» آرشیو اخبار » آیا رالی پالیگان (MATIC) رو به اتمام است؟
پالیگان

آیا رالی پالیگان (MATIC) رو به اتمام است؟

9 بهمن 1401 5

داده‌های وبسایت مرجع کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که پالیگان طی هفته گذشته، رشدی دو رقمی را به ثبت رسانده و دوباره به جمع 10 رمزارز برتر بازار وارد شده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز،  چند روزی است که پالیگان (MATIC) به موضوع داغ مورد بحث در فضای کریپتو تبدیل شده است، زیرا قیمت آن با نرخ بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است. داده‌های وبسایت مرجع کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که مَتیک (MATIC) طی هفته گذشته، رشدی دو رقمی را به ثبت رسانده و همین امر باعث شده است که این رمزارز دوباره به جمع 10 رمزارز برتر بازار وارد شود.

در زمان نگارش این مطلب، پالیگان (MATIC) با حدود 1.5 درصد افزایش در تایم فریم روزانه، با قیمت 1 دلار و 15سنت معامله شده و با ارزش بازاری در حدود 10 میلیارد و 58 میلیون دلار، در جایگاه دهم بازار ایستاده است.

با این حال، پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت (Santiment) به اطلاعات جالبی اشاره می‌کند که به درک دلیل رالی اخیر پالیگان (MATIC) کمک می‌کند. بر اساس توییت این پلتفرم، روز 25 ژانویه (5 بهمن) بزرگترین انتقال پالیگان (MATIC) از ابتدای سال 2023 تاکنون انجام شده است که با افزایش قیمت همراه گردید.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این گزارش، 56 میلیون دلار رمزارز پالیگان (MATIC) قبل از افزایش قیمت، به یک آدرس نهنگ منتقل شده است. این نهنگ به طور خالص 585 هزار واحد اتریوم (ETH) دارد.

توییت پالیگان

احتمال تغییر روند پالیگان

از آنجایی که دلیل اصلی این افزایش قیمت، فعالیت نهنگ‌ها بوده است، نگاهی به عملکرد آن‌چین پالیگان (MATIC)  به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا احتمال تغییر روند را بهتر درک کنند. در زمان نگارش این مطلب، ذخایر پالیگان در صرافی‌ها در حال کاهش بوده است که نشانگر یک سیگنال مثبت می‌باشد؛ چراکه حاکی از فشار فروش کمتری در بازار است. همین امر در مورد واریزهای خالص این ارز در صرافی‌ها نیز صادق است.

نوسان قیمت چهار هفته‌ای این شبکه به شدت افزایش یافته است. نمودار منتشر شده توسط سنتیمنت نشان داد که نسبت ارزش بازار پالیگان به ارزش محقق شده آن (MVRV) به طور قابل توجهی افزایش یافته و شانس ادامه روند صعودی را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، حجم معاملات درون زنجیره‌ای روزانه متیک (MATIC) نیز افزایش یافته که به نوبه خود نشانه مثبتی می‌باشد.

نمودار سنتیمنت برای پالیگان

منبع: Santiment

خبرهای خوب

به غیر از معیارهای ذکر شده، موارد دیگری نیز در حال حاضر به نفع پالیگان (MATIC) مشاهده می‌شود. داده‌های پلتفرم تحلیل دیفای لاما (DeFiLlama) نشان می‌دهد که کل ارزش قفل شده پالیگان طی چند هفته گذشته در حال افزایش بوده است. به علاوه، اخیراً مشخص شده است که مَتیک از نظر آدرس‌های فعال روزانه نسبت به اتریوم، عملکرد بهتری داشته است.

وضعیت در نمودار روزانه پالیگان (MATIC) نیز بسیار صعودی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، خط میانگین متحرک نمایی (EMA) نشان دهنده یک مزیت صعودی در بازار است، زیرا میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 55 روزه قرار دارد. اندیکاتور مَکدی (MACD)  نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند.

با این حال، شاخص مقاومت نسبی در منطقه اشباع خرید قرار دارد که ممکن است روند افزایش قیمت MATIC را تاحدودی محدود کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×