» ارز دیجیتال » آیا بیت کوین آماده صعود است؟

آیا بیت کوین آماده صعود است؟

12 آبان 1401 4

امروز بیت کوین روندی صعودی را در پیش گرفت. به نظر می رسد که این رمزارز پتانسیل را دارد که پس از عبور از سطح مقاومت 20800 دلار، به بالای 21 هزار دلار برسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته 0.7 درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 20299.38 دلار معامله می شود. با وجود اینکه فدرال رزرو پس از افزایش مجدد 75 واحد پایه نرخ بهره، همچنان به موضع جنگ طلبانه خود ادامه می دهد، بیت کوین امروز در محدوده سبز معامله می شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین

با وجود افزایش 75 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، امروز بیت کوین روندی صعودی را در پیش گرفت. این رمزارز پیش از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز روندی صعودی را در پیش گرفته بود و به نظر می رسد که این پتانسیل را دارد که پس از عبور از سطح مقاومت 20800 دلار، به بالای 21 هزار دلار برسد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در 24 ساعت گذشته، به دلیل نگرانی معامله گران از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و ادامه سیاست های تهاجمی برای کاهش تورم، بیت کوین در محدوده رنج قرار گرفته بود. در این مدت، این رمزارز بین 20382 دلار تا 20705 دلار معامله شده، که نشان دهنده افزایش قابل توجه نوسانات است.

بیت کوین به تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال جاری واکنش نشان داده، چرا که بازار مربوط به صنعت رمزارزها با بازارهای سهام ارتباط تنگاتنگی دارد. افزایش شدید نرخ بهره مانع از سرمایه گذاری در دارایی های پر ریسکی مانند بیت کوین شده است؛ موضوعی که به کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین در سال جاری انجامید.

 

فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد

فدرال رزرو امسال برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد. آخرین افزایش دیروز (چهارشنبه، 3 نوامبر) اتفاق افتاد. این نهاد مالی، برای کاهش تورم، با افزایش هزینه وام، نرخ های بهره را افزایش می دهد.

با این حال، افزایش شدید نرخ بهره به دلیل اینکه زمینه را برای افزایش هزینه های زندگی همچون اجاره و مواد غذایی آمریکایی ها زیاد می کند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. با وجود افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، نرخ تورم سالانه این کشور همچنان بالا است و اکنون پس از رسیدن به اوج 9.1 درصدی در ماه ژوئن (خرداد – تیر)، کاهش یافته است. در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) تورم آمریکا 8.2 درصد بود. شایان ذکر است که نرخ تورم هدف بانک مرکزی آمریکا 2 درصد است.

«جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو آمریکا، گفته است که متعهد به کاهش سطح تورم است. با این حال، وی در ماه آگوست (مرداد – شهریور) اعتراف کرد که افزایش هزینه وام اثرات بسیار نامناسبی را بر خانوارها و مشاغل خواهد داشت و کیفیت زندگی آنهان را پایین خواهد آورد.

جروم پاول

در حالی که اعتقاد بر این است که افزایش نرخ بهره راهی موثر برای کاهش تورم است، این تصمیم همچنین می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد. همچنین می‌تواند باعث رکود اقتصادی شود که در آن اکثر مردم با هزینه‌های بدهی بالا دست و پنجه نرم می‌کنند و با افزایش بی‌اطمینانی اقتصادی در آستانه از دست دادن شغل خود هستند.

همانطور که از قبل هم مشخص بود، مهمترین هدف فدرال رزرو رسیدن به تورم 2 درصد است. بنابراین، جروم پاول اجازه نخواهد داد که بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده بیشتر از این رشد کنند، چرا که این دقیقا بر خلاف هدف او برای کاهش تورم اقتصادی است. اقتصادی که نشانه‌هایی از کاهش تورم را نشان نمی ‌دهد. از طرف دیگر در بازار کار آمریکا هم نشانه هایی از انقباض دیده نمی شود. آخرین گزارش مربوط به تغییر شغل ماهیانه در بخش های اصلی اقتصاد ایالات متحده (ADP) که دیروز در این کشور منتشر شد، باز هم از پیش بینی ها و تخمین تحلیلگران فراتر رفت و عددی بالای 200,000 را ارائه داد. به طور دقیق عدد 239,000 در این گزارش ارائه شده است.

 

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: insidebitcoins

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×