» ارز دیجیتال » احتمال ورشکستگی صندوق گری اسکیل بعد از صرافی FTX

احتمال ورشکستگی صندوق گری اسکیل بعد از صرافی FTX

27 آذر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویل کلمنته، یکی از بنیانگذاران شرکت تحلیل رمزارزها  به نام ریفلکسیتی (Reflexivity Research) ، در توییتی در 17 دسامبر اعلام کرد که رمزارزهای مرتبط با شرکت DG (DGC: Digital Currency Group) با مالکیت بری سیلبرت (Barry Silbert) در 24 ساعت گذشته شاهد فروش گسترده ای بوده است. این رمزارزها شامل Filecoin، Flow، Stacks، Livepeer، Ethereum Classic، Decentraland و غیره هستند.

صرافی کریپتو کارنسی هلندی به نام بیت واوو (Bitvavo)، در وبلاگی فاش کرد که برای دسترسی به 280 میلیون یورو اختصاص داده شده به DCG با مشکلاتی مواجه است. این شرکت گفت که DCG و شرکت های وابسته آن در حال حاضر با مشکلات نقدینگی و ورشکستگی  مواجه هستند و بازپرداخت ها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده اند.

آیا گری اسکیل و جنسیس نیز که از زیرمجموعه های DCG  هستند، در مرز ورشکستگی قراردارند؟

اندرو پریش (Andrew Parish) ، یکی از بنیانگذاران شرکا آرچ پابلیک (ArchPublic)، در پستی گفت که بستانکاران جنسیس شروع به فروش در بسته های کوچک در بازاری کرده اند که می توان آن را “بازار تاریک” توصیف کرد. وی گزارش داد که دو تراکنش به ارزش 15 میلیون دلار 35%  ارزانتر از دوره پیش از تعلیق بسته شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

آدام کوکران (Adam Cochran) در اظهار نظری راجع به داده های منتشر شده توسط اندرو پریش خاطرنشان کرد که اگر این اطلاعات دقیق باشد، می تواند مرحله اولیه ورشکستگی DCG باشد. جنسیس و آلامدا (شرکت زیر مجموعه صرافی FTX که یکی از عوامل ورشکستگی آن بود) وام‌های بد و روابط بدهکار-بستانکاری در هم تنیده‌ای داشتند. ورشکستگی صرافی FTX و زیرمجموعه اش آلامدا می تواند خطر انحلال جنسیس را به همراه داشته باشد و ممکن است باعث ورشکستگی شرکت مادر خود یعنی گروه ارز دیجیتال (DCG: Digital Currency Group) شود.

سفته ۱.۱ میلیارد دلاری DCG به جنسیس می‌تواند باعث شود که DCG صندوق های Etf  بیت کوین (GBTC) و اتریوم (EETH) گری اسکیل را منحل کند. این در واقع خطر ورشکستگی کری اسکیل (Grayscale) را نیز به دنبال دارد. بر اساس داده های Coinglass، صندوق بیت کوین گری اسکیل 48.79٪ و صندوق اتریوم 52.58% زیر NAV صندوقهایشان معامله می شوند. بدتر از همه صندوق اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic ETHC Grayscale) در 70% زیر قیمت NAV معامله می شود.

با افزایش ریسک گریزی از صندوق‌های گری‌اسکیل شاهد ثبت کف‌های جدید برای پریمیم ریت (Premium rate) این صندوق‌ها هستیم. شاخص پریمیم ریت تفاوت قیمت یک رمزارز در بازار اسپات و در صندوق گری اسکیل را نشان می‌دهد. همانطور که قبلاً توضیح دادیم پریمیم ریت صندوق بیتکوین گری‌اسکیل (GBTC) به عدد منفی 49 درصد نزدیک شده است؛ واین به معنی آنست که بیتکوین در این صندوق به زیر قیمت 9 هزار دلار سقوط کرده است. همچنین پریمیم ریت صندوق اتریوم نیز به منفی 52 درصد رسیده است که به عبارتی بیانگر اتریوم 600 دلاری در این صندوق است.

قابل توجه است که دارایی‌های این صندوق در حال حاضر قابل بازپرداخت نیستند و این بدین معنی است که دارایی‌های صندوق قابل معاوضه با بیتکوین یا اتریوم نیست. میزان کل دارایی تحت مالکیت گری اسکیل 14.59 میلیارد دلار است.

صندوق های گری اسکیل
صندوق های گری اسکیل

 

فروش یکجا در بازار کریتوکارنسی

قیمت بیت کوین در لحظه نگارش مقاله در قیمت 16709 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد کاهش داشته است. قیمت اتریوم 8 درصد سقوط کرد و قیمت فعلی آن 1177 دلار است.

رمزارزهای مرتبط با گروه بری سیلبرت مانند Filecoin، Mask، Flow و Ethereum Classic به ترتیب 26، 16، 16 و 12 درصد کاهش یافته اند. رمزارزهای مرتبط با گروه DCG مانند Filecoin، Mask، Flow و Ethereum Classic به ترتیب 26، 16، 16 و 12 درصد کاهش یافته اند.

افت قیمت رمزارزها
افت قیمت رمزارزها در واکنش به اخبار حسابرسی بایننس

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×