؟
توییتر

احتمال کناره گیری ایلان ماسک از توییتر؛ چرا و چگونه؟

28 آذر 1401 7

ایلان ماسک در بحبوحه تغییرات سیاست اخیر در توییتر مورد انتقاد قرار گرفته است. در چند روز گذشته، ماسک به دلیل برخی از تغییرات عمده در سیاست های توییتر در کانون توجه بوده است. موضوعی که باعث تعلیق چند حساب و مواردی از این دست شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک در بحبوحه تغییرات سیاست اخیر در توییتر مورد انتقاد قرار گرفته است. در چند روز گذشته، ماسک به دلیل برخی از تغییرات عمده در سیاست های توییتر در کانون توجه بوده است. موضوعی که باعث تعلیق چند حساب و مواردی از این دست شده است.

این حجم از هرج و مرج موجب شده تا ایلان ماسک طی یک نظرسنجی توییتری از کاربران بپرسد که آیا باید از ریاست توییتر کناره‌گیری کند یا خیر. این میلیاردر همچنین گفت که از نتایج نظرسنجی تبعیت خواهد کرد. این پرسش درست زمانی مطرح شده است که ماسک به دنبال سرمایه گذاران جدید برای پلت فرم رسانه های اجتماعی است.

در حالی که ۶ ساعت به پایان زمان رای گیری باقی مانده، ۱۰.۶ میلیون رای به صندوق ها ریخته شده و ۵۶ درصد اعلام کرده اند که می خواهند ماسک برود. تصمیم اخیر برای رای گیری تنها 45 روز پس از مالکیت توییتر اتخاذ شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

از زمانی که ماسک قدرت را در دست گرفت، تغییرات عمده‌ ای در سیاست های این پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی رخ داده است. این شامل اخراج کارکنان این شرکت و همچنین بازگرداندن برخی از حساب های مسدود شده قبلی است. همچنین در وال استریت صحبت های زیادی مبنی بر تاثیر منفی توییت های ماسک بر سهام تسلا مطرح شده است.

ایلان ماسک

مسدودسازی حساب خبرنگاران در توییتر

مدیرعامل توییتر در یکی از جدیدترین اقدامات خود بر خلاف ادعاهایی مبنی بر بازگرداندن آزادی بیان در این پلتفرم، چند روزنامه نگار از سی ان ان و واشنگتن پست را با این ادعا که آن ها محل زندگی وی را افشا کرده اند، مسدود کرد.  ایلان ماسک، مدعی شد که روزنامه ‌نگارانی که حساب توییترشان در روز پنجشنبه تعلیق شده بود، اطلاعاتی درباره محل زندگی او منتشر کردند. ایلان ماسک از این اقدام  را با عنوان «هماهنگی برای یک ترور» توصیف کرد و آن را نقض قوانین جدیدی که یک روز قبل توسط توییتر تعیین شده بود، دانست.

با وجود این ادعا اما «دانی اوسالیوان»، خبرنگار سی‌ان‌ان که در میان چندین روزنامه ‌نگار که حساب‌ هایشان مسدود شده بود، اطلاعاتی در مورد محل زندگی میلیاردر به اشتراک نگذاشته بود.

این اقدام  ایلان ماسک با محکومیت شدید از طرف سازمان ملل و همچنین اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا مواجه شد که این نهادها آن را «سابقه ای خطرناک» برای ماسک عنوان کردند.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، تصمیم توییتر مبنی بر تعلیق دسترسی برخی از خبرنگاران رسانه‌ های مطرح مانند نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست به این شبکه اجتماعی را محکوم کردند. اتحادیه اروپا همچنین احتمال تحریم‌کردن توییتر را مطرح کرده است.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل در‌این ‌باره گفت: «از بابت تعلیق مستبدانه حساب خبرنگاران در توییتر بسیار نگران شدیم. این اقدام در زمانی که خبرنگاران در سراسر دنیا با سانسور، تهدید فیزیکی و رخدادهای بدتر روبه ‌رو هستند، رویه خطرناکی را بنا می‌گذارد.»

ساعاتی قبل ‌تر از آن نیز، «ورا جورووا»، معاون واحد شفافیت و ارزش ‌های کمیسیون اروپا هم به ماسک هشدار داد که اقدام او می‌ تواند تحت قوانین اتحادیه اروپا با تحریم روبه‌ رو شود. او در توییتی نوشت: «اخبار مربوط به تعلیق مستبدانه خبرنگاران در توییتر نگران‌کننده است. قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا احترام‌گذاشتن به آزادی رسانه و حقوق بنیادی را ملزم می‌کند. این مسئله تحت قانون آزادی رسانه تضمین شده است. ایلان ماسک باید از این موضوع آگاه باشد. خطوط قرمز وجود دارند و خیلی زود، تحریم ‌ها اعمال می ‌شوند».

همچنین در آخر هفته، توییتر همچنین اعلام کرد که قرار است تغییرات سیاستی در این رسانه ایجاد شود و گفت که حساب‌ هایی را که صرفا برای تبلیغ سایر پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی ایجاد شده ‌اند، مسدود می‌کند. با این حال، این منجر به تعلیق یکی از برجسته‌ ترین حساب ‌ها شد که ماسک را به مداخله واداشت و گفت که چند ساعت پس از معرفی این سیاست، تغییراتی در آن اعمال خواهد کرد.

همه این موارد باعث شده که ایلان ماسک درباره ادامه مدیریت توییتر یا واگذاری آن نظرسنجی برگزار کند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: coingape

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×