» آرشیو اخبار » آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس یا (AI Art)
آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس یا (AI Art)

25 آبان 1401 4

تکنولوژی تبدیل متن عکس یا AI Art با ابزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد

گذارنیوز– توسعه هوش مصنوعی هرروز پرشتاب‌تر می‌شود و هرچندوقت یک‌بار پیشرفتی جدید، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند. این روزها یکی از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تحت عنوان هنر هوش مصنوعی با تبدیل متن به تصویر حسابی سروصدا راه انداخته است. تکنولوژی تبدیل متن عکس یا AI Art با ابزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

تکنولوژی تبدیل متن به عکس چیست؟

هنر هوش مصنوعی (AI Art) به هنری گفته می‌شود که با کمک هوش مصنوعی تولید شود. امروزه این هنر به‌صورت گسترده در NFTها کاربرد دارد و بسیاری از افراد به سادگی با طراحی این NFTها به درآمدهای کلان می‌رسند. تبدیل متن به عکس از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پیشرفت‌های هنر هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

توسعه هنر هوش مصنوعی، مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده است. این هنر در مسیر توسعه خود طی سال‌های متمادی میلیون‌ها تصویر را بررسی و آنالیز کرده است. هوش مصنوعی در این مرحله با سبک‌های مختلف هنری، اشکال و فرم‌ها آشنا شده است تا به‌خوبی هنر را درک کند. حتما می‌دانید که به این فرآیند، ماشین لرنینگ گفته می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

استدلال، خلاقیت و تولید، مرحله پس از ماشین لرنینگ در توسعه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. می‌توان درمورد هنر هوش مصنوعی، تبدیل متن به تصویر را اوج خلاقیت دانست؛ این یعنی هوش مصنوعی به‌عنوان هنرمندی مستقل اشکال، فرم‌ها و تصاویر جدید تولید کند و به بلوغ نسبی برسد.

می‌توان سال 2018 را نقطه عطفی در AI Art دانست. در این سال تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی چاپ شد و در حراجی کریستیز با مبلغ بالایی به فروش رسید.

امروزه توسعه تکنولوژی تبدیل متن به تصویر به‌صورت گسترده‌ای قابل اجرا است و حتی ابزارهای رایگانی برای آن تولید شده‌اند که به سادگی در دسترس قرار دارند و می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. ابزارهایی که قادرند در چند دقیقه متن و کد را به اثر هنری بی‌نقصی تبدیل کنند که برای هر علاقه‌مند به هنر و تکنولوژی، جذاب خواهد بود.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی؛ انقلابی در احراز هویت هنری

ابزارهای هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های متمایز تکنیک هنرمندان مانند ضربه‌های قلم مو و الگوهای نقاشی می‌تواند به راحتی اصالت هنر را تشخیص دهد.

این کار صرفا از طریق ارائه عکسی دیجیتال از اثر امکان‌پذیر است و حتی بااستفاده از آن به بررسی دقیق خود اثر و کاغذ آن هم نیاز نخواهد بود. توسعه دهندگان هوش مصنوعی معتقدند که این فناوری می‌تواند با 90درصد دقت ماموریت خود را انجام دهد؛ البته این فناوری دائما درحال گسترش و توسعه است و ممکن است در سال‌های آینده این کار را با دقت بیشتری انجام دهد.

آیا هوش مصنوعی چالشی برای هنرمندان محسوب می‌شود؟

مبدل‌های متن به عکس مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار چشمگیر و کارآمد هستند و نکته مهم‌تر این که این ابزارها دائما به‌روزرسانی می‌شوند تا قابلیت‌های چشمگیرتر و حرفه‌ای‌تری به آن‌ها اضافه شود.

اما نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که محصول نهایی و خروجی این پلتفرم‌ها هرچقدر هم که ظریف و هنرمندانه تولید شده باشند، همچنان کار هوش مصنوعی هستند و هرگز نمی‌توانند به اندازه هنری که توسط هنرمندان و روح انسانی تولید شده است ارزشمند، زنده و واقعی باشند.

روح هنر، تنها توسط ذهن و مغز انسان تولید می‌شود و انسان می‌تواند با اضافه کردن عنصر احساس و خلاقیت، به اثر هنری جلوه‌ای خاص و ممتاز می‌بخشند.

با ابزارهای تبدیل متن به عکس آشنا شوید:

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

1. Nightcafe

نایت کافه یکی از برترین ابزارهای تبدیل متن به عکس محسوب می‌شود. این ابزار، پلتفرمی بر بستر وب است و می‌تواند هر جمله را به تصویری زیبا تبدیل کند.

شما می‌توانید قبل از تایپ متن به زبان انگلیسی، تنظیمات دلخواهتان برای تصویر نهایی را هم اعمال کنید. بخش تنظیمات این پلتفرم شامل انتخاب سبک و تکنیک تصویر و ژانرهای فرهنگی مختلف است. شما حتی می‌توانید تصاویر معروف هنرمندان را انتخاب و با استفاده از AI Art آن را اصلاح کنید.

پس از اعمال تنظیمات باید از میان دو گزینه هنری و منسجم، سبک هوش مصنوعی موردنظرتان را انتخاب کنید. انتخاب سبک هنری به شما خروجی انتزاعی‌تری می‌دهد و سبک منسجم بیشتر مناسب خلق تصاویر سفارشی است. در نهایت بعد از چند دقیقه تصویر خروجی آماده می‌شود و شما می‌توانید آن را در حساب کاربری‌تان ذخیره کنید.

