» ارز دیجیتال » 3 دلیل برای افزایش قیمت اتریوم در سال 2023؛ آیا اکنون وقت سرمایه‌گذاری است؟
اتریوم

3 دلیل برای افزایش قیمت اتریوم در سال 2023؛ آیا اکنون وقت سرمایه‌گذاری است؟

7 دی 1401 4

قیمت اتریوم از هفته گذشته در تلاش برای عبور به سطحی بالاتر از مقاومت 1230 دلار است. اتریوم احتمالاً به خط روند بالایی و  نزدیک به 1350 دلار خواهد رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت اتریوم از هفته گذشته در حال رنج زدن و در تلاش برای عبور به سطحی بالاتر از مقاومت 1230 دلار بوده است. نمودار روزانه چندین کندل کوتاه با عدم تثبیت قیمت را در دو طرف عرضه و تقاضا نشان می دهد، که بیانگر عدم تصمیم گیری و وجود تردید در بین سرمایه‌گذاران است. با این حال، قیمت احتمالاً تحت تاثیر یک الگوی صعودی، به خط روند بالایی و نزدیک به 1350 دلار خواهد رسید. در این گزارش مشاهده خواهید کرد که چگونه این روند صعودی ممکن است بر قیمت اتریوم در آینده نزدیک تاثیر بگذارد.

قیمت اتریوم در حال ایجاد یک الگوی صعودی

کاهش مداوم قیمت اتریوم در پنج ماه گذشته، زمینه را برای شکل‌گیری الگوی کانال نزولی فراهم کرده است. این الگو یک روند نزولی تثبیت شده، با نوسانی کم، بین دو خط روند نزولی موازی را نشان می دهد.

با این حال در تئوری، این الگویی است که زمینه را برای یک روند صعودی طولانی فراهم می کند، زیرا با شکست خط روند مقاومت، یک روند صعودی را تشکیل می دهد. این شکست احتمالی نشانه ‌ای برای بهبود قیمت در آینده ای نزدیک خواهد بود و فرصت ‌های ورود را به معامله‌گران علاقه‌مند ارائه می ‌دهد. در همین راستا، سطح 2000 دلار یک هدف ایده‌آل برای سرمایه گذاری پس از شکست خط روند خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل اتریوم

سطح 1000 دلار به عنوان حمایت اصلی و حیاتی اتریوم

پس از حمام خونی که از آوریل تا ژوئن برای این رمزارز به وقوع پیوست، قیمت اتریوم شاهد حمایت قوی از سطح 1000 دلار بود. این حمایت روانی که با سطح اصلاحی فیبوناچی 0.786 هماهنگ است، این سطح را به عنوان یک منطقه با حجم سرمایه‌گذاری بالا برجسته می کند.

بنابراین، در بحبوحه سقوط مداوم، قیمت اتریوم ممکن است مجدداً به این سطح حمایت برسد و فرصتی برای خرید با قیمت کمتر را به خریداران بالقوه ارائه دهد.

شاخص قدرت نسبی

شاخص قدرت نسبی (RSI) سرعت و میزان تغییرات اخیر قیمت اتریوم را ارزیابی می کند تا قدرت اساسی روند جاری را بازگو کند. بنابراین، با وجود کاهش قیمت ‌ها، شیب هفتگی شاخص قدرت نسبی به سمتی حرکت می‌کند که نشان‌ دهنده افزایش فشار خرید در سطح حمایت پایین است. بنابراین، این واگرایی صعودی شانس شکست خط روند بالاسری و بهبود بالقوه قیمت را افزایش می دهد.

روند فعلی قیمت اتریوم

تغییر صعودی اخیر قیمت اتریوم ناشی از تغییر الگوی خط روند حمایتی و ایجاد چرخه صعودی است. با این حال، به دلیل وجود و تداوم عدم اطمینان و تردید در بازار ارزهای دیجیتال و در میان سرمایه‌گذاران، این آلتکوین در آستانه 1230 دلار باقی مانده است.

اتریوم در زمان نگارش این بخش از گزارش یعنی در ساعت 10:36 دقیقه روز چهارشنبه 7 دی (28 دسامبر) با قیمت 1,194 دلار معامله می شود که نشانگر زیان روزانه 2.36 درصد طی 24 ساعت منتهی به این ساعت است. بسته شدن کندل روزانه بالای 1230 دلار، حرکت صعودی را دوباره تقویت می کند و قیمت ها را تشویق می کند تا خط روند بالایی را دوباره به چالش بکشند و برای عبور از آن تلاش کنند. در صورت ادامه روند صعودی سطوح مقاومت اصلی بعدی به ترتیب 1230 دلار و 1400 دلار خواهند بود و در سناریوی نزولی سطوح حمایتی 1100 دلار و 1000 دلار وارد بازی خواهند شد.

شایان ذکر است که کل ارزش بازار اتریوم در زمان یاد شده و بر اساس دادهای موجود در وبسایت کوین مارکت کپ 146,306,926,138 دلار است که نسبت به 24 ساعت گذشته میزان 2.29 درصد کاهش داشته است. حجم معاملات این رمزارز طی 24 ساعت گذشته 4,679,630,427 دلار بوده که 37.33 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در تایم فریم یاد شده میزان 122,373,866 اتریوم در بازار در گردش است.

قیمت اتریوم

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×