» آرشیو اخبار » آیا صعود طلا ادامه‌دار خواهد بود؟
طلا

آیا صعود طلا ادامه‌دار خواهد بود؟

26 دی 1401 6

طلا در کوتاه مدت صعودی است. برای اولین بار در هفت ماه گذشته، قیمت طلا با تایید ساختار صعودی از مرز 1900 دلار گذشت. هدف بازار طلا بین 1875 تا 1920 دلار بود. از هر دو سطح فراتر رفته و بازار بر اساس پایین‌ترین سطح تکنیکال در حال افزایش است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که سرمایه‌گذاران در اواسط تعطیلات سال نو میلادی هستند، قیمت طلا به بالاترین سطح مشاهده شده از آوریل 2022 در 1929 دلار نزدیک می‌شود.

بازارهای سهام و اوراق قرضه روز دوشنبه به مناسبت روز مارتین لوتر کینگ تعطیل هستند. دلار آمریکا همچنان و از آغاز هفته تحت فشار نزولی باقی مانده و به این ترتیب به قیمت طلا کمک می‌کند تا سطوح بالاتری از 1900 دلار را تصاحب کند.

بازارها در حال حاضر و پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده برای دسامبر 6.5 درصد در طول 12 ماه افزایش یافت، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را برای ماه فوریه و مارس 25 واحد قیمت‌گذاری کرده‌اند. این در حالی است که CPI اصلی به 5.7 درصد سالانه کاهش یافت و مقدار آن برای ماه نوامبر 6% بوده است.
انتظار می‌رود اوج نرخ معیار فدرال رزرو حدود 4.97 درصد باشد، که بسیار کمتر از انتظارات قبلی بین 5.0٪ – 5.25٪ است. همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش از انتشار آمارهای خرده‌فروشی ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی چین (GDP) که قرار است در اواخر این هفته منتشر شوند، موقعیت خود را تغییر دهند. این در حالی است که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایالات متحده نیز به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) نشان دهنده خرید بیش از حد است. قیمت طلا از بالاترین سطح 9 ماهه 1929 دلار عقب‌نشینی کرده است. RSI روزانه در حال حاضر روی 75.21 قرار دارد که به خوبی از سطح بحرانی 70.00 گذشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در مسیر نزولی، حمایت قوی در سطح 1920 دلار در انتظار است، که پایین‌تر از آن می‌تواند پایین‌ترین سطح روزانه 1917 دلار را در دسترس قرار دهد. شکست مداوم زیر این سطح می‌تواند باعث اصلاح بازار به سمت مرز 1900 دلار شود.

از سوی دیگر، اگر گاوهای نر طلا موفق شوند کنترل را دوباره به دست آورند و بالاترین سطح چند ماهه را تسخیر کنند، آنگاه یک صعود تازه به سمت منطقه عرضه 1940 تا 1941 دلار می‌تواند در راه باشد. توقف بعدی خریداران طلا در سطح روانی 1950 دلار است.

معاملات آتی طلا

براساس تحلیل‌های گروه (CME) معاملات آتی طلا کماکان پر سود است. به طوری که بازارهای آتی طلا برای یک جلسه دیگر نیز در روز جمعه افزایش یافت و به 12.6 هزار قرارداد رسید. این‌طور که به نظر می‌رسد، بازار به کانال 2000 نزدیک می‌شود. قیمت طلا جمعه گذشته نیز افزایشی بود که این نتیجه علاقه و ریسک بازار برای افزایش بیشتر در کوتاه مدت بوده است. با این حال، کاهش متوسط حجم می‌تواند باعث حرکت‌های اصلاحی شود.

در نهایت باید بگوییم در حال حاضر تمرکز گسترده بر روی سطح روانی 2000 دلار در هر انس می‌باشد.

