» ارز دیجیتال » اتریوم باز هم در معرض خطر کاهش؛ 9 میلیون سرمایه گذار در شرف آسیب

اتریوم باز هم در معرض خطر کاهش؛ 9 میلیون سرمایه گذار در شرف آسیب

17 آبان 1401 7

قیمت اتریوم (ETH) از سطح 1680 دلار کاهش یافت. در حال حاضر اتریوم زیر سطح 1600 دلار و میانگین متحرک ساده 4 ساعته معامله می شود. اگر این رمزارز به پایین منطقه حمایت 1500 دلاری حرکت کند، ممکن است جفت اتریوم به دلار با کاهش شدیدی مواجه شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت اتریوم (ETH) از سطح 1680 دلار کاهش یافت. در حال حاضر اتریوم زیر سطح 1600 دلار و میانگین متحرک ساده 4 ساعته معامله می شود. اگر این رمزارز به پایین منطقه حمایت 1500 دلاری حرکت کند، ممکن است جفت‌ارز اتریوم در مقابل دلار با کاهش شدیدی مواجه شود.

 

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در هفته گذشته، در نزدیکی سطح 1680 در برابر دلار آمریکا با کاهش مواجه شد. قیمت این رمزارز نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند و در نتیجه با کاهش شدیدی مواجه شد، که آن را به زیر سطح 1620 دلار رساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این روند، رمزارز یاد شده به زیر سطوح حمایتی 1600 و سپس 1580 دلار حرکت کرد. سپس حرکت جفت اتریوم به دلار به سمت پایین تر از سطح 1560 دلار و میانگین متحرک ساده 4 ساعته شتاب گرفت.

قیمت اتریوم اکنون زیر 1600 دلار و میانگین متحرک ساده 4 ساعته معامله می شود. در صورت حرکت نزولی، نزدیک ترین سطح حمایتی، نزدیک به قیمت 1530 دلار است. حمایت مهم بعدی اکنون نزدیک به سطح 1500 دلار دیده می شود.

شکستن قیمت و رسیدن اتریوم به زیر سطح حمایت 1500 دلاری می تواند ارزش این رمزارز را تا 1420 دلار پایین بکشند. البته افت قیمتی بیشتر از این نیز امکان رسیدن ارزش اتریوم را به سطح  1380 دلار یا حتی 1350 دلار افزایش می دهد.

در مقابل، نزدیک ترین مقاومت نیز نزدیک به سطح 1565 دلار است. مقاومت مهم بعدی نزدیک به سطح 1580 دلار و خط روند بالایی مثلث است. حرکت اتریوم به سطوحی بالاتر از سطوح مقاومتی 1580 دلار و 1600 دلار، افزایش ارزش اتریوم تا سطح 1680 دلار را امکان پذیر می کند. افزایش بیش از 1680 دلار نیز می تواند قیمت این رمزارز را به بالای منطقه مقاومت 1800 دلاری برساند.

نمودار اتریوم

با نگاهی به نمودار بالا، مشاهده می کنید که در حال حاضر اتریوم زیر منطقه 1580 دلار و میانگین متحرک ساده 4 ساعته معامله می شود. در مجموع، اگر این رمزارز به زیر سطح حمایتی 1500 دلار سقوط کند، قیمت اتریوم احتمالا به شدت کاهش خواهد یافت.

 

کاهش بعدی ارزش اتریوم، می تواند 3 میلیون سرمایه گذار را در معرض خطر قرار دهد

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قیمت اتریوم در حال شکست و رفتن به زیر خط روند است که نشان از سقوط این رمزارز دارد.

داده‌های مربوط به تراکنش های کاربران نشان می‌ دهد که با ادامه روند کاهشی بزرگترین آلتکوین بازار، تقریبا 9 میلیون اتریوم که توسط 3 میلیون آدرس نگهداری می‌شود، وارد محدوده زیان می‌ شوند.

البته بسته شدن کندل چهارساعته بالای 1646 دلار می تواند به ادامه حرکت نزولی اتریوم پایان دهد.

قیمت اتریوم نشانگر این است که فشار خریدی وجود ندارد؛ این امر باعث کاهش اتریوم به زیر سطح حمایتی می شود. اگر گاوها نتوانند در این مقطع اتریوم را به مسیر صعودی بازگردانند، اوضاع وخیم تر شده و اتریوم سقوط شدیدی را متحمل خواهد شد.

 

آیا قیمت اتریوم با افت مواجه می شود؟

قیمت اتریوم در 26 اکتبر بالاترین قیمت های چند وقت اخیر خود را به ثبت رساند. این رمزارز در آن دوره 24 درصد افزایش یافت و با رسیدن به سطح 1680 دلار به بالاترین حد اخیر خود رسید. این رشد قابل توجه بر روی یک پایه ضعیف ایجاد شده بود. توضیح اینکه دارایی یاد شده به بالاترین سطح ارزش خود رسید، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) اوج های پایین تری را به ثبت رسانده بود.

این عدم انطباق باعث شد که قیمت اتریوم با یک تلنگر کوچک روندی کاهشی را در پیش بگیرد. کاهش های ثبت شده نشان می دهد آلتکوین مذکور ممکن است در معرض سقوط باشد. همانطور که در نمودار نیز مشاهده می شود، شکست خط روند که پایین ترین سطوح را به هم متصل می کند، چشم انداز نزولی برای اتریوم را مورد تایید قرار می دهد.

سطوح حمایتی که احتمالا می توانند این فشار فروش را سبک تر کرده و سرعت سقوط را کاهش دهند، سطوح 1389 دلار و 1370 دلار هستند.

نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم

در تشریح میزان آسیبی که سرمایه گذاران در صورت کاهش قیمت اتریوم متحمل می شوند، به شاخص «اینتو د بلاک» (IntoTheBlock’s ) مراجعه می کنیم. این شاخص نشان می دهد که تقریبا 2.96 میلیون سرمایه گذار که نزدیک به 9 میلیون اتریوم را با قیمت متوسط 1579 دلار خریداری کرده اند، در معرض خطر زیان هستند.

شکست خط روند شیبدار که پایین ‌ترین سطوح را به هم متصل می ‌کند، می‌تواند باعث تشدید فشار فروش و کاهش قیمت این رمزارز شود؛ موضوعی که دارندگان این کوین را با آسیب های جدی مواجه می کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: livebitcoinnews و fxstreet

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×