» آرشیو اخبار » آیا توکن‌سوزی به جهش ترا کلاسیک کمک خواهد کرد؟
ترا کلاسیک

آیا توکن‌سوزی به جهش ترا کلاسیک کمک خواهد کرد؟

3 آذر 1401 3

برای اینکه سوزاندن ترا کلاسیک بتواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد، حداقل 99 درصد از موجودی آن باید سوزانده شود و این کار احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مطمئناً یکی از مهمترین عواملی که باعث سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال شد، فروپاشی اکوسیستم ترا (Terra) بود. کوین‌های سابق این پلتفرم، یعنی لونا (LUNA) و یواس‌تی (UST) که در حال حاضر با نام‌های لون‌سی یا ترا کلاسیک (LUNC) و یواس‌تی‌سی (USTC) شناخته می‌شوند، در ماه می 2022 (اردیبهشت) و در پی دیپگ شدن استیبل کوین الگوریتمی ترافرم‌لبز (Terraform Labs)، سقوطی شارپی را تجربه کردند.

ترا کلاسیک

متاسفانه ضرر چندین سرمایه‌گذار تنها میراث ترا در اکوسیستم رمزارزها نبود. در نتیجه این سقوط، علاوه بر ایجاد یک توکن جدید و تبدیل توکن قدیمی به ترا کلاسیک، تریلیون‌ها واحد آلتکوین به بازار وارد شد. برای حفظ پیوند یواس‌تی‌سی (USTC) با دلار، توکن‌های ترا کلاسیک (LUNC) بیشتر و بیشتر ضرب شد و همین امر سبب گردید تا قیمت آن از 68 دلار در 7 می (17 اردیبهشت)، سیزدهم همان ماه (23 اردیبهشت) به 0.0001 دلار برسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که روز هفتم آوریل 2022 (18 فروردین)، 346 میلیون توکن ترا کلاسیک در گردش وجود داشت که پایین‌ترین نرخ موجودی این ارز بود. پس از سقوط شبکه در ماه می (اردیبهشت)، کل توکن‌های در گردش این ارز به حدود 6.9 تریلیون واحد رسید.

کاهش قیمت و افزایش بیش از حد موجودی، باعث شد تا توکن ترا کلاسیک (LUNC) به زمره‌ی توکن‌های بی‌اعتبار بازار بپیوندد. با این حال، میل به ثروت و وجود سرمایه‌گذارانی که به امید ثروتمند شدن روی توکن‌های ارزان شرط‌بندی می‌کنند، باعث می‌شود تا مردم همچنان به بهبود این آلتکوین باور داشته باشند.

ولی واقعاً در بازاری که دارایی‌هایی مانند شیبااینو خودنمایی می‌کنند، آیا مجالی برای جهش LUNC و ثروتمند شدن سرمایه‌گذاران آن وجود دارد؟ عده‌ای با اشاره به راهکار توکن‌سوزی، به این سوال پاسخ مثبت می‌دهند.

هدف اصلی توکن‌سوزی که در واقع حذف قطعی یک دارایی دیجیتال از گردش بازار و کاهش موجودی آن را شامل می‌شود، کمیاب کردن آن دارایی است که می‌تواند باعث افزایش ارزش آن شود. در صورت افزایش تقاضا برای یک دارایی، توکن‌سوزی می‌تواند همچون یک کاتالیزور برای رشد قیمت عمل کند. با این حال، چیزی که در یک بازار پرتقاضا دیده می‌شود، این است که این عامل به تنهایی نمی‌تواند برای یک سرمایه‌گذاری بزرگ کافی باشد.

به عنوان مثال، بایننس کوین (BNB)، در سال‌های اولیه عرضه خود توانست قیمت را مدت کوتاهی پس از اعلام توکن‌سوزی توسط صرافی بایننس افزایش دهد. با این حال، با گذشت زمان، حتی با افزایش تقاضا، این توکن‌سوزی‌ها فشار کمتری بر قیمت BNB وارد کرد.

اکنون میم کوین محبوب بازار، یعنی شیبا اینو، همین مسیر را پیش رو دارد. توکن‌سوزی اتفاق می‌افتد، اما قیمت از بالاترین سطح تاریخی خود هنوز فاصله زیادی دارد. در اوایل اکتبر (اواسط مهر)، 1.8 میلیارد دلار توکن ترا کلاسیک (LUNC) توسط بایننس سوزانده شد، اما این اقدام برای افزایش رشد این رمزارز کافی نبود.

این توکن به غیر از اینکه با از دست دادن 99 درصد از سرمایه خود، اعتماد بازار را از بین برد، هیچ مورد کاربری واقعی هم ندارد. برای اینکه سوزاندن توکن‌های لون‌سی (LUNC) بتواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد، حداقل 99 درصد از ارزش بازار آن باید سوزانده شود. در واقع، با توجه به اینکه معاملات این رمزارز بسیار کم است و تراکنش‌های کمی روی زنجیره آن انجام می‌شود، ممکن است این اتفاق سال‌ها طول بکشد.

البته نباید عامل ثروت‌های جدید در یک بازار مطلوب را که همیشه وجود داشته است، نادیده گرفت. ورود یک توکن جدید ارزان قیمت می‌تواند به دور از مرکز توجه بودن ترا  کلاسیک کمک کند.

یادداشت سردبیر:
سایت رفرنس(یو‌.تودی) از عدد 1.8 میلیارد دلار برای نرخ توکن‌سوزی در اوایل اکتبر (اواسط مهر) استفاده کرده است، در حالی‌که بر اساس خبر منتشر شده در تاریخ 23 نوامبر (2 آذر)، در یو.تودی، کل توکن‌های از دسترس خارج شده لونا کلاسیک توسط صرافی بایننس، در حدود 13.5 میلیارد توکن بوده است، که با توجه به قیمت تقریبی این رمزارز در تاریخ ذکر شده (0.00033)، مبلغی در حدود 4.5 میلیون دلار برآورد می‌شود. همچنین با توجه به ارزش بازار رمزارز لونا کلاسیک در همان تاریخ در سایت تریدینگ‌ویو (tradingview) که نزدیک به 2.1 میلیارد دلار ثبت شده، مبلغ 1.8 میلیارد دلار برای توکن‌سوزی، دور از انتظار است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×