» ارز دیجیتال » اتحادیه اروپا رأی نهایی درباره مایکا را برای دومین بار در دو ماه به تعویق انداخت
مایکا

اتحادیه اروپا رأی نهایی درباره مایکا را برای دومین بار در دو ماه به تعویق انداخت

28 دی 1401 6

رأی نهایی درباره مجموعه قوانین ارز دیجیتال مورد انتظار اتحادیه اروپا (EU) که به عنوان مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارزی مایکا (MiCA) شناخته می‌‎‎شود، به آوریل 2023 (فروردین 1402) موکول شد. این دومین تأخیر در رأی‌گیری نهایی است که از نوامبر 2022 (آبان 1401) تا فوریه 2023 (بهمن 1401) به تعویق افتاده بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رأی نهایی درباره مجموعه قوانین ارز دیجیتال مورد انتظار اتحادیه اروپا (EU) که به عنوان مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارزی مایکا (MiCA) شناخته می‌‎‎شود، به آوریل 2023 (فروردین 1402) موکول شد. این دومین تأخیر در رأی گیری نهایی است که از نوامبر 2022 (آبان 1401) تا فوریه 2023 (بهمن 1401) به تعویق افتاده بود.

به گفته دِبلاک (The Block)، آخرین تأخیر به دلیل یک مشکل فنی است که در آن سند رسمی 400 صفحه‌ای نمی‌توانست به 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا ترجمه شود. اسناد حقوقی مانند مایکا که به زبان انگلیسی تهیه شده است، باید با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد و به تمام 24 زبان رسمی اتحادیه منتشر شود.

اولین تأخیر در نوامبر 2022 (آبان 1401) که رأی نهایی را به فوریه (بهمن) موکول کرد نیز ناشی از مشکلات ترجمه بود. تأخیر در رأی‌گیری نهایی به این معنی است که قانون‌گذاران مالی اروپایی باید قبل از تهیه پیش‌نویس قوانین اجرایی برای قانون، مدت بیشتری منتظر بمانند. هنگامی که مایکا تأیید رسمی را دریافت کرد، قانون‌گذاران مالی 12 تا 18 ماه فرصت دارند تا استانداردهای فنی را ایجاد کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

مایکا

کمیته پارلمانی اروپا قانون مایکا را در اکتبر 2022 (مهر 1401) تصویب کرد، تقریباً دو سال پس از آن که برای اولین بار در سپتامبر 2020 (شهریور 1399) معرفی شد. تأخیر دوم زمانی رخ می‌دهد که تقاضای فزاینده‌ای برای تصویب این قانون وجود دارد. همچنین استفان برگر (Stefan Berger)، یکی از اعضای کمیته اقتصادی پارلمان اروپا، باتوجه به سقوط FTX، وضع مقررات را الزامی دانست.

سیاستگذاران اروپایی قصد دارند یک مقررات استاندارد برای ایجاد قوانین هماهنگ برای دارایی‌های رمزارزی در سطح اتحادیه اروپا قانون‌گذاری کرده و از این طریق اطمینان حقوقی برای دارایی‌های رمزارزی که تحت قوانین موجود اتحادیه اروپا نیستند، فراهم کنند.

مقررات کریپتو دستورالعمل‌هایی را برای عملکرد، ساختار و حاکمیت صادرکنندگان توکن‌های دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند. این قانون همچنین قوانینی را در مورد الزامات شفافیت و افشا برای صدور و تجارت دارایی‌های کریپتو ارائه می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×