» آرشیو اخبار » احتمال کاهش تحریم‌های ضد روسی توسط اتحادیه اروپا
تحریم

احتمال کاهش تحریم‌های ضد روسی توسط اتحادیه اروپا

6 مهر 1401 3

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات ارشد و برخی دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داد که سفرای این اتحادیه ممکن است محدودیت‌ها و تحریم‌های وضع شده برای برخی از محصولات روسیه را کاهش دهند

به گزارش گذارنیوز؛ نشریه پولیتیکو گزارش داد که سفرای این اتحادیه ممکن است محدودیت‌ها و تحریم‌های وضع شده برای برخی از محصولات روسیه را کاهش دهند.

انتظار می رود سفرای اروپایی در نشستی در بروکسل که چهارشنبه شب برگزار می‌شود، درباره دور هشتم تحریم‌ها علیه مسکو گفتگو کنند.

کمیسیون اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها که ظاهراً شامل پیشنهاد سقف قیمت نفت روسیه است، به سفرای اروپایی گزارش خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این مقامات به پولیتیکو گفتند که بر اساس این توافق، اتحادیه اروپا تحریم های خود را علیه سایر محصولات کاهش می‌دهد و عملاً ممنوعیت حمل و نقل کود، سیمان و سایر محصولات روسیه را حذف می کند.

حجم زیادی از کود صادراتی روسیه در حال حاضر در بنادر اتحادیه اروپا به علت محدودیت‌های غرب معطل مانده است.

در اوایل این ماه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که کالاهای سرگردان شده می تواند از طریق آژانس ضد گرسنگی سازمان ملل به کشورهای در حال توسعه ارسال شود.

پیشنهاد اهدای تخمینی 300000 تن کود روسی که قادر به خروج از بنادر اتحادیه اروپا نیست، در ابتدا توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مطرح شد.

در اواخر ماه ژوئیه، مسکو و کی‌یف در مذاکرات صورت گرفته با میانجیگری سازمان ملل در استانبول، قراردادی را برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه امضا کردند.

همچنین قرار بود این توافق به روسیه اجازه دهد تا کود و محصولات غذایی را به بازارهای جهانی برساند.

با این حال، مسکو بارها از غرب به دلیل رعایت نکردن این توافق انتقاد و اشاره کرده است که بروکسل تنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه خرید آن را می دهد.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×