» آرشیو اخبار » رشد بیش از 4 هزار درصد اسپم های دنیای رمز ارز

رشد بیش از 4 هزار درصد اسپم های دنیای رمز ارز

9 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این گزارش، رشد قابل توجّه هرزنامه‌ها در صنعت کریپتو و در ارتباط با گسترش آن در رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد. این مسئله نشان داد که ربات‌ها و پست‌های کلاه‌برداری در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به بالاترین حدّ خود افزایش یافته‌اند. این گزارش، در بحبوحه اظهارنظر ایلان ماسک درمورد موضوع پُر شدن توئیتر از هرزنامه‌ها، انتشار یافت.

توییتر به محل بحث برای حسابهای اسپم تبدیل‌ می‌شود

مالک احتمالی توییتر بارها بر حضور و نفوذ فزاینده کلاه‌برداران ارزهای دیجیتال، ربات‌های هرزنامه و لینک‌هایی به درگاه‌‌های فیشینگ در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده است. در حالی‌که دیگران نظرات او را نادیده گرفته‌اند، LunarCrush، یک شرکت سنجش، تجزیه و تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال، گزارشی را درمورد این موضوع تنظیم کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

از بررسی‌ها، می‌توان دریافت که تعداد نهادهای رمزنگاری‌شده اسپم در توییتر از سال 2019 تاکنون بیش از 3894% افزایش یافته است. علاوه بر آن، این گزارش نشان داد که هرزنامه‌های ارز دیجیتال بالاترین معیار افزایشی را در مقایسه با سایر معیارهای اجتماعی ثبت کرده‌اند.

محفلی برای هرزنامههای رمزارزی؟

توییتر، یک پلت‌فرم رسانه اجتماعی پیشرو در سراسر جهان است و بخش‌های مختلفی برای اطّلاعیه‌ها، ارتباطات و غیره به آن وابسته هستند. بخش کریپتو بخشی است که اساساً از توییتر برای تسهیل فعّالیت‌های خود استفاده می‌کند. حتّی یک زیرمجموعه برای ارزهای دیجیتال، بلاک‌چین، NFT و موارد دیگر نیز در توییتر وجود دارد.

بنابراین، برای افراد آسان است که هر حساب توئیتر معروف کریپتو را افتتاح کنند و هر چیزی را که درباره ارز دیجیتال نیاز دارند، بیاموزند.

علاوه بر این، گزارش LunarCrush نشان داد که توییتر از افزایش هرزنامه‌های رمزارزی در رسانه‌های اجتماعی کنار نمانده است. این امر نشان داد که حجم اسپم‌ها در پلت‌فرم مذکور بیش از 1374% در دو سال گذشته افزایش یافته است. بنابراین، مبتدیان، بیشتر مستعد این هرزنامه‌ها و تلاش آن‌ها برای حمله و کلاه‌برداری هستند.

همچنین، یک خبر تکان‌دهنده دیگر این است که حساب‌های اسپم توسط هرزنامه‌ها اداره نمی‌شوند، بلکه توسط افراد شخصی اداره می‌شوند. بنابراین، از گزارش مذکور می‌توان دید که افراد زیادی، یک حساب واحد حقیقی یا چندین حساب را مدیریت می‌کنند. درنتیجه، تشخیص هرزنامه در توییتر و جریمه کردن آن‌ها برای ربات داخلی بسیار دشوار است.

مدیرعامل LunarCrush به مَتی گریناِسپن درمورد این مشکل اطّلاع داد

جو وِزانی؛ مدیرعامل LunarCrush، در خبرنامه ارزهای دیجیتال خود، به مَتی گرین‌اِسپن؛ بنیان‌گذار کوانتوم اکونومیکس، در این مورد توضیح داد. در خبرنامه ذکرشده، او توضیح داد که یک وب‌سایت وب2 مانند توییتر، انگیزه مستقیمی برای رفتار ناآگاهانه نسبت به حساب‌های جعلی فعلی دریافت می‌کند. وِزانی تأکید کرد که این امر ارزش پلت‌فرم‌ها را افزایش می‌دهد.

با این حال، پلت‌فرم‌های وب3 مانند Orbis از انواع دیگر متمایز هستند زیرا آن‌ها تمام تلاش خود را برای حساب‌های واقعی انجام می‌دهند.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×