» آرشیو اخبار » اثرگذاری رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه
اثرگذاری رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه

اثرگذاری رتبه بندی مدارس غیر دولتی در تعیین شهریه

25 مهر 1401 4

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال آن هستیم که دریافت شهریه را منوط به رتبه مدارس کنیم؛ اما به دلیل آن که هنوز در ملاک‌های ارزیابی‌ به توافق نرسیده ایم.

به گزارش گذارنیوز، «احمد محمودزاده» گفت: درباره تدریس زبان فرانسه و آلمانی در مدارس در ماه‌های گذشته صحبت‌هایی مطرح شده بود. قرار بر این شد که امسال در استان‌های البرز، تهران، فارس و اصفهان در مدارس دولتی و غیر دولتی این کار به صورت آزمایشی انجام شود که این موضوع در حال برنامه ریزی از طرف سازمان پژوهش و برنامه ریزی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار بر این بود که مدارس بیشتری را وارد این طرح آزمایشی کنیم؛ اما تصمیم کارشناسی بر این شد در این ۴ استان یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در مدارس دولتی و به همین شکل در مدارس غیر دولتی این طرح اجرا شود. البته ما برای غیر دولتی‌ها برنامه ریزی کرده ایم و خوشبختانه باعث شد که در مدارس دولتی نیز بستر‌سازی برای اجرای این طرح انجام پذیرد.

محمود زاده درباره رتبه بندی مدارس غیر دولتی گفت: شاخص گذاری‌های این کار انجام شده است و منتظر بودیم که سال تحصیلی آغاز شود و بخشنامه آن را به مدارس ابلاغ کنیم. در همین روز‌ها این بخشنامه به استان‌ها ابلاغ می‌شود و از طریق سامانه رتبه بندی، ارزیابی مدارس انجام خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

او گفت: رتبه بندی مدارس غیر دولتی در بخشی از شهریه‌ای که دریافت می‌شود، تاثیرگذار است. هر چند که به دنبال آن هستیم که دریافت شهریه را منوط به رتبه مدارس کنیم؛ اما به دلیل آن که هنوز در ملاک‌های ارزیابی‌ به توافق نرسیده ایم و این کار را به صورت آزمایشی انجام می‌دهیم، احتمال خطا نیز وجود دارد. نمی‌خواهیم همه چیز را به شهریه‌ این مدارس گره بزنیم تا احیانا با مشکل و خطا مواجه نشویم. هر چند که طبیعتا در شهریه مدارس غیر دولتی این رتبه بندی تاثیر گذار خواهد بود و به تدریج این تاثیر بیشتر نیز خواهد شد.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×