این ابزار اعتبار رایگان پنج روزه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در بخش حساب کاربری رایگان، قادر خواهید بود که تصویر خروجی خود را با رزولوشن پایین دانلود کنید.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

2. Starry AI

استاری‌ ای‌آی ابزاری است که در نسخه‌های وب، اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ابزار هم مانند سایر برنامه‌های تبدیل متن به عکس عمل می‌کند؛ اما کنترلرهایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که منجر به تولید تصاویر شخصی‌تر خواهد شد.

در این برنامه هم پس از وارد کردن متن و اعمال تنظیمات، باید بین دو گزینه Altair و Orion یکی را انتخاب کنید. گزینه اول تصاویر رویایی‌تر و انتزاعی به شما خواهد داد و خروجی گزینه دوم هم تصاویر واقعی‌تر خواهد بود.

این برنامه هم به‌صورت رایگان و هم با اعتبار پولی کار می‌کند که طبیعتا نسخه پولی امکانات بیشتر و رزولوشن بهتری در خروجی کار در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نتیجه کار در شبکه‌های اجتماعی، اعتبار هدیه هم دریافت کنید.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

3. Dell-E Mini
دل‌‌ای مینی هم از دیگر ابزارهای محبوب تبدیل متن به تصویر تحت وب است که پلتفرمی اوپن سورس محسوب می‌شود. این ابزار هم توانایی تبدیل عبارت تایپ شده به تصویر دارد و لابراتوار هوش مصنوعی این پلتفرم در حال توسعه و گسترش روزافزون است.

این ابزار سازوکار ساده‌ای دارد. کافیست جمله خود را تایپ کنید؛ بهتر است حتی‌الامکان جمله تایپی‌تان خاص باشد و سپس دکمه ران را بزنید. چند دقیقه منتظر بمانید و خواهید دید که دل ای مینی 9 تصویر مختلف از جمله تایپی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد.

می‌توانید همه یا هر کدام از تصاویر دلخواه را در سیستم تان ذخیره کنید و برای دریافت خروجی کار هیچ محدودیتی در اکانت‌های رایگان وجود ندارد. رایگان بودن این پلتفرم، مهم‌ترین ویژگی آن است و کار با آن هم بسیار ساده است.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

4. Dream by Wombo
دریم بای ومبو یکی دیگر از ابزارهای کارآمد تبدیل متن به عکس است که درعین‌حال کاربری ساده‌ای دارد. رایگان بودن تمام ویژگی‌ها و تنظیمات، یکی از بهترین ویژگی‌های این ابزار است.

برای استفاده از دریم بای ومبو کافیست حساب کاربری بسازید و سبک موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس متن را وارد و اجازه دهید هوش مصنوعی این پلتفرم، تصویر موردنظر را تولید کند.

دریم بای ومبو هم بر بستر وب ارائه شده است و هم می‌توانید نسخه اپلیکیشن آی‌اواس و اندروید آن را دانلود کنید.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

5. Pixary
پیکساری یکی از حرفه‌ای‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر است و اگر دوست دارید به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه کار کنید، می‌توانید از این ابزار بهره ببرید. پیکساری بر بستر وب کار می‌کند و در مرورگر قابل اجراست.

این ابزار هم خوشبختانه رایگان است و در عین حرفه‌ای بودن، رابط کاربری ساده‌ای دارد. البته تنظیمات این ابزار شما را سرگرم خواهد کرد و هنگام کار با آن متوجه خواهید شد که با پلتفرمی حرفه‌ای طرف هستید. شما می‌توانید خروجی نهایی را با اعمال تنظیمات عوض کنید و مثلا سبک نقاش و هنرمند موردنظرتان را انتخاب کنید تا پیکساری بر همان اساس خروجی تنظیم کند.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

6. Artbreeder
آرت بریدر یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تبدیل متن به عکس است که کمک می‌کند تا کیفیت تصاویر را با کمک هوش مصنوعی تغییر دهید. این ابزار قادر است مناظر، فیگورها، انیمیشن‌ و پرتره را اصلاح و ایجاد کند.

شما می‌توانید با استفاده از آرت بریدر حتی ویژگی‌های صورت مانند رنگ چشم، پوست و مو را در پرتره تغییر دهید یا حتی عکس‌ها را متحرک کنید. این ابزار به شما امکان دریافت خروجی PNG یا JPG می‌دهد.

و در آخر

پتانسیل هوش مصنوعی در چند دهه گذشته به‌صورت قابل توجهی افزایش یافته و به کاربران امکان ایجاد تصاویری واقعی تا ساخت تصاویر متحرک بخشیده است. AI Art به‌صورت فزاینده‌ای به هنرمندان کمک می‌کند تا آثار هنری خلق کنند؛ اما درعین حال از دست دادن فردیت در آثار هنری یکی از چالش‌های مطرح شده توسط منتقدین این فناوری است.

آینده هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان مبهم است، اما فناوری هوش مصنوعی که درحال حاضر وجود دارد، نوید تحولی اساسی در مرزها و تعاریف هنری می‌دهد. نظر شما در این زمینه چیست؟ فکر می­کنید آینده هنر با وجود توسعه هوش مصنوعی هنری چه تغییری خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در این زمینه به اشتراک بگذارید.

آشنایی با ابزارهای تبدیل متن به عکس

منبع: اکوموتیو

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×