» آرشیو اخبار » آیا حجم معاملات جهانی فلزات رو به کاهش است؟
فلزات

آیا حجم معاملات جهانی فلزات رو به کاهش است؟

16 مهر 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ حجم معاملات فلزات صنعتی در سرتاسر جهان کاهش یافته است و ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا تهدیدات اقتصادی ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر و جنگ اوکراین، فعالیت خریداران، به‌ویژه در چین را متوقف خواهد کرد.

افزایش شدید نرخ بهره، نگرانی واقعی را در مورد رکود قریب‌الوقوع افزایش داده است، در حالی که اعتماد پس از نوسانات شدید قیمت در سه ماهه اول پس از تهاجم روسیه به اوکراین همچنان در حال تغییر است.

برای مثال، حجم معاملات مس در بورس کالای جهانی در سال جاری تا یک سوم کاهش و حجم معاملات در اکثر فلزات صنعتی دیگر نیز کاهش و نیکل بیشترین ضربه را داشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاهش تقاضا برای فلزات صنعتی نشانه شومی برای اقتصاد جهانی است. مبادلات در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده کالا در جهان، شاهد برخی از بزرگ‌ترین نزول در فعالیت بوده‌اند، به طوری که حجم مس در بورس شانگهای (ShFE) از ابتدای سال جاری تا آگوست ۳۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر رکود اقتصادی و بحران املاک، دولت چین موضع سختگیرانه‌ای در قبال عفونت‌های کووید-۱۹ اتخاذ کرده است و قرنطینه‌های شدیدی را در مرکز تجاری این کشور اعمال کرده است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×