» ارز دیجیتال » آیا بیت کوین روند صعودی را ادامه خواهد داد؟

آیا بیت کوین روند صعودی را ادامه خواهد داد؟

14 آبان 1401 7

داده ها و اطلاعات موجود حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) بالاخره در حال صعود از نقطه کف است اما سوالی که ذهن اکثر سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است که آیا بهترین زمان برای خرید این رمز فرا رسیده است؟

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، داده ها و اطلاعات موجود حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) بالاخره در حال صعود از نقطه کف است، اما سوالی که ذهن اکثر سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده این است که آیا بهترین زمان برای خرید این رمزارز فرا رسیده است؟

معامله گران و تحلیلگران عرصه کریپتو از مارس 2022 (اسفند 1400) پیش بینی هایی درباره تغییر سیاست های اقتصادی فدرال رزرو ایالات متحده کرده بودند.

اقداماتی که نشان از تشدید سیاست های اقتصادی انقباضی فدرال رزرو به منظور مهار رشد نرخ تورم داشت. این یعنی تنها گزینه موجود فدرال رزرو این بود که چاپ پول را کنار بگذارد و به این ترتیب، با کاهش ارزش دلار، ارزش بیت کوین افزایش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

فدرال رزرو بر همین اساس در 2 نوامبر (چهارشنبه، 11 آبان 1401)، نرخ های بهره را تا 0.75 درصد افزایش داد؛ موضوعی که موجب شد تا ارزش سهام و ارزهای دیجیتال همچون همیشه با افزایش روبه رو شوند.

این بار اما یکسری پیچیدگی ها نیز وجود داشت. قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، چند نشست غیررسمی برگزار شد که نشان می داد، فدرال رزرو و کاخ سفید در حال بررسی یک خط و مشی محوری و اصولی هستند.

بر اساس نظرات منتشر شده توسط کمیته بازار آزاد فدرال و در جریان نشست مطبوعاتی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، داشت، تاکید کرد که این سازمان از نحوه تاثیرگذاری سیاست ها بر بازارها آگاه است و بر همه آنها نظارت دارد و به همین دلیل تاخیر در افزایش نرخ بهره مورد تایید و بررسی قرار داده است.

فدرال رزرو اعلام کرد که به منظور دستیابی به یک سیاست پولی که به اندازه کافی موثر باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند، کمیته تصمیماتی در جهت تعیین میزان سرعت افزایش‌های آتی نرخ بهره در محدوده هدف، تشدید سیاست های پولی، و همچنین مدتی که طول می کشد تا سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تاثیر گذارد، خواهد گرفت.

مدت کوتاهی پس از ارائه نظرات پاول در برنامه زنده، بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها و سهام‌ها کاهش یافته و سودهای کوتاه مدت تک رقمی خود را از دست دادند. اینکه قیمت بیت کوین قبل از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال کاهش یافت، یا اینکه پس از اعلام افزایش نرخ بهره با افزایش مواجه شد و سپس مجددا قبل از بسته شدن بازار با کاهش مواجه شد، موضوع تعجب آوری نیست. این موضوع از قبل هم قابل پیش بینی بود. بنابراین اگر بیت کوین به پایین سطح 21,000 دلار بازگردد، شوکه کننده نیست؛ زیرا به نظر می رسد 20,000 دلار به عنوان سطح پشتیبانی تثبیت شده است. چیزی که باعث تعجب است، این بود که بازارها بر این اساس واکنش نشان ندادند.

به نظر من، معاملات کمیته بازار آزاد فدرال، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و افزایش نرخ بهره به بازار آسیب وارد می کند. مطمئناً، اگر معامله گر روزانه هستید، می‌توانید برای کسب سود از این نوسانات بین 2 تا 4 درصدی در بازار استفاده کنید؛ اما اگر معامله گر حرفه ای هستید باید به مواردی که در ادامه گفته می‌شود، توجه داشته باشید.  همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، معاملات کمیته بازار آزاد فدرال و شاخص قیمت مصرف کننده، می تواند معامله گران را نابود کند.

چارت قیمت بیت کوین

من فکر می کنم که اگر انگیزه شما نگهداری بیت کوین برای زمان طولانی است، بنابراین توجه کردن به نوسانات روزانه این رمزارز اقدام درستی نیست. بنابراین، به جای تمرکز بر روی رویدادهایی با تاثیر روزانه همچون اعلام اخبار مربوط به روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، که تا زمان رسیدن نرخ تورم به نقطه هدف 2 درصد همچنان ادامه خواهد داشت، بهتر است به معیارهای دیگری که ساختار بازار فعلی و عملکرد پیش بینی شده بیت کوین را ارزیابی می کنند، نگاه کنیم.

شاخص بیت کوین

چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری Capriole در یکم نوامبر(سه شنبه، 10 آبان)، معیار جدیدی به نام معیار بیت کوین را معرفی کرد. به گفته ادواردز، این متریک «ارزش بازار بیت‌کوین بر نرخ هش» را اندازه‌گیری کرده و به طور معمول تقسیم بر میانگین 2 ساله می کند تا  «نسبت انرژی مصرف شده برای ایمن سازی شبکه بیت ‌کوین را در رابطه با قیمت» در نظر بگیرد. ادواردز توضیح می دهد که «هرچه این عدد کمتر باشد = بیت کوین ارزان تر = ارزش بیشتر» و به نظر او: «امروز ما شاهد ارزش ‌گذاری‌ هایی هستیم که از زمانی که بیت ‌کوین ۴ تا ۶ هزار دلار بوده است، بی ‌سابقه است.»

مشابه گزارش اخیر گلسنود، ادواردز همچنین معتقد است که سرمایه گذاران بلندمدت بیت کوین قبلا تسلیم شده اند. ادواردز پس از استناد به نمودار زیر گفت: سود و زیان خالص محقق نشده (NUPL) سرمایه گذاران بلندمدت در حال کاهش است. ما وارد منطقه کاپیتولاسیون ( خط روند قرمز) شده ایم که در گذشته فقط هر 4 سال یک بار دیده می شد.

همانطور که در به‌روزرسانی آنچین بیت‌کوین در هفته گذشته بحث شد، شاخص های آنچین متعددی در پایین‌ ترین حد خود در چند سال اخیر قرار گرفته اند و شواهد قابل استناد کافی وجود دارد که نشان می دهد احتمال حرکت صعودی در حال حاضر بسیار بیشتر از حرکت نزولی است.

آیا MACD هیستوگرام بیت کوین صعودی شده است؟

معیار دیگری که سر و صدای زیادی در محافل معامله‌گران ایجاد کرد، اندیکاتور مکدی (MACD) است. در طول هفته، معامله‌گران زیادی به این اندیکاتور اشاره کردند و به همگرایی بین خط سیگنال و مکدی و سبز شدن هیستوگرام در بازه زمانی هفتگی اشاره کردند که نشانه‌های دلگرم‌ کننده‌ ای برای خرید است.

شاخص مکدی بیت کوین

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×