» اقتصاد » آغاز پرداخت وام مسکن روستایی

آغاز پرداخت وام مسکن روستایی

18 مهر 1401 9

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر بعضی بانک‌ها پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گذارنیوز، پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی پس از حدود ۱۰ ماه از تصویب آن در شورای عالی مسکن، ظاهرا به شکل محدود حالت اجرایی به خود گرفته است. این در حالیست که چند روز پیش اعلام شد که پرداخت یارانه وام مسکن روستایی از محل صندق ملی مسکن خواهد بود، که باید اساسنامه آن به تایید شورای نگهبان برسد.

در این خصوص سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن باید به تایید شورای نگهبان برسد تا بتوان از طریق این صندوق، یارانه سود وام مسکن روستایی را بر عهده گرفت. اما درصدد هستیم تا زمان تصویب صندوق، از محل حساب ملی مسکن که در اختیار وزیر راه و شهرسازی است یارانه پرداخت شود.

چراغ سبز برخی بانک ها به وام مسکن روستایی

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی بانک‌ها فرآیند پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را آغاز کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی از متقاضیان ساخت مسکن روستایی در استان البرز گفت که برای دریافت وام به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کرده و به او گفته شده است که ۱۵ سهمیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای این شعبه در نظر گرفته شده و از حدود سه چهار روز قبل فرآیند پرداخت آغاز شده است.

پیش از این نیز و در شرایطی که هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی را ارائه نکرده بود، بانک سپه نسبت به پرداخت وام مسکن روستایی اقدام کرد.

با این حال به نظر می‌رسد که منابع فعلی آنچنان که باید و شاید جوابگوی نیاز تعداد روستاییان نیست و باید برای تامین منابع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×