نمودار طلای آتی

بررسی بازار طلا در کوتاه مدت

این‌طور که به نظر می‌رسد، طلا در کوتاه مدت صعودی است. برای اولین بار در هفت ماه گذشته، قیمت طلا با تایید ساختار صعودی از مرز 1900 دلار گذشت. هدف بازار طلا بین 1875 تا 1920 دلار بود که از هر دو سطح فراتر رفته است و بازار بر اساس پایین‌ترین سطح تکنیکال در حال افزایش است.

رشد بازار طلا غیرمنتظره نبود و در هفته‌های آتی افزایش‌های بیشتری وجود خواهد داشت.

الگوی نموداری به یک گستره صعودی اشاره دارد که در آن با افزایش قیمت، محدوده معاملاتی بازار طلا افزایش می‌یابد. این الگو می‌تواند نشان دهنده این باشد که اشتیاق سرمایه‌گذاران برای بازار در حال افزایش است و همچنین پتانسیل تغییر روند را دارد. در سال 2021، الگوهای موجود در بازار طلا با هدف 1680 دلار شناسایی شدند.

بر اساس تحلیل‌های دوره‌ای، سطح 1680 دلار به عنوان نقطه عطف در بازار طلا تایید شد. بازار طلا چندین بار به سطح 1680 دلار برخورد کرد و در نهایت به 2075 دلار رسید. محدوده بین 1680 تا 2075 دلار در بازار طلا این الگو را به عنوان الگوی غالب تایید کرد.

با این حال، به دلیل افزایش نوسانات، این الگو شکسته شد و شرایط را برای سرمایه‌گذاران طلا پیچیده کرد. قیمت از 1680 دلار فراتر رفت، اما نتوانست زیر این سطح به صورت ماهانه بسته شود.

نمودار طلا کوتاه مدت

شکست 1680 دلار شکل‌گیری الگوی سه‌گانه قیمت را معکوس کرد. در تحلیل تکنیکال، کف سه‌گانه یک الگوی نمودار صعودی است و زمانی رخ می‌دهد که طلا در یک روند خاص سه بار به قیمت پایینی برسد و سه قیمت مجزا به ثبت برساند. الگوی کف سه‌گانه به عنوان نشانه‌ای از یک بازگشت قوی در نظر گرفته می‌شود، و نشان می‌دهد که افزایش قیمت در آینده احتمالاً قابل توجه است.

قبل از ورود به یک موقعیت خرید، معامله‌گران اغلب منتظر تایید الگو، مانند شکستن بالاتر از سطح مقاومت هستند. طلا با شکستن از سطح 1800 دلار کف سه گانه را تایید کرد و اکنون در حال صعود است.

آینده طلا چه می‌شود؟

هنگامی که قیمت پس از پایین آمدن، مجدداً وارد الگوی افزایشی می‌شود، معمولاً حرکت صعودی خود را از سر می‌گیرد. بنابراین، قیمت طلا از اینجا به بعد احتمالاً افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اگر قیمت به 2075 دلار برسد، هر گونه عقب‌نشینی به عنوان یک فرصت خرید عالی تلقی می‌شود.

نمودار طلای ماهانه محدوده‌ای بین 1680 تا 2075 دلار را نشان می‌دهد. که مشخص می‌نماید بازار طلا ماه را بالاتر از میانگین متحرک 10 و 20 روزه بسته است؛ و این یعنی رالی بازار طلا پس از شکست کانال 2075 دلار از سر گرفته خواهد شد.

نمودار طلا یک ماهه

چگونه در رالی طلا معامله کنیم؟

در حال حاضر، قیمت طلا در حال افزایش است، بنابراین معامله‌گران باید عقب‌نشینی را پیش‌بینی کنند و منتظر بمانند. بهترین زمان ورود به بازار طلا، درست قبل از شکست الگوی سر و شانه معکوس در 1800 دلار بود. ما با استفاده از نمودار طلای نقطه‌ای در قیمت 1808 دلار، با توقف ضرر 1700 دلار و هدف 1975 دلار وارد بازار طلا شدیم.

 معامله‌گران در حال حاضر قبل از ورود به بازار طلا باید منتظر عقب‌نشینی یا شروع رالی دیگری باشند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxstreet ، fxstreet ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×