» آرشیو اخبار » اجاره هواپیمای سایر کشورها ممکن نیست
پروازهای حج

اجاره هواپیمای سایر کشورها ممکن نیست

10 بهمن 1401 7

با وجود اظهاراتی مبنی‌بر احتمال اجاره هواپیماهای کشورهای دیگر برای کاهش مدت زمان سفر حج، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید که این کار با شرایط فعلی بازار جهانی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گذارنیوز، در عملیات حج ۱۴۰۱، حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی در مدت زمان یک ماهه به خانه خدا اعزام شدند و مسئولان حوزه هوایی پس از پایان یافتن عملیات حج، همواره از این دوره به‌عنوان دوره‌ای با تاخیر کم یاد کردند و در عین حال بنابر توافق حج ایران و عربستان قرار است ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر به حج تمتع ۱۴۰۲ اعزام شوند.

با وجود این، چندی پیش سیدصادق حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ درباره مدت زمان سفر حج ۱۴۰۲ گفته بود: کاهش این مدت تابع مؤلفه پرواز است که به دلیل تحریم‌ها ناچاریم از ظرفیت داخلی و هواپیمای خودمان استفاده کنیم که زمان سفر حج را طولانی می‌کند، اما اگر هواپیمای بزرگ در اختیار داشته باشیم مدت سفر حج به کمتر از ۳۰ روز کاهش می‌یابد. اگر سازمان هواپیمایی بتواند هواپیماهای کشورهای دیگر را اجاره کند و غربی‌ها هم اذیت نکنند، مدت زمان سفر حج را کاهش می‌دهیم.

با وجود این اظهارات، محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- گفت که اجاره هواپیما با شرایط فعلی بازار جهانی امکان‌پذیر نیست.

تبلیغات جام جهانی قطر

بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، حج ۱۴۰۲ هم با همان میانگین یک ماهه انجام خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×